Световните продажби на автомобили с марката Volkswagen през септември паднаха с 18.3% до 485 000 бройки. В Европа сривът дори достигна 42.6% (91 000 коли), а в най-големия пазар на компанията - Германия, понижението е с 47.1%. В страните от Централна и Източна Европа продажбите на марката през септември са намалели с 19,1%, докато в Русия, която компанията нарича силен пазар, те бележат ръст с 16,2% (9400 продадени коли). В същото време показателите за първите 9 месеца на годината надминаха същия период ан 2017 г. с 2,9% - 4,6 милиона автомобила Volkswagen бяха продадени в света от януари до септември 2018 г.
Volkswagen AG отбелязва в заявление, че основната причина за спада в продажбите, главно в Европа, е влизането от 1 септември в сила на новите стандарти за проверка на вредните емисии (WLTP). Тези стандарти бяха разработени след скандала с фалшифицирането на емисиите, наречен "дизелгейт", и причиниха значителни щети на германския концерн. През цялото лято автомобилните производители активно намаляваха цените на тези модели, които не отговарят на новите изисквания, в резултат на което до септември пазарът се пренасити и търсенето намаля. Освен това на пазара през септември не бяха пуснати тези модели, които не успяха навреме да получат сертификат в съответствие с новите стандарти.
"Периодът от началото на годината до септември беше най-успешният за Volkswagen за цялата му история. Ситуацията през септември беше неуспех за нас, но очаквахме това, предвид рекордните продажби през лятото.", коментира Юрген Щакман, член на борда на директорите на компанията. Според него промените в стандартите ще се отразят на продажбите и през октомври, но до края на годината компанията обещава да получи сертификати WLTP за 14 модела и ситуацията трябва да се подобри.