Автомобилната индустрия може да се нарече една от най-стабилните. Повечето компании, които първоначално са допринесли за развитието й, все още съществуват и много от тях вече са отбелязали своя вековен юбилей. Но има и достатъчно ярки изключения - имена с огромен принос към развитието на автомобила, които са били погълнати от други или просто оставени да загинат заради лошо управление. Финансовата криза от 2008 година бе последната голяма "метла" в автомомобилната индустрия на САЩ, подтикнала гигантите GM, Ford и Chrysler да премахнат доста от своите марки. Ето кои американски икони изчезнаха през последните 20 години.
Убитите американски автомобилни марки (ГАЛЕРИЯ):
Plymouth: родена през 1928, убита през 2001
Plymouth е марка, родена от корпоративни прищявки. През 1928 г. Chrysler се пробва да навлезе в бюджетния сегмент на пазара, където доминират конкурентите Ford и Chevrolet. Така се появява Plymouth, чиито корени могат да бъдат проследени в марката Maxwell, придобита от Walter Chrysler в началото на 20-те г. През 1939 г. Chrysler представя кабриолета Plymouth Convertible, първият масов кабриолет с прибиращ се покрив, на Световния панаир в Ню Йорк. За 73 години под марката Plymouth излизат такива модели като Belmont (1953), Barracuda (1964), Road Runner (1968), Caravelle (1985) и Prowler (1998).
Plymouth е марка, родена от корпоративни прищявки. През 1928 г. Chrysler се пробва да навлезе в бюджетния сегмент на пазара, където доминират конкурентите Ford и Chevrolet. Така се появява Plymouth, чиито корени могат да бъдат проследени в марката Maxwell, придобита от Walter Chrysler в началото на 20-те г. През 1939 г. Chrysler представя кабриолета Plymouth Convertible, първият масов кабриолет с прибиращ се покрив, на Световния панаир в Ню Йорк. За 73 години под марката Plymouth излизат такива модели като Belmont (1953), Barracuda (1964), Road Runner (1968), Caravelle (1985) и Prowler (1998).