Автомобилната индустрия може да се нарече една от най-стабилните. Повечето компании, които първоначално са допринесли за развитието й, все още съществуват и много от тях вече са отбелязали своя вековен юбилей. Но има и достатъчно ярки изключения - имена с огромен принос към развитието на автомобила, които са били погълнати от други или просто оставени да загинат заради лошо управление. Финансовата криза от 2008 година бе последната голяма "метла" в автомомобилната индустрия на САЩ, подтикнала гигантите GM, Ford и Chrysler да премахнат доста от своите марки. Ето кои американски икони изчезнаха през последните 20 години.
Убитите американски автомобилни марки (ГАЛЕРИЯ):
Mercury: родена през 1938, убита през 2011
В края на 30-те години Ford продава основния си продукт и автомобилите Lincoln като горещ хляб. Компанията се нуждае от премиална марка, която да запълни празнината между двата основни бранда. И тогава синът на Хенри Форд - Едсъл, създава Mercury. На Mercury се възлагат големи надежди, но честно казано марката се бори за своето съществуване през всичките си 73 г. на съществуване. Брандът не успява да набере скорост въпреки факта, че автомобилите й носят готини имена: Meteor (1961), Marquis (1968), Marauder (2003) или последния модел Milan (2009). Ford спира работата на Mercury през 2011 г., оправдавайки решението си с необходимостта да обърне повече внимание на брандовете Ford и Lincoln.
В края на 30-те години Ford продава основния си продукт и автомобилите Lincoln като горещ хляб. Компанията се нуждае от премиална марка, която да запълни празнината между двата основни бранда. И тогава синът на Хенри Форд - Едсъл, създава Mercury. На Mercury се възлагат големи надежди, но честно казано марката се бори за своето съществуване през всичките си 73 г. на съществуване. Брандът не успява да набере скорост въпреки факта, че автомобилите й носят готини имена: Meteor (1961), Marquis (1968), Marauder (2003) или последния модел Milan (2009). Ford спира работата на Mercury през 2011 г., оправдавайки решението си с необходимостта да обърне повече внимание на брандовете Ford и Lincoln.