fallback

Съвременните бензинови двигатели - по-мръсни от старите дизелови

Твърдението е в проучване на швейцарски, поръчано от правителството

Швейцарски учени тестваха произвеждани днес автомобили и стигнаха до извода, че съвременните бензинови двигатели с директно впръскване произвеждат по-опасни емисии от старите дизелови.

Любопитното проучване на учените от Института за материалознание и технологии Empa, е проведено по поръчка на правителството. Резултатът разби мита, че съвременните бензинови двигатели отделят по-малко твърди частици/сажди в атмосферата, отколкото дизеловите. Освен това те се оказаха по-мръсни от дизеловите двигатели, произведени преди 15 г. Причината за тази "неекологичност" на съвременния бензинов турбомотор се крие в самия принцип на неговата работа.

За да съответстват на строгите стандарти за икономичност, впръскването на гориво в съвременните бензинови двигатели с турбокомпресор се извършва под огромно налягане директно в цилиндрите. Тоест, няма процес на смесване на гориво с въздух във входящия канал. В резултат на това на места някои частици бензин нямат време да изгорят напълно поради липса на кислород. По този начин се появява облак от ултрафини твърди частици, които се отделят в атмосферата.

Съвременните филтри за твърди частици могат да се справят с емисиите на тези, чийто размер е до 2,5 микрона. Но, както се знае, такива филтри се инсталират само в дизелови автомобили. Тази ситуация обаче ще се промени от 1 септември, когато всички произведени автомобили ще трябва да отговорят на по-строгите европейски изисквания на емисионния клас Euro 6d-Temp.

Междувременно бензиновите двигатели с директно впръскване на горивото, както доказаха учените, очевидно остават по-опасни по отношение на емисиите на най-малките твърди частици, отколкото дизеловите. Днес вече е доказано, че тези частиците са изключително опасни за човешкото здраве. Вдишването на такъв въздух е по-вредно от активното пушене. А тези сажди, които са мощен канцероген, са особено пагубни, защото не се филтрират от белите дробове и бронхите, а директно попадат в кръвта.

fallback
  • #28
    анонимен ( преди 5 години )
    ***, я по-добре ти кажи ти каква нафтова печка нов внос караш. Кажи и на колко я вземаш крадената нафта? Като отговориш, тогава питай другите какво карат!
  • #27
    анонимен ( преди 5 години )
    Който плаща, той поръчва музиката! Дизеловото лоби ще поръчва още много "изследвания", които ще "доказват", че старите дизели са по-икономични от новите бензини. Като гледам коментарите е пълно с ***, които им вярват. На тях разчитат лобитата, за да си прокарват интересите.
  • #26
    анонимен ( преди 5 години )
    Тоз каскет пък и той пак с неговите тойотки. Я кажи как твоята 15+ годишна отговаря на евро 6 стандарта.
  • #25
    анонимен ( преди 5 години )
    Лелеййй, форумните нафтаджии гоуфаджии получиха оргазъм от тази статия. Поредното доказателство,че са изключително ниско интелектуални същества. Някакви незнайни "учени" , "установили" по незнаен начин нещо,което няма нито една цифра за сравнение и ВАГонетките наскачаха. Изкарайте официалните данни за количества ФПЧ и да ги сравняваме,за да видим кой замърсява повече. Такива официални данни обаче незнайно защо няма. Обаче се пишат подобни статии,за да се промиват мозъци на безмозъчни нафтаджии.
  • #24
    анонимен ( преди 5 години )
    * група британски учЕни установиха че каквото и да ви кажат, утре може да ви кажат обратното и да изглежда убедително.
  • #23
    Швабен зи каскен ( преди 5 години )
    Това са отдавна известни факти. Неслучайно Приус все още е с индиректно впръскване. Но дали бенин с директно впръскване е чак по-вреден от дизел в реални условия е трудно да се каже.
  • #22
    Achtung ( преди 5 години )
    Проблема е в директното впръскване, не толкова в бензиновия двигател. Двигателите с многоточково впръскане няма такива проблеми, макар и по-стари. За няколко грама бензин по-малко и съответно по-малко въглероден диоксид, произвеждаме канцерогенните ФПЧ. Общото взето явно това не е пътя, за справяне с парниковите газове, трябва друга технология и да колите на газ отделят малко повече въглероден диоксид, но за сметка на това нямат ФПЧ.
  • #21
    анонимен ( преди 5 години )
    То бива да сте овце ама... Нека да погледнем холеми градове в европа - париж, берлин и т. Н. Имат проблеми с азотните оксиди и фпч, докато много по-големи градове, като сеул, ню йорк и т. Н. Нямат? Защо заболяванията свързани с мръсния въздух в европа са много повече от други разсити държави? Защото караме "чисти" дизели, а ония "глупавите" карат бенз дв. Фактите са си факти, а такива платени статии са само за глупави вагонетковци
  • #20
    Наивник ( преди 5 години )
    За каквото и да Ви говорят, знайте, че става дума за пари! На всеки му е ясно, че ДВГ замърсява в една или друга степен. Някой обаче да говори за подобряване качеството на горивото ...?Да се стимулира изграждане на адекватен обществен транспорт (градски и междуградски) като цена и ефективност ..?
  • #19
    рт ( преди 5 години )
    Аз на моя меган му направих смесване във входящия колектор. Нямам твърди частици, нали виждам!
fallback
Последни