fallback

Съвременните бензинови двигатели - по-мръсни от старите дизелови

Твърдението е в проучване на швейцарски, поръчано от правителството

Швейцарски учени тестваха произвеждани днес автомобили и стигнаха до извода, че съвременните бензинови двигатели с директно впръскване произвеждат по-опасни емисии от старите дизелови.

Любопитното проучване на учените от Института за материалознание и технологии Empa, е проведено по поръчка на правителството. Резултатът разби мита, че съвременните бензинови двигатели отделят по-малко твърди частици/сажди в атмосферата, отколкото дизеловите. Освен това те се оказаха по-мръсни от дизеловите двигатели, произведени преди 15 г. Причината за тази "неекологичност" на съвременния бензинов турбомотор се крие в самия принцип на неговата работа.

За да съответстват на строгите стандарти за икономичност, впръскването на гориво в съвременните бензинови двигатели с турбокомпресор се извършва под огромно налягане директно в цилиндрите. Тоест, няма процес на смесване на гориво с въздух във входящия канал. В резултат на това на места някои частици бензин нямат време да изгорят напълно поради липса на кислород. По този начин се появява облак от ултрафини твърди частици, които се отделят в атмосферата.

Съвременните филтри за твърди частици могат да се справят с емисиите на тези, чийто размер е до 2,5 микрона. Но, както се знае, такива филтри се инсталират само в дизелови автомобили. Тази ситуация обаче ще се промени от 1 септември, когато всички произведени автомобили ще трябва да отговорят на по-строгите европейски изисквания на емисионния клас Euro 6d-Temp.

Междувременно бензиновите двигатели с директно впръскване на горивото, както доказаха учените, очевидно остават по-опасни по отношение на емисиите на най-малките твърди частици, отколкото дизеловите. Днес вече е доказано, че тези частиците са изключително опасни за човешкото здраве. Вдишването на такъв въздух е по-вредно от активното пушене. А тези сажди, които са мощен канцероген, са особено пагубни, защото не се филтрират от белите дробове и бронхите, а директно попадат в кръвта.

fallback
  • #18
    Ники ( преди 5 години )
    Автомобилите не замърсяват въздуха съществено!!!Масовата ПРОПАГАНДА, обаче, е убедила хората, че "колите цапат". Ходи доказвай дали това е така и до колко е точно така...Обикновено хората казват: "мръсен е въздуха - това е от колите". Поставете това твърдение на сериозна критика и ще разберете до колко е вярно!
  • #17
    индийски учен ( преди 5 години )
    Най-замърсяват велисопедите и рикшите!
  • #16
    анонимен ( преди 5 години )
    Откриха топлата вода:)
  • #15
    анонимен ( преди 5 години )
    Евро 3 или 4 бензин без турбо и без директно впръскване. Който кара повечко избира двигател който се газифицира безпроблемно и се бърка за истинска уредба а не монтирана при бай Пешо и най-вече - редовна поддръжка.
  • #14
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Всичко над евро 4 (бензин и дизел) е чисто и просто паметник на малоумието на чиновниците и няма нищо общо с екологията!
  • #13
    анонимен ( преди 5 години )
    Първите подобни проучвания излязоха още преди дизелгейт. Въпреки че европейската бюрокрация е мудна, все пак работи - за разлика от мозъците на половината коментиращи тук. Затова скоро филтрите за твърди частици стават задължителни и за бензина.
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    Ами да ги забранят тогава! Защо не ги забранят, като са толкова отровни? Защо и други учени и лаборатории не направят изследвания по въпроса и да се вземе решение. Така само на приказки без конкретни данни от изследванията е като приказките на една жена от женски пазар дето била казала. Дизелите са доказано отровни, а за тези двигатели още нищо не се знае освен,че отговарят на най-новите и високи стандарти и сертифицирани от 2018 г.по WLPT по който старите коли особено дизели не минават.
  • #11
    Стуци ( преди 5 години )
    Виж ти не знаех че има и (развити държави)в който няма корупция.
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    Като си купувах колата, а и в момента се води една от най-екологичните. Все пак е най-висок клас на екологичност Евро 6с. Няма как да предвидят, че някакви "учени" ще кажат без нито една конкретна цифра, че замърсявам повече от стар дизел. Само това твърдение, което е абсурдно отвсякъде говори що за специалисти са тези швейцарци. Най-вероятно са платени от когото трябва. По принцип съм любител на атмосферните двигатели,но като се качих на тази се влюбих.Самолет от всякъде.Страхотна машина.
  • #9
    Az ( преди 5 години )
    В България слагаме гадости в резервоара и чакаме нещо хубаво да излезе от ауспуха
fallback
Последни