fallback

Съвременните бензинови двигатели - по-мръсни от старите дизелови

Твърдението е в проучване на швейцарски, поръчано от правителството

Швейцарски учени тестваха произвеждани днес автомобили и стигнаха до извода, че съвременните бензинови двигатели с директно впръскване произвеждат по-опасни емисии от старите дизелови.

Любопитното проучване на учените от Института за материалознание и технологии Empa, е проведено по поръчка на правителството. Резултатът разби мита, че съвременните бензинови двигатели отделят по-малко твърди частици/сажди в атмосферата, отколкото дизеловите. Освен това те се оказаха по-мръсни от дизеловите двигатели, произведени преди 15 г. Причината за тази "неекологичност" на съвременния бензинов турбомотор се крие в самия принцип на неговата работа.

За да съответстват на строгите стандарти за икономичност, впръскването на гориво в съвременните бензинови двигатели с турбокомпресор се извършва под огромно налягане директно в цилиндрите. Тоест, няма процес на смесване на гориво с въздух във входящия канал. В резултат на това на места някои частици бензин нямат време да изгорят напълно поради липса на кислород. По този начин се появява облак от ултрафини твърди частици, които се отделят в атмосферата.

Съвременните филтри за твърди частици могат да се справят с емисиите на тези, чийто размер е до 2,5 микрона. Но, както се знае, такива филтри се инсталират само в дизелови автомобили. Тази ситуация обаче ще се промени от 1 септември, когато всички произведени автомобили ще трябва да отговорят на по-строгите европейски изисквания на емисионния клас Euro 6d-Temp.

Междувременно бензиновите двигатели с директно впръскване на горивото, както доказаха учените, очевидно остават по-опасни по отношение на емисиите на най-малките твърди частици, отколкото дизеловите. Днес вече е доказано, че тези частиците са изключително опасни за човешкото здраве. Вдишването на такъв въздух е по-вредно от активното пушене. А тези сажди, които са мощен канцероген, са особено пагубни, защото не се филтрират от белите дробове и бронхите, а директно попадат в кръвта.

fallback
  • #8
    аууу ( преди 5 години )
    Пуснето го тава във форума за Гоуф 3. Всички въшльовци от Л'лин неска ще си легнат щастливи.
  • #7
    xasan, ( преди 5 години )
    Тези учени като изследвали, но споменаха ли малко цифри или само декларираха, че са по лоши от лошите.
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    А защо премахнаха карбураторите? При бензина каква точно е ползата от директното впръскване и турбото, освен че правят двигателя по сложен и по ненадежден,?В САЩ и Австралия сред тунерите все още са популярни атмосфермните V8 двигатели със карбуратори. Наскоро гледах едни австралийци които извадиха 850 коня от 5 литров атмосферен V8 със карбуратори и клапани със рокъри. Тоест технология от преди 80-100г. която обач като се направи качесвено по нищо не отстъпва на съвременните турбо двигатели ...
  • #5
    306XSI ( преди 5 години )
    Към " анонимен"Да, бензина с директно впръскване направо си те убива без да кади и без да се вижда . Може да си запалиш еко бензина и да си навреш мутрата до ауспуха а някой да форсира да видиш отде излиза евро 6c.Предпочитам дизел или бензин произведен преди 2000г.
  • #4
    щирлиц ( преди 5 години )
    Я, каква изненада!Еко-бензиновите глупости как пречистват атмосферата,ц,ц..А нещо за газта и метана,понеже както всички знаем,те са панацея за всички болести?
  • #3
    неминона ( преди 5 години )
    Колата ми е бензинова с директно впръскване и турбо. Модела е 2018 г купих я декември месец... Мексико не съм го виждал, начи не съществува. Както и твърдите частици от 2 микрона не ги виждам, значи и това е инсинуация. Продължавам на пълна газ! Днеска ако не отровя двама-трима се чувствам непълноценен...
  • #2
    До #1 ( преди 5 години )
    Това, че нещо не го виждаш, не значи, че не е вредно.Радиацията и тока също не можеш да ги видиш, но биха те убили в големи количества.Същото и с бензиновия двигател.
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Колата ми е бензинова с директно впръскване и турбо. Модела е 2018 г купих я декември месец и сертифицирана по WLTP еко норма Евро 6с. Не зная за какви ФПЧ става въпрос, но ауспуха е чист все едно тази кола не е палена никога, а вече е на 8000 км. Имал съм няколко дизела през годините също купувани нови. След първите 200-300 км ауспусите са били вече черни и саждите са си личали. Така, че според мен няма никаква база за сравнение между двете. Просто дизела си пуши и кади и това е! Факт!
fallback
Последни