IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi S4 също получи дизел с електрическа турбина

И при този модел бензиновите версии отпадат за Европа

Audi S4 също получи дизел с електрическа турбина

В Audi избраха доста странна тактика, според която поотделно да обявяват поставянето на един и същи мощен дизелов двигател на различни модели. Първо това се случи с кросоувъра SQ5 TDI, след това с моделите S6/S7 и семейството S5, а сега дойде ред на седана и комбито S4. Всички те вече са оборудвани с мотор V6 3.0 TDI, при който се комбинират турбокомпресор, електрическа турбина и стартер-генератор.

Дизеловият агрегат развива 347 к.с. и 700 Нм (достъпни при 2500-3100 об/мин), като електрическият компресор, който трябва да преодолее турбо-дупката, се захранва от 7-киловатов електромотор и работи до 1600 об/мин. След това се включва стандартната турбина, а стартер-генераторът осигурява допълнителни 11 к.с. и 60 Нм в първите секунди на ускорението.

Audi S4

Всички електрически елементи от системата са свързани с допълнителна 48-волтова мрежа и отделен акумулатор с капацитет 0,5 кВт/ч, поставен под пода на багажника. Стартер-генераторът също така служи за бързо стартиране на мотора. При движение по инерция той може да изключи двигателя за 40 секунди. При спиране (преди светофар, например) двигателят с вътрешно горене може да бъде загасен още при 22 км/ч.

Както и бензиновото Audi S4, така и дизеловите версии са оборудвани с 8-степенна автоматична скоростна кутия и постоянно задвижване на четирите колела quattro. Централният самоблокиращ диференциал в нормални условия разпределя тягата в съотношение 40:60 в полза на задната ос. При нужда той може да прехвърли до 70% от въртящия момент на предните колела и до 85% на задните. Срещу доплащане се предлага и активен заден диференциал.

Audi S4

Сложният дизелов двигател увеличава теглото на Audi S4 със 140 кг в сравнение с бензиновият вариант, като седанът, например, вече тежи 1855 кг. Това обаче не се отразява сериозно на динамиката. Седанът Audi S4 TDI вдига 100 км/ч от място за 4,8 секунди, което е с 0,1 секунди по-бавно от версията с бензинов турбомотор 3.0 TFSI (354 к.с. и 500 Нм). 

На свой ред комбито Audi S4 Avant TDI с тегло 1895 кг. не отстъпва на бензиновият вариант, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди. При всички версии на модела максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч.

Audi S4

Дизеловите Audi S4 ще излязат на пазара в Европа през май, едновременно с аналогичните версии на S5. Бензиновите модификации обаче няма повече да се предлагат на Стария континент, тъй като в компанията решиха да не сертифицират техния двигател по новия цикъл WLTP.

Снимки: Audi

 

0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    ДВГ ( преди 5 години )
    Не се отказват от двигателите, щото тр се изтупа "брашнения чувал" т.е. нас колкото се може повече време. Наляли са пари в поточни линии, акционерите си чакат дивидентите, боли го някой че дишаш смрад и купуваш чаркове. Те и колите им на ток сега на всичките какво са? Ел. конверсии на стандартни коли. На пазара само Tesla и BMW i3 имат конструкциите на коли, СЪЗДАДЕНИ да бъдат на ток. Т.е. задвижване изцяло в шасито и всичкото пространство нагоре е за пътниците. Фактите са тези пък вие ги плюйте
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Мхм ... ( преди 5 години )
    Дизайна е също толкова отегчителен,като на Тойота,но поне за сметка на това е 10 пъти по-качествен!
  • #3
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Хм... ( преди 5 години )
    Дизайна е също толкова отегчителен,като на Тойота,но поне за сметка на това е 10 пъти по-скъпо.
  • #2
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Ясно е че германците няма да се откажат от двг ауфяидерзеен тогава защото Света вече гледа напред неспособноте отпадат а че бъдещето не е на двг е повече от сигурно.
  • #1
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    И тази глупост струва .... Колко, 120-150 бона, в класа на Мондео. Ле ле!