IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW 320d Efficient Dynamics – 1629 км с един резервоар

Автомобилният журналист от Англия Том Форд, извърши интересно пътуване от Англия до Мюнхен и обратно.

BMW 320d Efficient Dynamics – 1629 км с един резервоар
В това не би имало нищо интересно, ако не беше направено с горивото (почти) само на един резервоар. Колата не е хибрид, не е и мини автомобил. Пътуването е направено само с горивото от един резервоар на BMW 320d Efficient Dynamics



Форд е заредил при напускането на Великобритания на входа на тунела за Франция и със същото гориво е стигнал до Мюнхен и обратно до Лил отново във Франция. Това е дистанция от 1629 км. Макар Форд да признава, че не е ползвал климатика и радиото, той казва, че не е използвал и специални техники на управление на колата. 

Според него, на път за Мюнхен той е постигнал среден разход от 3.7 литра на 100 км, като не е надхвърлял разход от 4.4 литра на 100 км през целия път. След завръщането му компютърът е отчел средна скорост на движение от 95.4 км/час и среден разход на гориво за целия път от 4.1 литра на 100 км. 



„Не очаквах автомобилът да е толкова икономичен. Мислех си, че няма да постигне фабрично даваните стойности за разход. Оказа се, че бъркам”, казва Форд и продължава. „Помислете си ако управлявате толкова икономично, че да изминавате по 1600 км с един резервоар. Та това означава да зареждате само 12 пъти в годината”. 

Седанът на BMW 320d EfficientDynamics е с двулитров дизелов турбодвигател с мощност 163 к.с. и максимален въртящ момент от 360Nm наличен между 1750 и 3000 об/мин. С него седанът на BMW ускорява от място до 100 км/час за 8.2 секунди и има максимална скорост от 220 км/час. Средният разход на гориво (потвърден и от опита на Форд), е 4.1 литра на 100 км. 



За да се постигне това, в автомобила са използвани редица съвременни технологии, като Аuto Start-Stop, Brake Energy Regeneration, Electric Power Steering, специални джанти и гуми Michelin EnergySaver.
0 от 500
  • #36
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Иван ( преди 15 години )
    До всички опоненти на електрическият двигател:приказките за това, колко е неефективно използването на електрически двигател за задвижване на автомобил се оборва от следните данни-КПД на ел.двигателя минава 90% (за сравнение ДВГ са под 40%);в момента има батерии, които се зареждат за 15-20 мин.и имат живот 7 години. И не на последно място-отделят 0!грама вредни емисии в атмосферата!Замислял ли се е някой, поради каква причина всеки ден се случват природни катаклизми-пресен пример е Полша!
  • #35
    2 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    У ваше село може и колело да карате, за по-лесно заобикаляне на траповете ;) у наше село карат по тротоарите. Вчера за първи път от няколко години, реших да сляза до центъра пеша. Няколко велоездачи искаха да ме премажат на тротоара, а някакви пубери днес с тротинетките си караха с максимална скорост из пешеходните зони. Други двама пък изкочиха пред мен на едно кръстовище, минавайкли с огромна скорост, без да се огледат. Ужасно е да се разрешава на тия недоносчета да се движат по пътищата!
  • #34
    2 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Аз бих предложил даже 25 години за мотоциклети с голяма кубатура и категории, различби от B! Още по-добре ще е и 23 години за B-категория, понеже казармата изчезна вече. Няма как пубертетчетата да се развият след 18! Трябва им време и пак не е гаранция, че без казарма ще го направят!
  • #33
    1 rate up comment 0 rate down comment
    :D ( преди 15 години )
    Сравняваш мотор с кола? Ако тръгнеш на море кой зимаш, колко багаш носиш, като стигнеш и не си спирал можеш ли да се държиш на крака? 12 на 100 но има защо!А за А-кат, немога да разбера 3 години сташ или 21 години ти трябват за над 350 кубика???
  • #32
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Така е! В момента карам А-категория. Yamaha XJ750 Seca гори 5/100, както и и да я караш. БМВ-то гори 12 :)))))Мисля, че бързо се намалят разходите, още през първите 1000 километра :)
  • #31
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Субарувич ( преди 15 години )
    Не знам к`во ми е изчезнало и къде ми е изчезнало, но е хубаво че поне съм го имал, за разлика от теб. И не ми викай мойто момче, щото опитите ти за мислене отговарят на профила на 19-22 годишен пъпчив пубер, а в такъв случай аз трябва да ти викам мойто момче, разбра ли ***? Мога много дълго да ти обяснявам колко си *** и как всичко, което си мислиш че знаеш е пълна боза като мозъчето ти, но не си струва - за теб няма надежда. И поне се пробвай да пишеш на български, ***, макар че със завършен 8-ми клас едва ли е много лесно.
  • #30
    3 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    и аз се запитах, доколко е истина твърдението на колегата "?", който твърди, че Е46-та му гори 5 на сто. Затова си направих труда и отидох на тоя сайт за повече информация:http://***.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/37-3er.html?fueltype=1&vehicletype=1
  • #29
    3 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Стига да иима къде да държиш тоя мотор. Аз нямам гараж или двор, така, че още преди 16 години се отказах от мотор, въпреки, че изкарах А категория и почти бях се навил на една сделка. Място. Няма място за тоя мотор! Ще го гепят за нула време, ако го държа под балкона :)
  • #28
    3 rate up comment 1 rate down comment
    asdf ( преди 15 години )
    iz4eznal ti e na tebe mozuka predi 20 godini moito mom4e
  • #27
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Morizo ( преди 15 години )
    Ура! Имаме новина! Най-сетне се намери БМВ което да успее да си постигне паспортния разход! Да живее геният на немската техническа мисъл!