Колко надеждни са употребяваните автомобили? Това е особено ключов въпрос в България, където девет десети от пазара се пада на "втората ръка". Класации като тази на TUV се опитват да дадат някакъв що-годе обективен отговор, но и те мерят само броя на дефектите, без да отчитат колко сериозни са те. Преждевременно скъсаните чистачки или изгорялата лампичка в багажника едва ли имат същата тежест като блокажа на двигателя. Прегледахме половин дузина различни проучвания за най-проблемите мотори и в две поредни публикации ще ви предложим онези, които се срещат във всички от тях.
Първият V8 на Ford днес е легенда - монтиран е в най-различни модели в продължение на цели 21 години, от 1932 до 1953, после се произвежда още две десетилетия за индустриални нужди, а дори и днес се радва на търсене от тунинг маниаците.
Но първата версия на мотора изглежда по съвсем различен начин. Тя има 4 фатални грешки още при проектирането. Първо, буталните пръстени не са изработени от достатъчно закалена стомана, което води до рекордна консумация на масло (около литър на 100 мили). Второ, недомисленото охлаждане не стига до най-задните два цилиндъра, които винаги прегряват. Трето, всмукателният колектор не работи ефективно, което води ту до твърде бедна, ту до твърде обогатена смес, и до разход на гориво от порядъка на 25 литра на 100 км (шокиращо за мотор с мощност едва 65 конски сили). И четвърто, непрекъснато има повреди на водната помпа и течове по охладителната система.
Във II част очаквайте: от многократния "международен двигател на годината" на Ford до агрегата, който завинаги отказа американците от дизела