IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо никога да не редите гумите на купчина в гаража

Дори някои професионални центрове за гуми допускат грешки със съхранението им

Ползването на два различни комплекта гуми за зимата и лятото е най-разумната политика за шофьорите в страна с климат като българския.
Но то води със себе си и един понякога досаден въпрос: какво да правим с четирите гуми, които не ползваме в момента, и как най-правилно да ги съхраняваме.
 


Ако имате гараж или мазе, отговорът е лесен. Ако не, повечето центрове за гуми ще ви предложат така наречения хотел - тоест те да складират гумите ви срещу такса от 40-50 лева на сезон. Но дори и те понякога допускат сериозни грешки при съхранението.


гуми, съхранение, визия нула, Continental

Дори една много износена гума със средни размери тежи над 8 килограма

Най-важното условие, което повечето хора пропускат, е гумите да не се подреждат легнали една върху друга. Знаем, че така изглежда най-интуитивно и естествено. Но всъщност гумите са доста тежки, дори и когато са без джанти. Даже идна много износена и нископрофилна 17-ка като тази във видеото удря 8 килограма на кантара. Двайсетцолова с по-висок борд може да тежи и 15 килограма.

Това означава, че като струпате гумите една върху друга, върху най-долната се стоварва теглото на две пълни каси с бира. Умножете го по няколко месеца и резултатът е непоправима деформация.


гуми, съхранение, визия нула, Continental

Най-добре е гумите да се съхраняват висящи от тавана или вертикално наредени на подобни стендове - не е лошо също от време на време да ги завъртате малко, за да не пада тежестта върху една и съща точка

В идеалния случай гумите се съхраняват висящи от тавана или поне изправени върху специални стендове. Повечето хора ги смятат за инертен материал, но всъщност каучуковата смес е чувствителна към влага, към високи температури и към контакт с мазнини, масла (като например петното на пода в гаража) или киселини. Даже острата бяла светлина им влияе зле. Най-добре ги пазете на сухо, тъмно и прохладно място. Когато са монтирани на автомобила ви, е трудно да ги опазите от вредни въздействия. Но може поне да се погрижите да не се похабяват, когато не ги ползвате.

"КОЛЕЛА" благодари за съдействието на центрове "Медина-Мед" и Suzuki България.

 

 

0 от 500
  • #56
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Tutyo ( преди 1 месец )
    Наи добре се съхраняват в спалнята на бял чаршаф завити в пухена завивка
  • #55
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Ali ( преди 1 месец )
    Аз си ги сложих зимните в гаража хоризонтално с алуминиеви джанти и напомпани проблеми няма и от миналата година карам с всесезонни гуми и е много по-добре... 1. спестяване на пари 2. Не си давам зор да ги нося тия тежки гуми всяка зима...
  • #54
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Коко ( преди 1 месец )
    Гледах ръководство на Континентал, как да съхраняваме фумите. Точно една върху друга с джантите. Другаде има допълнение да се намали налягането от 2.0 на 1.5 атмосфери. И завити в найлон .
  • #53
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Hacked ( преди 1 месец )
    Статията е вярна но след едно уточнение,важи за гуми който не са монтирани на джанти ,ако са с джанти е точно обратното на написаното....
  • #52
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Митака ( преди 1 месец )
    Абсолютни глупости. Съхранявам гумите си една върху друга от както съм шофьор (22г.) И не съм имал ядове относно деформация. Това е измислено от някой много бос по темата.
  • #51
    1 rate up comment 11 rate down comment
    Димитър ( преди 1 месец )
    Това са пълни глупости! В момента карам 3 години гуми,които сега са на 18 години. Бяха резервата гума от колата и купих още една със същата съдба от олх. Предполагах че ще се истъркат бързо,ама не. Съхранявам ги една върху друга за по 3-4 месеца през зимата - летни са.
  • #50
    4 rate up comment 3 rate down comment
    до 48 ( преди 1 месец )
    ти да не си претърпял лоботомия? Поемат по 500 кг, когато са НАПОМПАНИ. Тежестта я носи компресираният в тях въздух. Като ги свалиш от джантите и ги наредиш една върху друга, не поемат нищо
  • #49
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Йон Триволтов ( преди 10 месеца )
    Нали ще ги напомпа човек ,ако ги сменя,кое ще се деформира освен мозъка на измислилия тази глупост?
  • #48
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Я. Петров ( преди 10 месеца )
    Доводите за тежестта не струват. Те поемат 500 кг. На брой. Да не говорим бордовете в завой тонажи. Четете преди да пишете журнал.
  • #47
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Вуте ( преди 10 месеца )
    Помпат се с азот защото уж гумата старее по-бавно поради липсата на кислород. Обаче този процес е по-бавен от колкото износването и на практика е излишен. А коефициента на топлинно разширение на азота е колкото на въздуха.