IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо никога да не редите гумите на купчина в гаража

Дори някои професионални центрове за гуми допускат грешки със съхранението им

Ползването на два различни комплекта гуми за зимата и лятото е най-разумната политика за шофьорите в страна с климат като българския.
Но то води със себе си и един понякога досаден въпрос: какво да правим с четирите гуми, които не ползваме в момента, и как най-правилно да ги съхраняваме.
 


Ако имате гараж или мазе, отговорът е лесен. Ако не, повечето центрове за гуми ще ви предложат така наречения хотел - тоест те да складират гумите ви срещу такса от 40-50 лева на сезон. Но дори и те понякога допускат сериозни грешки при съхранението.


гуми, съхранение, визия нула, Continental

Дори една много износена гума със средни размери тежи над 8 килограма

Най-важното условие, което повечето хора пропускат, е гумите да не се подреждат легнали една върху друга. Знаем, че така изглежда най-интуитивно и естествено. Но всъщност гумите са доста тежки, дори и когато са без джанти. Даже идна много износена и нископрофилна 17-ка като тази във видеото удря 8 килограма на кантара. Двайсетцолова с по-висок борд може да тежи и 15 килограма.

Това означава, че като струпате гумите една върху друга, върху най-долната се стоварва теглото на две пълни каси с бира. Умножете го по няколко месеца и резултатът е непоправима деформация.


гуми, съхранение, визия нула, Continental

Най-добре е гумите да се съхраняват висящи от тавана или вертикално наредени на подобни стендове - не е лошо също от време на време да ги завъртате малко, за да не пада тежестта върху една и съща точка

В идеалния случай гумите се съхраняват висящи от тавана или поне изправени върху специални стендове. Повечето хора ги смятат за инертен материал, но всъщност каучуковата смес е чувствителна към влага, към високи температури и към контакт с мазнини, масла (като например петното на пода в гаража) или киселини. Даже острата бяла светлина им влияе зле. Най-добре ги пазете на сухо, тъмно и прохладно място. Когато са монтирани на автомобила ви, е трудно да ги опазите от вредни въздействия. Но може поне да се погрижите да не се похабяват, когато не ги ползвате.

"КОЛЕЛА" благодари за съдействието на центрове "Медина-Мед" и Suzuki България.

 

 

0 от 500
  • #25
    23 rate up comment 4 rate down comment
    Курти Куртев ( преди 4 години )
    Същите тези гуми на паркинга ги натискат между 1300 и 1800 килограма. Как така изведнъж 8 килограма се окязват почти фатални??? По вашата логика трябва като си паркирам колата и веднага да я вдигам на подемник във въздуха!!! Старията е откровено несериозна, да не кажа ***. Само ако гумите са БЕЗ джанти се съхраняват изправени. Преписали сте половин статия от някой сайт...
  • #24
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Тогава не пиши, а си гледай в краката, че там всяка пълзяща гад май е и отровна :D
  • #23
    3 rate up comment 10 rate down comment
    отСиднейАв$тралия ( преди 4 години )
    бе кви съхранявания на гуми ве, Аз не ги сменям. А да, забравих да спомена, защото живея сред най райските ширини на Планетата. Поздрави на 2 км от Операта съм
  • #22
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Loco ( преди 4 години )
    Нивото на експертиза на коментарите в тоя форум си личи ясно от факта, че според тях гумите са напомпЕни :D
  • #21
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Абе положението в коментарите е "Ти не ме учи мене, я си знам! Скакауец!"
  • #20
    5 rate up comment 4 rate down comment
    trix ( преди 4 години )
    Сигурно като на колата им е по-леко ....
  • #19
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    всеки сам си преценява как да се грижи за автомобила си ако някой знае защо гумите се помпят с азот ще ми е интересно да чуя мнения
  • #18
    1 rate up comment 6 rate down comment
    До 14 ( преди 4 години )
    А ти откъде знаеш, че нямат деформация бе, баце, на око ли ги мериш, или на вкус
  • #17
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Qwerty - Squirty ( преди 4 години )
    Джантата ли ти е най-широката част от колелото бе, интеУект? Тук, както обикновено, само коментари от мозъци, дето викат "това са глупости, АЗ ГО ПРАВЯ ИНАЧЕ :D непобедим аргумент :D
  • #16
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Джамбазко ( преди 4 години )
    Не е вярно това което сте написали в глупавата статия. Точно обратното и то трябва да се разместват от време на време през сезона и напомпани повечко. Когато са без джанти стоят прави наредени и пак се за въртят в месеца поне веднъж, за да не се деформират при стоене, но все пак вс зависи къде, как и кой!