IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-качествените китайски коли

Селекцията включва отделни модели, които вече се продават на по-развити пазари

Най-качествените китайски коли

Китай е най-големият пазар на нови коли в света, местни и чужди компании предлагат на клиентите най-различни модели – от такива, които са познати в Европа и Америка до коли, които едва ли някога ще напуснат пределите на комунистическия гигант.

Но общото между повечето автомобили произведени в Китай не е особено радващо – те нямат качества, за да бъдат продавани на развитите западни пазари, основно Европа и Северна Америка. Което и обяснява отсъствието им от тези пазари, а в същото време китайските марки се заселиха на пазари, където изискванията за качество не са особено високи. Типичен пример за това е Иран и развитието на местния пазар по време на санкциите, наложени на страната и как там се появиха китайските компании.

Има обаче и изключения, китайските компании успяват да създадат автомобили, които имат шанс на развитите пазари. Поне до това стигна изследването, в което обаче участваха основно китайски и руски анализатори, като са прегледани основно коли, предназначени за износ – за Иран и Русия. Което означава, че би трябвало да приемем резултатите със здравословна доза скептицизъм.

Да видим как изглежда Топ 3 на тази любопитна класация.

Chery Tiggo 5
Chery Tiggo 5
Преди 10 години Chery беше една от първите китайски компании, ориентирала се към експанзия, днес до голяма степен това е изпълнено, но процесът не е приключил. За да мине в следващия етап обаче са необходими по-качествени автомобили.
Tiggo 5 е проектиран съвместно с инженери от BMW и SAAB, което означава, че при качествено изпълнение на компонентите, те са достатъчно надеждни. Висока оценка получава пътното поведение на кросоувъра, дори и при скорост над 120 км/ч, въпреки че 2-литровият бензинов мотор е малко слаб за возилото с тегло над 1,6 тона. Сервизната история на Tiggo 5 показва, че моторът издържа поне 300 000 километра преди да има нужда от основен ремонт.

Слабите страни не са много, но са типични за китайското производство. На първо място това е почти липсващата шумоизолация, дори и при скорост от 90 км/ч, като това прави разговорите в купето доста трудни. Друг проблем са евтините гуми, с които идва Tiggo 5, но това е поправимо, а по-късно се появяват проблеми с отделни заварки и пластмасата в купето, които са налице още след 50 000 км пробег.

Lifan Solano II
Lifan Solano II
Lifan е най-продаваната китайска марка в Русия от няколко години насам, като има и много таксита от този бранд, а данните от ремонтите на Solano II показват, че основните му компоненти са достатъчно здрави. На високо ниво е комфортът на борда, поне за този клас, качествена е и аудиосистемата, идваща с тъчскрийн. Достатъчно голям е и багажникът, въпреки наличието на пълноразмерно резервно колело.
Тъй като Solano II е създаден на базата на едно от предишните поколения на Toyota Corolla, забележките към него са основно свързани с китайските промени и най-вече качеството на производство.

Foton Tunland
Foton Tunland
Foton е една от най-популярните китайски марки за камиони, но се справя добре и с производството на пикапи, като специално Tunland се продава от Тайланд през Австралия до ЮАР. Създателите на модела са били силно повлияни от Ford Ranger, като това е най-слабото определение за копирането, което често прилагат китайските компании.

Tunland се предлага в две версии – H-Series и S-Series. За износ е само H-Series с най-качествените компоненти и качество на сглобяване, а при производството му е използван целия опит, натрупан от Foton в работата с компании като Cummins, Borg Warner, Bosch и др.
Интересното е, че ако се сравни с камионите на Foton, то Tunland е може би най-качественият продукт на марката.

Пикапът се задвижва от 2,8-литров 4-цилиндров турбодизел на Cummins, който отговаря на Euro 5, а 6-степенният автоматик работи плавно и точно и идва от ZF. На борда присъстват и още готови решения, идващи от западни компании. Топ версията на пикапа се продава в Австралия за малко над 35 000 долара, което прави по-малко от 45 000 лева.

 

0 от 500