IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ще изиграят ли SUV-моделите лоша шега на суперлуксозните брандове?

Почти всички производители на ексклузивни модели навлизат в новия сегмент

Ще изиграят ли SUV-моделите лоша шега на суперлуксозните брандове?

Производителите на суперлуксозни или спортни автомобили започнаха доста рискована игра, която може да им попречи да запазят ексклузивността на своите коли. Причината за това е решението им за навлязат в един нов сегмент – този на SUV-моделите.

Ще изиграят ли SUV-моделите лоша шега на суперлуксозните брандове?

Rolls-Royce Cullinan промени концепцията на британския производител на луксозни седани.


Мнението е на компанията за анализи JATO Dynamics, която посочва съответните примери. Марки като Ferrari, Aston Martin, Bentley, Lamborghini и Rolls-Royce се отклоняват от автомобилите, които произвеждаха до момента и които ги правят толкова популярни. При Lamborghini това са двуместни суперколи, при Aston Martin – бързите гран-туръри, а при Rolls-Royce – големите и луксозни седани.

Целта на тези компании е ясна – увеличаване на продажбите в световен мащаб, като те са подчинени най-вече на най-големи пазар – този в Китай. Континентът Европа обаче също си остава важен за производителите на суперлуксозни или спортни автомобили и това става ясно от статистиката. През първите 8 месеца на 2019 г. общите европейски продажби на Aston Martin, Bentley, McLaren, Ferrari, Lamborghini и Rolls-Royce са се увеличили с 11%, което е с около 11 000 коли повече от същия период на 2017 г.

Ще изиграят ли SUV-моделите лоша шега на суперлуксозните брандове?

Bentley Bentayga се справя отлично на пазара и британците пуснаха нова версия с хибридно задвижване, която ще увеличи продажбите на модела

От тези 11 000 бройки около 8500 се падат на спортните коли, а 1200 на SUV-модели (най-вече Bentley Bentayga с неговите 1087 продажби). Приносът на седаните е минимален, сочи статистиката, като покава още нещо – Aston Martin е най-зависимата от европейския пазар луксозна марка. При нея 53% от продажбите са на тои континент. Следват Ferrari с 41%, Bentley – 35%, McLaren – 33%, Lamborghini – 26% и Rolls-Royce – 22%.

Засега броят на SUV-моделите на тези брандове е по-скоро символичен, но тепърва ще расте. Lamborghini току-що започна да продава Urus, а Rolls-Royce ще стартира продажбите на Cullinan в края на годината. През 2019 г. Aston Martin ще пусне на пазара своя DBX, а през 2022 г. трябва да излезе и Ferrari Purosangue. Дори Bugatti намекна, че готви SUV, с който да се намеси в борбата за богати клиенти.

Ще изиграят ли SUV-моделите лоша шега на суперлуксозните брандове?

Lamborghini Urus ще удвои продажбите на марката.


В момента единствено McLaren стои встрани, като от компанията твърдят, че това не е „техният тип автомобил”. Останалите обаче не се притесняват и залагат ударно на SUV-моделите, които трябва значително да увеличат продажбите. Във Ferrari доскоро имаше лимит от 7000 произведени коли на година, но през 2017 г. той беше превишен с 1400 бройки. Според експерти, излизането на Purosangue ще доведе до 14 000 продажби на година.

При Lamborghini положението е сходно – сега марката продава около 3500-4000 коли годишно, но с Urus тази бройка ще се удвои през 2019 г. А след това, според експерти, компанията ще премине границата от 10 000 продажби на година. В Aston Martin също разчитат много на DBX, като целта е през 2021 г. да продава по 14 000 коли на година. Сега те са малко над 6000.

Снимки: Производителите

Тагове: suv
0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Коментатор ( преди 8 месеца )
    А на първата снимка този ролс, там са едни цени ,е вярно вътре едни екстри едно чудо направо да те е срам да влезнеш въпреки че, като външност е строго консервативен но все пак личи си че е за хора с много и много пари .13
  • #7
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Д ( преди 8 месеца )
    Аз пък точно вчера четох една интересна статия за Ферари в Топ Гиър, където се коментираше, че Ферари са последните на пазара, които все още следят всеки един детайл от поведението на автомобила си - чувство от управлението, звук от двигателя, системи за стабилност - като не гонят просто времена и обиколки. Една кола е много повече от Нюрбургринг и това всеки разбиращ шофьор го знае...
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Имах предвид Джей Лено.
  • #5
    8 rate up comment 7 rate down comment
    До една малка. ( преди 8 месеца )
    Джей Рено го каза "Сойто иска да е някой си купува Ферари, който е някой си купува Ламборджини". Иначе отдавна Ферари е бутикова марка, моделите и отдавна не се славят със суперспортни качества, справки нюрбургринг. Там лидерите са Ламборджини и Порше, дори в пъти по-евтиния Нисан Джи Ти Ар се представя много по-добре от моделите на Ферари.
  • #4
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    ти виждал ли си тесла на живо мазда на стероиди безинтересна безвкусна липса на стил на класа ширпотреба без бъдеще все едно да отидеш на безнессреща с пластмасов кварцов часовник маратонки и дънки с блузка
  • #3
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Една малка ( преди 8 месеца )
    Подробност: Ламботата нямат ограничения в продажбите - просто толкова си могат!
  • #2
    5 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    тесла модел Х ги слага в малкия джоб всичките допотопни сув-ове на дърва и въглища. време е вече да приключват с напъните.
  • #1
    8 rate up comment 11 rate down comment
    DD ( преди 8 месеца )
    След Urus, всичко останало бледнее...рядко изпипан еьтериор и интериор с уникални решения,няма безвкусица ,детайла кърти.Недостатъка на най-добрите е че по натам няма какво да се подобрява.