IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо никога да не редите гумите на купчина в гаража

Дори някои професионални центрове за гуми допускат грешки със съхранението им

Ползването на два различни комплекта гуми за зимата и лятото е най-разумната политика за шофьорите в страна с климат като българския.
Но то води със себе си и един понякога досаден въпрос: какво да правим с четирите гуми, които не ползваме в момента, и как най-правилно да ги съхраняваме.
 


Ако имате гараж или мазе, отговорът е лесен. Ако не, повечето центрове за гуми ще ви предложат така наречения хотел - тоест те да складират гумите ви срещу такса от 40-50 лева на сезон. Но дори и те понякога допускат сериозни грешки при съхранението.


гуми, съхранение, визия нула, Continental

Дори една много износена гума със средни размери тежи над 8 килограма

Най-важното условие, което повечето хора пропускат, е гумите да не се подреждат легнали една върху друга. Знаем, че така изглежда най-интуитивно и естествено. Но всъщност гумите са доста тежки, дори и когато са без джанти. Даже идна много износена и нископрофилна 17-ка като тази във видеото удря 8 килограма на кантара. Двайсетцолова с по-висок борд може да тежи и 15 килограма.

Това означава, че като струпате гумите една върху друга, върху най-долната се стоварва теглото на две пълни каси с бира. Умножете го по няколко месеца и резултатът е непоправима деформация.


гуми, съхранение, визия нула, Continental

Най-добре е гумите да се съхраняват висящи от тавана или вертикално наредени на подобни стендове - не е лошо също от време на време да ги завъртате малко, за да не пада тежестта върху една и съща точка

В идеалния случай гумите се съхраняват висящи от тавана или поне изправени върху специални стендове. Повечето хора ги смятат за инертен материал, но всъщност каучуковата смес е чувствителна към влага, към високи температури и към контакт с мазнини, масла (като например петното на пода в гаража) или киселини. Даже острата бяла светлина им влияе зле. Най-добре ги пазете на сухо, тъмно и прохладно място. Когато са монтирани на автомобила ви, е трудно да ги опазите от вредни въздействия. Но може поне да се погрижите да не се похабяват, когато не ги ползвате.

"КОЛЕЛА" благодари за съдействието на центрове "Медина-Мед" и Suzuki България.

 

 

0 от 500
  • #34
    3 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    темата за азота не се изчерпва само с постоянното налягане а това че при топло и студено ако гумата е напомпена с въздух той кондензира и става на вода и като се нагрее гумата водата и се превърне в пара и гумата се пръска и ставе много тегаво
  • #33
    22 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Е добре и като се случи тази "непоправима деформация" какво става??? Не върви колата с тях ли, нестабилна ли става, гумите спадат ли, пукат ли се? Аз вече 6-а година си съхранявам и летните и зимните така и нищо им няма. Само зимните последната година вече не държаха чак толкова добре като първите 4, но това със сигурност е от възрастта, а не от това че ги държа една в/у друга.
  • #32
    5 rate up comment 4 rate down comment
    иколай ( преди 1 месец )
    Кво не разбрахте от поста.... димек НЕ СЪХРАНЯВАЙТЕ ГУМИ а си КУПУВАЙТЕ НОВИ всеки сезон и няма да имате проблеми само моля ви не надничакте в склада с нови гуми, че може да ви падне някоя от тавана
  • #31
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Николай ( преди 1 месец )
    Тука говорят за демонтирани гуми и да вярно е сплескват се малко долните ама ако си ги държите напомпани с джантите няма значение как ги редите едни 40 кила на гумата никаква деформация не могат да направят при положение че именно борда на гумата е направен да издържа тежеста и натоварването на колата
  • #30
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Просто фен ( преди 1 месец )
    Много вярно е всичко ... Другото гумите се помпят с азот защото азота не се разширява или свива при загряване както въздуха т.е помпите си гумата на 2.3 атмосфери започвате да карате и след няколко километра когато гумата е загряла я проверете вече няма да е на 2.3 а повече другото на помпите я лятото при 30 градуса , идва зима става -10 от 2.3 ще е спаднала сигурно на 2 че и по малко затова се помпят с азот както ги напомпите така ще останат без значение от температурата и пробега
  • #29
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Цеци ( преди 1 месец )
    Аз ги съхранявах прави, една до друга и на пролет, като ги взема са леко сплескани от долу, според мен най добре е да са една върху друга на страни.
  • #28
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Кърти Къртев ( преди 1 месец )
    Когато гумите са ти на колата, неизбежно се деформират и износват. Идеята е да не го правят поне когато не ги ползваш. А ако всяко нещо, което ти не знаеш или не схващаш, е малоумно, то малоумно ще се окаже вероятно почти всичко на планетата
  • #27
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Pe6o6410 ( преди 1 месец )
    Ха ха!
  • #26
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ТЯ гумата първо не държи 1800 кила, защото тежеста е разпределена на 4-те гуми, тоест тежат и 450кг. второ гумата държи тия килограми защото отвътре е подпряна от 2,5 атмосфери въздух. я изпусни гумата и виж как ще я смачкат килата и остави няколко дена да и тежат тия кила и после виж как ще се деформира. Статията е много правилно написана и е именно към тоя под мен, да научат нещо важно.
  • #25
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Курти Куртев ( преди 1 месец )
    Същите тези гуми на паркинга ги натискат между 1300 и 1800 килограма. Как така изведнъж 8 килограма се окязват почти фатални??? По вашата логика трябва като си паркирам колата и веднага да я вдигам на подемник във въздуха!!! Старията е откровено несериозна, да не кажа малоумна. Само ако гумите са БЕЗ джанти се съхраняват изправени. Преписали сте половин статия от някой сайт...