Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Renault и Volkswagen отново спорят кой е №1 в света

Французите печелят при колите, но с камионите класирането се преобръща

Renault и Volkswagen отново спорят кой е №1 в света

Също като през миналата година Renault-Nissan-Mitsubishi и Volkswagen Group отново са в спор кой е най-големият автомобилен производител. И отново, в зависимост от прилаганите стратегии, всеки един от гигантите ще може да се обяви за №1 в света за 2018 г.

Що се отнася до сумарните продажби за миналата година Volkswagen Group запазва първата си позиция, но когато става въпрос за леките автомобили и бусовете, Renault-Nissan-Mitsubishi отново е победител.

За какво става въпрос?

Renault SA, Nissan Motor и Mitsubishi Motors са продали 10,76 милиона леки коли и бусове през 2018 г., обяви агенция Reuters след обработване на данните, публикувани от компаниите. Френско-японската група не продава тежкотоварни камиони.

Nissan обяви 5,65 милиона продадени коли за миналата година, като в тази бройки влизат колите на Infiniti и Datsun. Това е намаление с 2,8% на в сравнение с резултат от 2017 г. Mitsubishi отчита ръст от 18% на продажбите до 1,22 милиона коли, а Renault – 3,88 милиона продадени коли и ръст от 3,2%. В резултата на френската компания са включени продажбите на марките Dacia, Samsung, Alpine и Lada.

При Volkswagen продажбите са рекордни – 10,83 милиона, като ръстът е 0,9%. Тук обаче влизат и продажбите на тежкотоварните MAN и Scania, както и на подразделението на Volkswagen за товарни автомобили в Латинска Америка. Без тях, резултатът на VW Group е 10,6 милона.

Третото място остава за Toyota Motor с 10,59 милиона продажби, като тук влизат резултатите на Toyota и Lexus, както и на Daihatsu, а също така и на производителя на леки и тежки камиони Hini Motors. Без продажбите на Hino, резултатът на Toyota ще е 10,39 милиона коли. За 2019 г. прогнозата на Toyota е за лек ръст до 10,76 милиона продадени возила.

0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    ВАГ пак са счупили продажбите. Догодина Рено-Нисан-Мицубиши ще трябва да купят и Фиат ако искат пак да настигнат ФВ.
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Дошо: и двете са мнооо яки! Полудържавни перачници ...
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Renault Trucks е собственост на Volvo Trucks
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Рено как нямат производство на тежкотоварни автомобили,явно подразделението Renault Trucks е на някоя друга компания
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    А мен ме интересува каква е тая марка кола Самсунг собственост на Рено? :)
  • #3
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Те пежо биха ФВ в Европа та кво остава за Рено.Добре че са Китай и камионите плюс пръскачките за лозе.ма сега с тая търговска война.
  • #2
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Глупости. На първо място по чиста печалба за продаден автомобил са Ферари. Ферари печелят средно по 80000 долара на продаден автомобил. Изследването е проведено от Проф. Дуденхофер от университета Дюисбург, Германия. Има достатъчно информация в интернет.
  • #1
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Въпросът не е колко продаваш, а колко чисто печелиш от всяка продажба. По този показател номер едно е Порше, което от всяка продадена бройка печели по едно Рено Клио.