IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо никога да не редите гумите на купчина в гаража

Дори някои професионални центрове за гуми допускат грешки със съхранението им

Ползването на два различни комплекта гуми за зимата и лятото е най-разумната политика за шофьорите в страна с климат като българския.
Но то води със себе си и един понякога досаден въпрос: какво да правим с четирите гуми, които не ползваме в момента, и как най-правилно да ги съхраняваме.
 


Ако имате гараж или мазе, отговорът е лесен. Ако не, повечето центрове за гуми ще ви предложат така наречения хотел - тоест те да складират гумите ви срещу такса от 40-50 лева на сезон. Но дори и те понякога допускат сериозни грешки при съхранението.


гуми, съхранение, визия нула, Continental

Дори една много износена гума със средни размери тежи над 8 килограма

Най-важното условие, което повечето хора пропускат, е гумите да не се подреждат легнали една върху друга. Знаем, че така изглежда най-интуитивно и естествено. Но всъщност гумите са доста тежки, дори и когато са без джанти. Даже идна много износена и нископрофилна 17-ка като тази във видеото удря 8 килограма на кантара. Двайсетцолова с по-висок борд може да тежи и 15 килограма.

Това означава, че като струпате гумите една върху друга, върху най-долната се стоварва теглото на две пълни каси с бира. Умножете го по няколко месеца и резултатът е непоправима деформация.


гуми, съхранение, визия нула, Continental

Най-добре е гумите да се съхраняват висящи от тавана или вертикално наредени на подобни стендове - не е лошо също от време на време да ги завъртате малко, за да не пада тежестта върху една и съща точка

В идеалния случай гумите се съхраняват висящи от тавана или поне изправени върху специални стендове. Повечето хора ги смятат за инертен материал, но всъщност каучуковата смес е чувствителна към влага, към високи температури и към контакт с мазнини, масла (като например петното на пода в гаража) или киселини. Даже острата бяла светлина им влияе зле. Най-добре ги пазете на сухо, тъмно и прохладно място. Когато са монтирани на автомобила ви, е трудно да ги опазите от вредни въздействия. Но може поне да се погрижите да не се похабяват, когато не ги ползвате.

"КОЛЕЛА" благодари за съдействието на центрове "Медина-Мед" и Suzuki България.

 

 

0 от 500
  • #6
    64 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    #5 да - най-добре е в вакуум, в подземна лаборатолия в Швейцария под определена температура, влажност и радиационен фонд... абе вие полудяхте.. Гуми - караш и хвърляш....
  • #5
    3 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    най добре е за гумите измити подсушени в калъфи и на пилон в климатизиран гараж и не повече от два сезона и после новички
  • #4
    1 rate up comment 25 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако гумите са с джанти, само тежат повече. Те е най-добре да висят
  • #3
    35 rate up comment 2 rate down comment
    Мод ( преди 1 година )
    По принцип е така,но не са споменали че когато гумите са с джанти,може да се редят една върху друга.
  • #2
    17 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    25г работя с каучук. Каучукът е жив материал. Много трудно някой би постигнал оптимални условия на съхранение. Най-засегнати са зимните гуми. В складовете, през лятото темепературата може да се качи много, а това доста силно афектира качеството на материала. Затова внимаваме за ДОТ-а на гумата и се мъчим да не я караме повече от 3-4 сезона.
  • #1
    8 rate up comment 9 rate down comment
    благодарим ( преди 1 година )
    Наистина полезна информация, много често не си даваме сметка за подобни дребни грешки