IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Щутгарт спира старите дизели от понеделник

Ограничението обхваща и жителите на града, не само посетителите

Щутгарт спира старите дизели от понеделник

От понеделник Щутгарт забранява достъпа на стари дизели в рамките на града, официално обяви градската управа. В обсега на забраната попадат и собствениците на по-стари дизели, които живеят в Щутгарт, не само приходящите.

Под „по-стари дизели” се разбира колите, които отговарят на стандарти до Euro 4 включително – те няма да имат право да се движат в града или да паркират в границите му, освен ако нямат специално разрешение за това.

Автомобилите, отговарящи на стандарт поне Euro 5 няма да бъдат засегнати от ограниченията за момента, но градският съвет обяви, че в средата на годината ще проведе още едно заседание по темата, като на него ще се анализират данните от това как са се променили нивата на вредните емисии в Щутгарт.

Германия стана първата държава в Европа, където отделни градове започнаха един след друг да забраняват достъпа на по-стари дизели до централните си части или цялата градска територия, а това е следствие от разкритията от глобалния скандал „Дизелгейт” на Volkswagen от 2015 година. След него продажбите на дизели в Европа започнаха да спадат, а много германци решиха бързо да продадат дизеловите си коли с Euro 4 или по-нисък стандарт.

0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Моят дизел евро 5 е много по-малко замърсяващ от новите бензини, да не говорим за старите. А на бас че дизел Евро 6 замърсява повече от нов бензин без директно впръскване и турбина. Особено ФПЧ и азотни окиси - там разликата е в пъти.
  • #11
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 6 месеца )
    Вагончета, не се напъвайте - дори новите Евро 6 дизели имат по-високи реални вредни емисии от повечето Евро 3 бензини. Предкамерно впръскване, стохиометрична смес, по-ниска компресия и катализатор винаги ще имат по-малко емисии на сажди и азотни окиси от директно впръскване, трудносмесващи се с кислорода въглеводороди и селективен катализатор и каквито и да било филтри. Тия неща са известни от години, просто досега дизеловото лоби плащаше на законодателите да си затварят очите. Но вече няма как
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    qqd ( преди 6 месеца )
    анонимен №9, не подскачам ич. Чудя се докога ще има заблуди. И дали някога ще почнат нещата да се правят, за да бъде по-добре на хората, а не за да е угодно на някое сдружение, фирма, държава... Навремето ако Едисон не е бил запалил офиса на Тесла, сега всички щяхме да караме електрички и да имаме евтин ток, без кабели. Ама дебелия хАмериканец имал фабрика за кабели, а Тесла демонстрирал предаване на електричество по безжичен път... И аре вземи тоз огън...
  • #9
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    qqd, ти какво подскачаш като твоя не е забранен?
  • #8
    8 rate up comment 4 rate down comment
    qqd ( преди 6 месеца )
    Вярно е, че по-старите дизели кадят повече, но защо не се отчита колко замърсяват по-старите бензини? Моят дизел евро 5 е много по-малко замърсяващ от новите бензини, да не говорим за старите. Като се въвеждат забрани, да е повсеместно. И въпреки забраната, няма да се намали замърсяването - срещу науката не можеш да се бориш. Ама няма да го кажат след това... Всичко е PR за плебса...
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Някой ако прочете коментарите тука, ще си помисли, че България е най-екологичната държава и 90% от населението е завършило Екологични науки в Оксфорд.
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    de ( преди 6 месеца )
    най-старите дизели както и да се поддържат си кадят.. просто нямат системи за събиране на сажди и др. еко технологии. Не че новите като си махнат ДПФа са по-еко, но това е друга тема. Факт е че с ад-блу замърсяването е в порядъци по-малко и е приемливо според мен за следващите поне 20години.
  • #5
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Не че искам да зашитавам дизела, но в тези модерни времена и достъп до информация, има все още хора, които като чуят дизел и веднага го слагат в графата мръсен. Това, че в България мсовите са - димящи и смърдящи е факт, но защтото са неподдържани. Конкретно за Щутгарт, спецовте казаха, че дори и да се забранят всички дизели, ефекта ще е, дори 0, защтото всички ще минат на безин, а той не е по чист СО2 или NOx, но просто не се шуи толкова . Всичко е бизнес - да купуват нови коли. Това е.
  • #4
    9 rate up comment 9 rate down comment
    .. ( преди 6 месеца )
    Само умствено изостанал човек би повчрвал, че дизела е чист. Ако толкова не ви се вярва, застанете на ауспуха на един такъв автомобил. След 5 мин, друга песен ще запеете.
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Щирлиц ( преди 6 месеца )
    Дори и германците понякога ги прихващат онези,нали се сещате?