Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Продажбите на електромобили растат най-бързо

Първите 1 милион коли бяха продадени за 5 години, вторият милион стана факт за 6 месеца

Продажбите на електромобили растат най-бързо

Революцията на електрическите автомобили вече е факт, без значение дали всички я виждат или не, а растежът на продажбите на тези превозни средства е недостижим за всички други участници на пазара. А растежът на продажбите на електромобили е далеч от горната си граница, много далеч.

Продажбите на електромобили растат най-бързо

Появата на първите модерни масови електромобили на световния пазар дълго време изглеждаше като екзотика, а за да достигнат 1 милион продажби им бяха необходими точно 5 години. Но вторият милион продадени електромобили беше постигнат за едва 6 месеца. Втората фаза е впечатляваща и прави по над 150 000 продадени електромобили на месец.

Според най-смелите прогнози, съвсем скоро световният пазар ще отбележи продажбата на 10 милиона електромобили. Според изследване на агенция Bloomberg, още тази седмица световният пазар на електромобили ще надхвърли 4 милиона бройки. На пръв поглед това не е много – 4 милиона коли за 7 години и половина, но прогресът е впечатляващ.

Четирите най-големи пазара за електромобили са Китай, Европа, Япония и Северна Америка, като на тях колите на батерии имат много по-голям ръст на продажбите, не само защото тръгват от ниска база.

На пазарите, където вече добре развито предлагане на електромобили и сериозно търсене, 2018 е годината с най-голям ръст в търсенето – 50%. През миналата година ръстът е надхвърлил 30 процента, а през 2015 и 2016 е бил между 7 и 8%.

Основната движеща сила в налагането на електромобилите си остава Китай, където са продадени малко над половината такива возила в световен мащаб. Това се дължи на няколко фактора: ръст на пазара, оспорвана конкуренция, държавна политика за намаляване на замърсяването и промени в енергийния сектор.

0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 9 месеца )
    Да говори за екология някой, дето кара ДВГ кола, бълва отрова, сменя постоянно консумативи, които отиват в кофата, е върхът на цинизма :) Откога се загрижи за екологията, бе завали, купувайки крадена нафта и махайки катализатори и DPF-филтри, изолирайки EGR клапани? Ако държиш да знаеш - в литивите батерии няма тежки метали и след автомобилна употреба те са използваеми за стационарно съхранение на ток (поне 80 % капацитет имат все пак). Чак след много години идва моментът на тяхното рециклиране
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 9 месеца )
    Ти ако вместо батерията си сменяш директно телефона - прав ти път. Но като се говори за коли на ток: 8г. / 160 хил. км е стандартът за гаранция на една батерия за автомобилна употреба днес. След това тя е на около 80% от началния си капацитет, в противен сл. се подменя гаранционно. Т.е. вместо 400 минаваш 360 км след 8 години. За това време си спестил за няколко нови батерии на цена под 200 долара за киловатчас - това е цената, която се постига, благодарение на Гигафабриката на Tesla Motors Inc
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 9 месеца )
    "Подмяната на парка с електромобили няма да промени съществено потреблението у нас. За една кола са необходими 75-100 киловата. Така че това няма да се отрази на електропотреблението и на енергийния баланс на страната." - Александър Николов - изпълнителен директор на АЕЦ Козлодуй. "България произвежда достатъчно "зелена" енергия, за да захрани един милион електромобила за една година." - Весела Шаранкова, изпълнителен директор на Full Charger Bulgaria
  • #7
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Йойо ( преди 9 месеца )
    А че тези 1 милион поне половината са хибриди?
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    de ( преди 9 месеца )
    поддържам притесненията на колегата от първият пост. Имам същите притеснения и все още съм песимист, въпреки че искам да не съм. Проблемите нероятно ще се демонстрират с увеличаването на броя ел. коли. Дано се намерят добри решения!
  • #5
    8 rate up comment 8 rate down comment
    K ( преди 9 месеца )
    Зависимостта от редки метали - главно титаний и литий, но също цирконий, волфрам, паладий и др. правят производството на такива автомобили зависимо изцяло от Китай и Русия, тъй като тия редки метали ги има и се изнасят предимно или само от Китай и Русия. Относно екологичния въпрос - зависи къде се карат ел. автомобилите. За държава като България например, където производството ток от възобновяеми източници е много малко, смисъла се губи.Норвегия, Дания- за там има екологичен смисъл.
  • #4
    11 rate up comment 12 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 9 месеца )
    Първия коментар е право в целта! Това са основни И НЕПРЕОДОЛИМИ с настоящата технология недостатъци. А смешките за увеличението са просто абсурд. За същите тия 6 месеца са продадени 50 милиона конвенционални автомобили, а около 600-700 хиляди от електрическите за които става дума са всъщност хибриди - в сегашния си вид електрическите кошници си остават ненужен ***!!!
  • #3
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Само 40-50% обезценяване за 4-5 години за без пари ли го наричаш Теслите имат най-малко процентно обезценяване в класа си
  • #2
    5 rate up comment 10 rate down comment
    георги ( преди 9 месеца )
    тесла на 230000 километра цена 45000-50000к без пари заради старата батерия. за мрежата ако се роди в бъдеще гений да реши проблема-добре. има решение за батериите заинтересувай се за какво може да се ползват.
  • #1
    17 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Не съм против новите технологии, но имам няколко сериозни ппритеснения. 1. Какво точно се случва с електромоторите и батериите им след 200-250к пробег? Защото ремонти, части, препродажба? Ако се налага да изхвърлим автомобил на 250к то пазарът втора ръка няма да има буквално! 2. Ел. мрежа не е проектирана за такова голямо количество консуматори. Това не са сешоари все пак. 3. Най-важният. Екологията. Химикалите и елементите, които се влагат в батериите, рециклираме ли ги или директно в коша?