IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-добрите коли на "изчезнали" брандове (I ЧАСТ)

Всички те оставиха поне по една следа в историята на автомобилната индустрия

Най-добрите коли на

Времената се променят, пазарите се развиват и понякога се случва славни, а и не толкова, компании да скочат в канавката и никой да не успее да ги извади от там. Някои от брандовете, които вече не съществуват, са радостно забравени, а други ни оставиха прекрасни спомени за изминалите години. Autocar направи списък на някои от най-добрите автомобили на такива "изчезнали" производители.

AMC Eagle (1980 г.)

карс-1

Най-забележителният принос на American Motors Corporation (AMC) в автомобилното издание на Ноевия ковчег е Eagle. Това е семейна кола, която разчита на сериозен 4х4 хардуер и достатъчен просвет, за да се справи с трудните пътеки и дълбокия до коленете сняг. В много отношения моделът е предшественик на съвременния кросоувър. Сигурно сте забелязали нарастващата популярност на SUV купетата. AMC го прави първа с Eagle SX/4, който е с две врати като всяко истинско купе. Какво става с AMC? Компанията е купена от Renault през 1979 г., но моделната гама, съставена предимно от по-малки коли преживява удар, защото през 80-те години горивото става относително евтино. Изпълнителният директор на Renault Жорж Бес е убит през 1986 г. от комунистически терористи, а неговите наследници губят интерес, дават фирма на Chrysler през 1987 г. и малко след това емблемата на AMC приключва жизнения си път.

Austin-Healey 3000 (1959 г.)

карс-2

Когато дебютира през 1959 г., Austin-Healey 3000 се отличава с 3-литров двигател и предни дискови спирачки. Той е сила, с която трябва да се съобразяват в европейските ралита, но гладните за кабриолети купувачи в Северна Америка прибират по-голямата част от производството. Това е един от най-великите британски спортни автомобили на своята епоха и непрекъснато се обновява през 60-те г. Какво се случи с Austin-Healey. Сделката между двете компании приключва през 1972 г., 20 г. след като е сключена. Оттогава се водят разговори за възраждането на марката, включително под крилото на наследника на Austin - компанията Rover, която преди годиин е собственост на BMW, но нищо не става. Сега името е собственост на китайската SAIC.

Autobianchi A112 Abarth (1971 г.)

карс-3

Когато Volkswagen приема лаврите за това, че става пионер на хотхеча, пренебрегва Autobianchi A112 Abarth. Напълно разбираемо, защото моделът е лесно да бъде пропуснат поради малките си разбери. Колата е показана през септември 1971 г. (преди някой въобще да знае какво е Golf) като по-напомпана версия на успешното си супермини Autobianchi A112. Ранните модели използват четирицилиндров двигател с 58 к.с., а по-късно се появяват и версии със мощност от 70 коня. Какво става с Autobianchi? По онова време  компанията е съвместно предприятие между производителя на велосипеди Bianchi, Pirelli и Fiat. През 1986 г. Fiat поема пълния контрол и след това прехвърля операциите в Lancia. Autobianchi изчезва през 1995 г.

De Tomaso Pantera (1971 г.)

карс-4

Феручо Ламборгини преминава през изключително трудния процес на разработване на цяла кола от нулата, за да свали Ferrari. Алехандро де Томасо хваща по-лесен път - проектира спираща дъха великолепна кола и купува V8 двигатл от Ford, който да напъха зад седалките. Апетитът на САЩ за мощни коли осигурява стабилен паричен поток за De Tomaso въпреки проблемите с качеството на модела. Ненадеждността му кара Елвис Пресли да стреля много пъти по свота Pantera, вероятно като наказание. Ford спира да внася автомобила в САЩ през 1975 г., но моделът се произвежда до 1992 г. за други пазари (включително Европа). Какво се случва с De Tomaso? През 1975 г. се слива с Maserati, който винаги е бил много по-продуктивна марка. Прожабите на De Tomaso продължават в малки обеми до 2004 г., когато компанията загива. Търговската марка е продадена. На автомобилното изложение в Женева през 2011 г. се появява концептуален автомобил De Tomaso, но оттогава нищо не се чува.

Hudson Hornet (1951 г.)

карс-5

Hudson Hornet разсейва мита, че през 50-те години всички американски автомобили изглеждат еднакви. Разбира се, има големи кръгли фарове и достатъчно хром, които могат да се видят от Космоса, но приликите с връстниците му спират до тук. Моделът има изразена дълга, наклонена линия на покрива, която се влива в понтоноподобната задна част. Ако беше направена днес, колата ще бъде класифицирана като купе с четири врати в духа на Mercedes-Benz CLS. Освен това е и барза - Hornet доминира в сериите NASCAR в началото на 50-те. И какво стана с Hudson? Компанията се сля с Nash-Kelvinator през 1954 г., за да формира AMC. Емблемата на Hudson оцеля до 1957 г.

Jensen Interceptor (1966 г.)

карс-6

Jensen Interceptor предоставя на купувачите алтернатива на архетипните британски спортни автомобили, изработени от компании като Triumph и MG. Моделът задоволява купувачи, които се интересуват повече от спокойния въртящ момент в ниските обороти, отколкото от точното като бръснач управление и ниските експлоатационни разходи. Колата умира без наследник, след като Jensen се разпада под тежестта на финансовите си проблеми. Какво се случи с копмпанията? През 1976 г. тя спря да работи. Jensen е съживена през 2001 г. с нов модел - S-V8, но след като са произведени само 20 бройки, компанията отново загива.

Matra Rancho (1977 г.)

карс-7

Matra оприличава Rancho на това да приготвиш някое ястие в последната минута, като използваш само остатъци. Като започват с вана VF2, инженерите инсталират 1.4-литров двигател с мощност 80 к.с. от 1308 GT, спирачки от 1100 TI и четиристепенна механична скоростна кутия от 1307. Докато дизайнът предполага, че моделът може да отиде навсякъде, задвижване на четирите колела така и не се предлага поради големите разход. И в странен обрат на съдбата, планираният му наследник се превръща в оригиналния Renault Espace. А какво се случва с компанията? Matra в автомобилната индустрия става контрактор за производство на Renault, но тази работа спира през 2003 г., а някои други активи са придобити от Pininfarina. Отбранителната и космическата част на Matra сега са собственост на Airbus.

Mercury Cougar (1967 г.)

карс-8

Mercury пуска Cougar, за да запълни пространството между Ford Mustang, с който споделя шасито си, и Ford Thunderbird. Колата се превръща в героя на компанията, като комбинира прекрасното си поведение на пътя. По-късните модели се опитват да възвърнат духа на оригинала, въпреки че до голяма степен се провалят поради лошото изпълнение и слабото представяне. Какво става с Mercury? Ford обяви края на марката през 2010 г., а последният му модел - Grand Marquis, е направен през януари 2011 г.

Снимки: Autocar

0 от 500