IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайците са вече тук, не го забравяйте

Анализ на предстоящата глобална експанзия на китайските марки

Китайците са вече тук, не го забравяйте

Китайският пазар на нови автомобили е по-голям от този в САЩ, както и от този в Европа. Скоро китайският пазар ще е по-голям от тези в САЩ и Европа, взети заедно, предупреди Марк Рехтин от MotorTrend. Това ще даде сериозни отражения на автомобилите, които ще купуват западните клиенти, тъй като автомобилните производители ще променят дизайна на моделите, както и техниката на колите, спрямо предпочитанията на клиентите на най-големия им пазар.

Това ще се отрази и на марките, които се предлагат на развитите пазари, като вече едва ли остана някой, който да не е разбрал че големите китайски марки готвят глобална експанзия. И тъй като американският и европейските пазари нямат особен потенциал за растеж, това означава, че китайските марки ще трябва да заемат пазарен дял от тези, които вече са на пазара.

Lynk & Co – луксозната марка на Geely (като китайците са собственик и на Volvo) планира да продава 125 000 коли на година в Щатите. Ако това се случи, то Lynk & Co ще продава повече от Lincoln.

Освен това, в Щатите вече се продават коли, произведени в Китай –Volvo S90 и Buick Envision. Колко добри са китайските коли? Според шефовете на Volvo, качеството на S90, който се произвежда в Дакин, е по-добро от това на колите, произвеждани в Европа. Помните ли подигравателното отношение към японските коли през 80-те години? Сега японските компании държат 39% от пазара на нови коли в Щатите, така че подценяваването на новаците е недалновидно.

Но в случая на Volvo става въпрос за производство на Geely с платформи на Volvo и производство и инженеринг също на Volvo. Що се отнася до колите, които са създадени в Китай, развити са там и се произвеждат там, то китайците все още се учат. Качеството се подобрява, но е трудно тези коли да бъдат сравнявани с японските или европейските.

Според консултантската компания ZoZo Go в момента има 36 големи автомобилни компании в Китай, които произвеждат серийно коли. Лидерите са събрани в Голямата шестица (те получават финансиране и сериозна подкрепа от държавата): SAIC, Beijing, First Auto, Dongfeng, Guangzhou и Changan, които държат около 75% от продажбите в Китай. Към тях трябва да добавим и Голямата тройка на частните компании: Geely, BYD и Great Wall. Следват 21 смесени компании на китайски производители със западни автомобилни компании и 6 независими автомобилни компании. Китайските компании са амбициозни, разполагат с пари и производствен капацитет да бълват милиони коли.

И докато медиите се вълнуват от търговската война на Тръмп с Китай, агенция Bloomberg съобщи, че китайските автомобилни производители на коли и доставчици на части и компоненти, вече са похарчили 31 милиарда долара, за да стъпят в Америка и подготвят производство, дилърства и т.н.

Дори компании, които още нямат коли, които да са готови за пазара, вече оперират в Щатите. Пример за това е Zotye, като китайците вече наеха няколко ветерани от американската автомобилна индустрия, за да им помогнат да изградят търговска структура и т.н. Сайтът на Zotye обяви, че марката ще стане първата китайска компания, която ще продава коли в Щатите с китайската си марка, като това трябва да започне през есента на 2020 година. Zotye все още няма хомологация за свой модел, който да предлага в Щатите, но е факт, че проектът напредва.

„Предстоят много промени – призна главният изпълнителен директор на Zotye САЩ Дюк Хейл. – Държачите за чаши в купето са твърде малки, трябва нов интерфейс за круиз контрола, инструкциите за собствениците на колите идват само на китайски и т.н. Трябват ни по-модерни въздушни възглавници и т.н. Но пък имаме функции – като „меко” затварящите се врати, които при Hyundai присъстват при Genesis G90, естествено и при луксозните европейски марки.”

Планът за настъплението на Zotye е семпъл – началото трябва да бъде поставено с коли, които са с 20% по-евтини от тези на масовите марки.

При едно от последните изследвания на autolist.com, в което участваха 1264 американци, една трета от тях заявиха, че това, че колата е произведена в Китай ще повлияе на избора им. 49 процента декларират, че това няма значение за тях и 21 процента не са сигурни дали това има значение.

Накратко, китайците идват на американския пазар, така както по-рано го направиха европейците, след тях японците и после и корейците.

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Вижда ли сте боя на китайска кола как е положена,А на шкода,,А на хюндай....е щом няма да си миете колите то това ще ви е без значение...
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Китайците отдавна не са само копирачи. Във военната индустрия те ще са първите които ще пуснат електромагнитно оръдие което изстрелва снаряди със скорост 7 Max без да ползва взрив. Американски оръжейни експерти казват че САЩ / и всички големи военни сили / са поне 5 години назад с подобна разработка спрямо Китай. Значи жълтите от никого нищо не са копирали в случая а са си го разработили сами.
  • #9
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    с 20% по евтино няма да стане. не знам дали някой ще си купи дори хуавей ако айфон струва само 20% отгоре при същите характеристики
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Чакайте китайските марки още се развиват активно. Само до преди 20-25 години правеха вело и мото рикши сега правят коли на нивото на европейските преди няма и 10 години. След 10 години като нищо ще се обърнат нещата. Да премиум китайче скоро няма да върже изъвн поднебенсата (да се направя на репортер и аз). Но масов автомобил с добра цена има добри шансове. При GSM-ите това и стана - евтини масови модели докато се създаде имидж на марката и после избухнаха
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Бе тя колата мое да не е джиесемче ама всичко зависи от тва колко продаваш немаш ли пазар си аут.И почнат ли китайците да си купуват колите немчугите са аут.То едни французи от шовинизъм само френско карат ами оня милярден пазар ако смени гоуфовете с някакеи уолове и немчугите са във фалит.
  • #6
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Стар карач: момци то колата не е жисиемче ве! Тя - Колата има толко части и технологии дето чайниците още даже не подозират, камо ли да копират, камо ли да подобрят! А ВОЛво-ската марка отдавна не е това което трябваше да бъде ...
  • #5
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Не знам кой се зйнимава професионално но новия хуавей мейт 20 про направи смешен новия айфон, очаква се новия самсунг ес 10 да го бие но ще видим.
  • #4
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    е като стар *** ковач. Няма такова животно. И сравнението с японците е меко казано нелепо, за всеки който малко познава двете нации. При японците сремежа към самоусъвършенстване е издигнат в култ от древността. Китайците си произвеждат *** от дълбока древност, и оттогава са си измамници. Само за едно са прави в статията, че има шанс да надделеят на пазара с държавни субсидии. Никоя частна компания не може да се мери с възможностите на държавата Китай. Дано Запада да го проумее това скоро
  • #3
    5 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Xiaomi и Huawei са много далеч от лидерите на пазара. Сравнете ги с това което HTC произвежда за Google (Pixel например), за да разберете какво имам впредвид. Изглеждат добре само на спецификции и на дизайн. Който се занимава професионално е много наясно. И да по-евтини са. Относно изказването на шефовете на Волво, б0клуците които продават на клиентите си за премиум също са много далеч от премиумите. Ако ги продават в масовият клас, някой по-малки модели може и да си струват, ама премиум чайник
  • #2
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Ръстат на китайския пазар е ограничен административни - за да купиш нова кола трябва да ти разрешат да си купиш регистрационен номер. Също в много градове се изисква да имаш собствено парко място.