IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо никога да не редите гумите на купчина в гаража

Дори някои професионални центрове за гуми допускат грешки със съхранението им

Ползването на два различни комплекта гуми за зимата и лятото е най-разумната политика за шофьорите в страна с климат като българския.
Но то води със себе си и един понякога досаден въпрос: какво да правим с четирите гуми, които не ползваме в момента, и как най-правилно да ги съхраняваме.
 


Ако имате гараж или мазе, отговорът е лесен. Ако не, повечето центрове за гуми ще ви предложат така наречения хотел - тоест те да складират гумите ви срещу такса от 40-50 лева на сезон. Но дори и те понякога допускат сериозни грешки при съхранението.


гуми, съхранение, визия нула, Continental

Дори една много износена гума със средни размери тежи над 8 килограма

Най-важното условие, което повечето хора пропускат, е гумите да не се подреждат легнали една върху друга. Знаем, че така изглежда най-интуитивно и естествено. Но всъщност гумите са доста тежки, дори и когато са без джанти. Даже идна много износена и нископрофилна 17-ка като тази във видеото удря 8 килограма на кантара. Двайсетцолова с по-висок борд може да тежи и 15 килограма.

Това означава, че като струпате гумите една върху друга, върху най-долната се стоварва теглото на две пълни каси с бира. Умножете го по няколко месеца и резултатът е непоправима деформация.


гуми, съхранение, визия нула, Continental

Най-добре е гумите да се съхраняват висящи от тавана или вертикално наредени на подобни стендове - не е лошо също от време на време да ги завъртате малко, за да не пада тежестта върху една и съща точка

В идеалния случай гумите се съхраняват висящи от тавана или поне изправени върху специални стендове. Повечето хора ги смятат за инертен материал, но всъщност каучуковата смес е чувствителна към влага, към високи температури и към контакт с мазнини, масла (като например петното на пода в гаража) или киселини. Даже острата бяла светлина им влияе зле. Най-добре ги пазете на сухо, тъмно и прохладно място. Когато са монтирани на автомобила ви, е трудно да ги опазите от вредни въздействия. Но може поне да се погрижите да не се похабяват, когато не ги ползвате.

"КОЛЕЛА" благодари за съдействието на центрове "Медина-Мед" и Suzuki България.

 

 

0 от 500
  • #19
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    всеки сам си преценява как да се грижи за автомобила си ако някой знае защо гумите се помпят с азот ще ми е интересно да чуя мнения
  • #18
    1 rate up comment 6 rate down comment
    До 14 ( преди 8 месеца )
    А ти откъде знаеш, че нямат деформация бе, баце, на око ли ги мериш, или на вкус
  • #17
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Qwerty - Squirty ( преди 8 месеца )
    Джантата ли ти е най-широката част от колелото бе, интеУект? Тук, както обикновено, само коментари от мозъци, дето викат "това са глупости, АЗ ГО ПРАВЯ ИНАЧЕ :D непобедим аргумент :D
  • #16
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Джамбазко ( преди 8 месеца )
    Не е вярно това което сте написали в глупавата статия. Точно обратното и то трябва да се разместват от време на време през сезона и напомпани повечко. Когато са без джанти стоят прави наредени и пак се за въртят в месеца поне веднъж, за да не се деформират при стоене, но все пак вс зависи къде, как и кой!
  • #15
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Боцмана ( преди 8 месеца )
    А в центровете за гуми... На тавана ли се съхраняват!?
  • #14
    26 rate up comment 3 rate down comment
    ( преди 8 месеца )
  • #13
    22 rate up comment 1 rate down comment
    Mitsubishi ( преди 8 месеца )
    До четвъртия *** - те че тежат повече, тежат... И то доста, ама тъпляк, те са напомпани на 2 атмосфери, и да - лягат гума върху гума, ама са надути и реално нищо не им се деформира, понеже и джантите играят роля на скелет.
  • #12
    12 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Пълни простотии! С джантите се съхраняват една върху друга. Три коли имам и на трите ги редя в гаража една върху друга и няма проблем. Напомпвам ги на 3,5 атмосфери с компресора и са една върху друга до следващия сезон. Ако са без джанти не зная. Там да му мислят оръфляците дето имат кола, а нямат пари са едни джанти дори и стоманени за зимата ще кажеш колко пари струват. То сигурно и гумите са им нов внос. по добре си вземайте като няма пари всесезонни, а не да се излагате така!
  • #11
    17 rate up comment 2 rate down comment
    ( преди 8 месеца )
  • #10
    21 rate up comment 0 rate down comment
    Кирчев ( преди 8 месеца )
    Пълни глупости, със джанти се съхраняват една върху друга.