Цялото семейство Audi S5 вече ще се предлага на европейския пазар само с дизелов двигател - 3,0-литров с 6 цилиндъра. Същият агрегат се поставя на седана и комбито S6, на лифтбека S7 и на кросоувъра SQ5.
Дизеловият мотор EA897 има стандартна турбина и електрически компресор. В случая те са комбинирани с 48-волтова електрическа мрежа, стартер-генератор и отделна литиево-йонна батерия к капацитет 0,5 кВт/ч. При движение по инерция системата позволява изключване на двигателя за 40 секунди с цел икономия на гориво, а при намаляване на скоростта моторът заглъхва при скорост от 22 км/ч.
Мощността на агрегата е 347 к.с. и 700 Нм (при семейството S6 тя е с 2 к.с. повече). Той работи в комбинация с 8-степенна автоматична скоростна кутия и система за задвижване на четирите колела на основата на централен самоблокиращ се диференциал.
Купето S5 ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,8 секунди, а петвратият Sportback - за 4,9 секунди. За сравнение, бензиновите варианти с 3,0-литров турбомотор с 354 к.с. се нуждаят от 4,7 секунди. Максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч.
Двете модификации ще са на пазара в Германия през май, като цените им стартират от 65 300 евро. От тях 7500 евро е цената на стандартното оборудване, което при модела Audi A5 се предлага като опция.
Снимки: Audi