Продажбите на нови автомобили в Европа продължават да спадат, сочат данните на Националите асоциации на автомобилните производители. Това се случва за втори пореден месец, като причината е същата, заради която бяха отчетени и по-слаби резултати през септември.
От 1 септември на Стария континент влязоха в сила новите екологични стандарти Euro-6d Temp, както и новият начин за измерване на вредните емисии на автомобилите WLTP. Това накара производителите през август спешно да разпродадат старите си автомобили, които отговарят на стандарт Еuro-6, като те бяха предложени с огромни отстъпки. Така пазарът се пренасити и през септември дойде спад, който продължи и през октомври.
За десетия месец от годината лидер по продажби отново е Германия с резултат 252 682 продажби, което е със 7,4% по-малко от същия период на 2017 г. На второ място е Франция със 173 802 продажби (-1,5%), а на трето – Великобритания, където се реализирани 153 599 нови коли (-2,9%).
Дори експертите се затрудняват, за да определят колко време ще продължи негативната тенденция, но някои от тях са на мнение, че периодът със сигурност ще бъде поне до края на годината. А това означа, че общият резултат на Европа за 2018 г. няма да бъде рекорден.
Снимка: Autonews