fallback

Съвременните бензинови двигатели - по-мръсни от старите дизелови

Твърдението е в проучване на швейцарски, поръчано от правителството

Швейцарски учени тестваха произвеждани днес автомобили и стигнаха до извода, че съвременните бензинови двигатели с директно впръскване произвеждат по-опасни емисии от старите дизелови.

Любопитното проучване на учените от Института за материалознание и технологии Empa, е проведено по поръчка на правителството. Резултатът разби мита, че съвременните бензинови двигатели отделят по-малко твърди частици/сажди в атмосферата, отколкото дизеловите. Освен това те се оказаха по-мръсни от дизеловите двигатели, произведени преди 15 г. Причината за тази "неекологичност" на съвременния бензинов турбомотор се крие в самия принцип на неговата работа.

За да съответстват на строгите стандарти за икономичност, впръскването на гориво в съвременните бензинови двигатели с турбокомпресор се извършва под огромно налягане директно в цилиндрите. Тоест, няма процес на смесване на гориво с въздух във входящия канал. В резултат на това на места някои частици бензин нямат време да изгорят напълно поради липса на кислород. По този начин се появява облак от ултрафини твърди частици, които се отделят в атмосферата.

Съвременните филтри за твърди частици могат да се справят с емисиите на тези, чийто размер е до 2,5 микрона. Но, както се знае, такива филтри се инсталират само в дизелови автомобили. Тази ситуация обаче ще се промени от 1 септември, когато всички произведени автомобили ще трябва да отговорят на по-строгите европейски изисквания на емисионния клас Euro 6d-Temp.

Междувременно бензиновите двигатели с директно впръскване на горивото, както доказаха учените, очевидно остават по-опасни по отношение на емисиите на най-малките твърди частици, отколкото дизеловите. Днес вече е доказано, че тези частиците са изключително опасни за човешкото здраве. Вдишването на такъв въздух е по-вредно от активното пушене. А тези сажди, които са мощен канцероген, са особено пагубни, защото не се филтрират от белите дробове и бронхите, а директно попадат в кръвта.

fallback
  • #38
    анонимен ( преди 4 години )
    Поръчкови глупости,някой да не се връзва!По Соца всички коли бяха карбураторни ,въздуха беше по-чист в градовете,нямаше чипосани пръдливи и пушещи като ТЕЦ-а нафтови печки!Може сами да си направите един тест,вземате едно парче бял чаршаф и го приближавате до аспуха,някой да даде *** газ и да задържи 10 сек.После го покажете на Щвйцарските учени да избършат лицето!:)
  • #37
    Panov ( преди 5 години )
    Ще си карам бензиновият карбураторен СХ, и бензиновият инжекционен ХМ, докато се разпаднат, или докато съм жив :). Бензиновото евро4, което беше с точно толкова чист ауспух, колкото и евро 1-то(хм-чо) ми го откраднаха в германистан, но реално, освен може би маалко по-прецизната работа на ниски до средни обороти на студено, нямаше особена разлика. Еврото на бензиновите мотори, както ми обясниха от цоламта е основно заради студеният старт и студената работа на бенз. двг.
  • #36
    xyz ( преди 5 години )
    АХАХАХАХАХ дизелите направо изкарват чист планински въздух бе
  • #35
    U2 ( преди 5 години )
    Карбураторът е като неандраталец в дигиталната епоха. Абсолютен NO SENSE!
  • #34
    К2 ( преди 5 години )
    Европейските градове имали проблеи, НюЙорк и Сеул нямали,...!!! Ехааааа, това звздите ли ти го говорят? Дай линк да ни убедиш. Защото аз твърдя точно обратното. Докажи ми обратното, бе ***!
  • #33
    diogenn ( преди 5 години )
    Знаете ли какво е карбуратор!? Това е механично устройство, което подлежи на корекции с цел подобряване на горивната смес до степен на пълно изгаряне в горивната камера. Днес той е заменен с неподлежаща на многократни корекции електроника, която се ,,мъчи,, да постигне оптимални резултати на базата на несигурна поредица от датчици. Там където има оптимално горене, там са минимални вредите!Днес един добър карбуратор струва ,,майка си и баща си,, и е в графата ,,ретро,, но той е най-доброто.
  • #32
    Гостилничаря до #1 ( преди 5 години )
    Имал си, ***! В момента съм с Мазда 6 дизел 2008г. купена от Германия. И DPF-а и катализатора си стоят и ауспуха си е чист като първия ден! Може да си имал и 100 дизела, ако всички са от Италия и бай *** ги е оскубал тук, преди да ти ги пробута, нищо чудно че ти пуши! Това съвсем не значи, че ако ти не знаеш откъде да си купиш кола, другите също не знаят........!!!
  • #31
    анонимен ( преди 5 години )
    От vw форума "айде бе колеги уж пълни моргите, а 2 месеца немога да намеря скоростна кутия за голфа".Към ***: ако искам ще си купя 5 гоуфа или пасата, поне да имам части за година две, ама акъла ми е повече от твоя и освен 1-2 модела от ваг групата друго никога!!! Лексъса ми държи 50% по-висока цена от еквивалентно ауди, - нещо да ти говори? Gs от 2014 да не се чудиш, какво карам....
  • #30
    анонимен ( преди 5 години )
    От Лексус - форума : - "От къде да си намеря задни стопове като на VW ?".Такова, дето винаги ви е трън в очите карам, жълтурче.
  • #29
    До: ВАГончика ( преди 5 години )
    Не се занимавайте с форумната ***. Винаги,когато му стане неудобно и хората го разкрият колко е ***, започва да разпитва кой какво кара, като предварително се прави на врачка и обявява, че и другите, а не само той карат 15-20 годишни коли. Това е всеки път. Как не му омръзна не зная. Явно няма мозък да измисли друго, а най-лошото е, че си мисли, че всички са скъсаняци, като него и карат трошки нов внос на години, колкото е АйКю-то му.
fallback
Последни