В Audi избраха доста странна тактика, според която поотделно да обявяват поставянето на един и същи мощен дизелов двигател на различни модели. Първо това се случи с кросоувъра SQ5 TDI, след това с моделите S6/S7 и семейството S5, а сега дойде ред на седана и комбито S4. Всички те вече са оборудвани с мотор V6 3.0 TDI, при който се комбинират турбокомпресор, електрическа турбина и стартер-генератор.
Дизеловият агрегат развива 347 к.с. и 700 Нм (достъпни при 2500-3100 об/мин), като електрическият компресор, който трябва да преодолее турбо-дупката, се захранва от 7-киловатов електромотор и работи до 1600 об/мин. След това се включва стандартната турбина, а стартер-генераторът осигурява допълнителни 11 к.с. и 60 Нм в първите секунди на ускорението.
Всички електрически елементи от системата са свързани с допълнителна 48-волтова мрежа и отделен акумулатор с капацитет 0,5 кВт/ч, поставен под пода на багажника. Стартер-генераторът също така служи за бързо стартиране на мотора. При движение по инерция той може да изключи двигателя за 40 секунди. При спиране (преди светофар, например) двигателят с вътрешно горене може да бъде загасен още при 22 км/ч.
Както и бензиновото Audi S4, така и дизеловите версии са оборудвани с 8-степенна автоматична скоростна кутия и постоянно задвижване на четирите колела quattro. Централният самоблокиращ диференциал в нормални условия разпределя тягата в съотношение 40:60 в полза на задната ос. При нужда той може да прехвърли до 70% от въртящия момент на предните колела и до 85% на задните. Срещу доплащане се предлага и активен заден диференциал.
Сложният дизелов двигател увеличава теглото на Audi S4 със 140 кг в сравнение с бензиновият вариант, като седанът, например, вече тежи 1855 кг. Това обаче не се отразява сериозно на динамиката. Седанът Audi S4 TDI вдига 100 км/ч от място за 4,8 секунди, което е с 0,1 секунди по-бавно от версията с бензинов турбомотор 3.0 TFSI (354 к.с. и 500 Нм).
На свой ред комбито Audi S4 Avant TDI с тегло 1895 кг. не отстъпва на бензиновият вариант, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди. При всички версии на модела максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч.
Дизеловите Audi S4 ще излязат на пазара в Европа през май, едновременно с аналогичните версии на S5. Бензиновите модификации обаче няма повече да се предлагат на Стария континент, тъй като в компанията решиха да не сертифицират техния двигател по новия цикъл WLTP.
Снимки: Audi