Колко надеждни са употребяваните автомобили? Това е особено ключов въпрос в България, където девет десети от пазара се пада на "втората ръка". Класации като тази на TUV се опитват да дадат някакъв що-годе обективен отговор, но и те мерят само броя на дефектите, без да отчитат колко сериозни са те. Преждевременно скъсаните чистачки или изгорялата лампичка в багажника едва ли имат същата тежест като блокажа на двигателя. Прегледахме половин дузина различни проучвания за най-проблемите мотори и в две поредни публикации ще ви предложим онези, които се срещат във всички от тях.
Монтирани в първото поколение на модела 9-3 (1998-2002), това са последни издихания на старинния Н-двигател на шведите. Но именно модификациите, целящи да го направят по-модерен и актуален, водят до множеството му проблеми. Единият е с образуващата се утайка, която заради лошите уплътнения може да проникне в цилиндровите глави и да доведе до блокаж.
Вторият - едно недомислено решение на инженерите да монтират маслената вана точно над каталитичния конвертор, превръщайки на практика мотора в нещо като фритюрник. От Saab препоръчваха на собствениците периодично да демонтират и почистват от загар и утайки маслената вана.
Проблеми имаше и с директното впръскване, така че не е чудно, че за второто поколение GM настоя Saab да ползва двигатели на компанията-майка.
Във II част очаквайте: от многократния "международен двигател на годината" на Ford до агрегата, който завинаги отказа американците от дизела