IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW 320d Efficient Dynamics – 1629 км с един резервоар

Автомобилният журналист от Англия Том Форд, извърши интересно пътуване от Англия до Мюнхен и обратно.

BMW 320d Efficient Dynamics – 1629 км с един резервоар
В това не би имало нищо интересно, ако не беше направено с горивото (почти) само на един резервоар. Колата не е хибрид, не е и мини автомобил. Пътуването е направено само с горивото от един резервоар на BMW 320d Efficient Dynamics



Форд е заредил при напускането на Великобритания на входа на тунела за Франция и със същото гориво е стигнал до Мюнхен и обратно до Лил отново във Франция. Това е дистанция от 1629 км. Макар Форд да признава, че не е ползвал климатика и радиото, той казва, че не е използвал и специални техники на управление на колата. 

Според него, на път за Мюнхен той е постигнал среден разход от 3.7 литра на 100 км, като не е надхвърлял разход от 4.4 литра на 100 км през целия път. След завръщането му компютърът е отчел средна скорост на движение от 95.4 км/час и среден разход на гориво за целия път от 4.1 литра на 100 км. 



„Не очаквах автомобилът да е толкова икономичен. Мислех си, че няма да постигне фабрично даваните стойности за разход. Оказа се, че бъркам”, казва Форд и продължава. „Помислете си ако управлявате толкова икономично, че да изминавате по 1600 км с един резервоар. Та това означава да зареждате само 12 пъти в годината”. 

Седанът на BMW 320d EfficientDynamics е с двулитров дизелов турбодвигател с мощност 163 к.с. и максимален въртящ момент от 360Nm наличен между 1750 и 3000 об/мин. С него седанът на BMW ускорява от място до 100 км/час за 8.2 секунди и има максимална скорост от 220 км/час. Средният разход на гориво (потвърден и от опита на Форд), е 4.1 литра на 100 км. 



За да се постигне това, в автомобила са използвани редица съвременни технологии, като Аuto Start-Stop, Brake Energy Regeneration, Electric Power Steering, специални джанти и гуми Michelin EnergySaver.
0 от 500
  • #46
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Иван ( преди 15 години )
    BGRS,време е да излезнем от тесногръдното си мислене "сега се живее, след нас и потоп".Всички суровини на планетата Земя са изчерпаеми.Все още не сме достигнали технологиите да правим изкуствени пластмаси и метал (атом по атом).Затова е необходимо от рано (а може би вече е късно?!) да започнем да използваме възобновяеми източници на енергия и мксимално рециклиране на отпадъците!В противен случай,ще се събудим някоя сутрин с цена на нефта 500$ и тогава накъде?Апропо,сегашната криза започна с 150$
  • #45
    1 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Има резон в това, което казваш, но не само цената на урана се е повишила в пъти! Я ми дай справка и за цветните метали. Не мислиш ли, че масовото производство на ел.автомобили ще вдигне драстично цената и на тия материали в следващите години?Всичко е въпрос на точни изчисления. Ако всичко е така,както казваш, защо голяма страна като Турция прие строеж на руска атомна централа на нейна територия?Защо не направи "евтини" вятърни мелници и скъпи язовири, за да реши проблемите си с електроенергията?
  • #44
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Иван ( преди 15 години )
    BGRS, когато един продукт влезне в масова употреба, цената пада драстично.Това се отнася и за автомобилите с ел.двигател.Относно ядрената енергия-това са пълни глупости за евтината ядрена енергия.Цената на урана е поскъпнала повече от 3 пъти!!! за последните 10 годино.А къде ще изхвърляш ядрения ***? Питай хората от с.Нови хан (до София е) искат ли да има ядрено бунище до дворовете им.Това където го заровиш, става закрита зона завинаги.
  • #43
    1 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Дай да ги видим тия проекти за 10 000 MWh, че нещо не ми се връзват нещата. Един ядрен реактор стандартно е с около 1000 MWh, а сигурно знаеш, че ядрената енергия е най-евтината в момента. Да, евтина, но вече повече от 10 години не може да почнем АЕЦ Белене, която ако не греша, ще има 2 реактора. И за тия един или два реактора, цената е доста над 10 милиарда лева! Я ми обясни сега, откъде ще се вземат пари за ВЕИ, след като тая енергия е по-скъпа от ядрената? И какво, ще изоставим пипера и доматето, за да правим вятърни мелници в нивите ли? Ами цената на електромобилите? Сега 90 % от българите се пънат и не дават повече от 5000 лева за стара ***! Какво остава да дадат 50 бона за електромобил? А въпросът за нефта не е от днес. Когато аз бях малък се говореше, че нефтът ще се изчерпи до 2020 година. С всяка измината година обаче се откриваха все нови и нови находища и тая дата се отдалечи доста във времето. Освен това, вече има и растителни горива, които са способни да заменят нефта. Например спирт от захарна тръстика, който се използва масово в Бразилия още от осемдесетте години на миналия век. Не съм съгласен, че ДВГ скоро ще се предаде. Има твърде много предимства, за да се измислят алтернативни горива, вместо чисто електрическо задвижване.
  • #42
    1 rate up comment 2 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    освен харчене на гориво има и един много важен момент.....0-100,80-120,0-250км/ч...ама това е само ако имаш кола щото ако само си пишеш във вкъщи пред компа няма да има значение....
  • #41
    1 rate up comment 2 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    сравнявам ХИБРИД с ДИЗЕЛ ,а не бензин с дизел,значи като се ебавате с БМВ че нямали хибриди Приуса е хибрид,а като го смачкат на тест в реалния живот става БЕНЗИН,айде ми кажи сега че не прилагате двойни стандарти
  • #40
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Иван ( преди 15 години )
    Ще ви видя какво ще правите с бензиновите двигатели след някоя и друга година?!Ако не сте разбрали още, нефтът е изчерпаем ресурс. За разлика от него вятър и слънце колкото щеш на таз земя! Въпросът е, че определени среди нямат интерес да се развива тази енергетика. За сведение, в България има проекти за над 10000 Mwh зелена енергия,а консумацията не надвишава 5000Mwh.
  • #39
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Feanor ( преди 15 години )
    Да, и ще зареждаш 4 часа на всеки 150 км, нали? И ще сменяш батериите, които ще тежат (и струват) колкото половината кола на 4-5 години. Страхотна оферта, наистина...
  • #38
    2 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Любка Кумчева го каза много хубаво преди десетина дена, когато бе заваяляло сняг. Цитирам по памет: " От дългогодишният ми опит като метереолог мога да кажа, че няма неща ( свързани с природата), които да не са се срещали досега!" Така, че всички катаклизми вече са познати на статистиката, която е може би на малко повече от 100 години. Ел.моторът ще е ефективен от екологична гледна точка само, ако се използват ВЕИ или Атомна енергия. Иначе няма смисъл. Около мен има два ТЕЦ-а на разстояние десетина километра един от друг. Ако се натоварят на 100%, за да осигурят енергия за автомобилите, представяш ли си, какви димни завеси ще има над града, ако ветровете са благоприятни? Сам лесно може да си изчислиш, колко енергия е необходима за 2-3 милиона автомобила в България, изминаващи дневно по 40-50 километра. А ако вземем съседните страни, където гъстотата на населението е още по-голяма? Не, благодаря! Първо 2-3 AEЦ-а с по 5-6 реактора, след това електрификация на транспорта!
  • #37
    2 rate up comment 0 rate down comment
    :D ( преди 15 години )
    Зависи, ел. двигатела може да неотделя. но ако тока идва от ТЕЦ - той отделя...