От понеделник Щутгарт забранява достъпа на стари дизели в рамките на града, официално обяви градската управа. В обсега на забраната попадат и собствениците на по-стари дизели, които живеят в Щутгарт, не само приходящите.
Под „по-стари дизели” се разбира колите, които отговарят на стандарти до Euro 4 включително – те няма да имат право да се движат в града или да паркират в границите му, освен ако нямат специално разрешение за това.
Автомобилите, отговарящи на стандарт поне Euro 5 няма да бъдат засегнати от ограниченията за момента, но градският съвет обяви, че в средата на годината ще проведе още едно заседание по темата, като на него ще се анализират данните от това как са се променили нивата на вредните емисии в Щутгарт.
Германия стана първата държава в Европа, където отделни градове започнаха един след друг да забраняват достъпа на по-стари дизели до централните си части или цялата градска територия, а това е следствие от разкритията от глобалния скандал „Дизелгейт” на Volkswagen от 2015 година. След него продажбите на дизели в Европа започнаха да спадат, а много германци решиха бързо да продадат дизеловите си коли с Euro 4 или по-нисък стандарт.