IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi S4 също получи дизел с електрическа турбина

И при този модел бензиновите версии отпадат за Европа

Audi S4 също получи дизел с електрическа турбина

В Audi избраха доста странна тактика, според която поотделно да обявяват поставянето на един и същи мощен дизелов двигател на различни модели. Първо това се случи с кросоувъра SQ5 TDI, след това с моделите S6/S7 и семейството S5, а сега дойде ред на седана и комбито S4. Всички те вече са оборудвани с мотор V6 3.0 TDI, при който се комбинират турбокомпресор, електрическа турбина и стартер-генератор.

Дизеловият агрегат развива 347 к.с. и 700 Нм (достъпни при 2500-3100 об/мин), като електрическият компресор, който трябва да преодолее турбо-дупката, се захранва от 7-киловатов електромотор и работи до 1600 об/мин. След това се включва стандартната турбина, а стартер-генераторът осигурява допълнителни 11 к.с. и 60 Нм в първите секунди на ускорението.

Audi S4

Всички електрически елементи от системата са свързани с допълнителна 48-волтова мрежа и отделен акумулатор с капацитет 0,5 кВт/ч, поставен под пода на багажника. Стартер-генераторът също така служи за бързо стартиране на мотора. При движение по инерция той може да изключи двигателя за 40 секунди. При спиране (преди светофар, например) двигателят с вътрешно горене може да бъде загасен още при 22 км/ч.

Както и бензиновото Audi S4, така и дизеловите версии са оборудвани с 8-степенна автоматична скоростна кутия и постоянно задвижване на четирите колела quattro. Централният самоблокиращ диференциал в нормални условия разпределя тягата в съотношение 40:60 в полза на задната ос. При нужда той може да прехвърли до 70% от въртящия момент на предните колела и до 85% на задните. Срещу доплащане се предлага и активен заден диференциал.

Audi S4

Сложният дизелов двигател увеличава теглото на Audi S4 със 140 кг в сравнение с бензиновият вариант, като седанът, например, вече тежи 1855 кг. Това обаче не се отразява сериозно на динамиката. Седанът Audi S4 TDI вдига 100 км/ч от място за 4,8 секунди, което е с 0,1 секунди по-бавно от версията с бензинов турбомотор 3.0 TFSI (354 к.с. и 500 Нм). 

На свой ред комбито Audi S4 Avant TDI с тегло 1895 кг. не отстъпва на бензиновият вариант, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди. При всички версии на модела максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч.

Audi S4

Дизеловите Audi S4 ще излязат на пазара в Европа през май, едновременно с аналогичните версии на S5. Бензиновите модификации обаче няма повече да се предлагат на Стария континент, тъй като в компанията решиха да не сертифицират техния двигател по новия цикъл WLTP.

Снимки: Audi

 

0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    ЕлектроКАРА изобщо не е кола! Зимата София - Пловдив, - 15, 120 км/час и трябва да спиш на хотел! В къщи като гп зареждаш всеки ден, идва сметка за тока и изреваваш с щръкнала коса!Пробутват ни най - новото перпетуум мобиле!
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Абе те и досега ги пущаха, ама интересно, защо никой не ги купува!
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    .. ( преди 4 години )
    Аз като ви казвам, че ФВ ще намерят начин да пушат електричките... вие не ми вярвате :)
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Поредната неграмотно написана/преписана статия с хиляди елементарни грешки. Както и да е, такова е нивото. А колкото до това Води, мисля, че с тези сложни системи ще е абонат на сервизите. То не, че с простите системи не са, но със сложната чеса пълна скръб, като им знам инженеринга и качеството им.
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Минаващ ( преди 4 години )
    Дизела е много по-вреден за човека.Жалко!
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Факт! ( преди 4 години )
    То БМв и3 е теудно дори да се нарече кола все едно са го разработвали в техникума Хенри Форд в междучасията.
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Луд ( преди 4 години )
    Това не е ли Пежо 301?
  • #8
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Rip ( преди 4 години )
    Тия тотално ми паднаха в очите.То бива печалба, ама това тяхното е грозна гледка.Съсипаха една легендарна марка до нивото на премиална скраб с дизелче.
  • #7
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Факт!-тически... ( преди 4 години )
    тежките увреждания от системно ползване на рено се изявяват и в халюцинации! Например, че Нисан Зои било рено и то по-добро от БМВ!!
  • #6
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Факт! ( преди 4 години )
    Верно ли и че БМВ и3 било електрическо тва е баси *** едно Зои е по-добро И3 е скъп сандък на колела и нищо повече ама немските алцхаймери толкова си и могат!