IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW 320d Efficient Dynamics – 1629 км с един резервоар

Автомобилният журналист от Англия Том Форд, извърши интересно пътуване от Англия до Мюнхен и обратно.

BMW 320d Efficient Dynamics – 1629 км с един резервоар
В това не би имало нищо интересно, ако не беше направено с горивото (почти) само на един резервоар. Колата не е хибрид, не е и мини автомобил. Пътуването е направено само с горивото от един резервоар на BMW 320d Efficient Dynamics



Форд е заредил при напускането на Великобритания на входа на тунела за Франция и със същото гориво е стигнал до Мюнхен и обратно до Лил отново във Франция. Това е дистанция от 1629 км. Макар Форд да признава, че не е ползвал климатика и радиото, той казва, че не е използвал и специални техники на управление на колата. 

Според него, на път за Мюнхен той е постигнал среден разход от 3.7 литра на 100 км, като не е надхвърлял разход от 4.4 литра на 100 км през целия път. След завръщането му компютърът е отчел средна скорост на движение от 95.4 км/час и среден разход на гориво за целия път от 4.1 литра на 100 км. 



„Не очаквах автомобилът да е толкова икономичен. Мислех си, че няма да постигне фабрично даваните стойности за разход. Оказа се, че бъркам”, казва Форд и продължава. „Помислете си ако управлявате толкова икономично, че да изминавате по 1600 км с един резервоар. Та това означава да зареждате само 12 пъти в годината”. 

Седанът на BMW 320d EfficientDynamics е с двулитров дизелов турбодвигател с мощност 163 к.с. и максимален въртящ момент от 360Nm наличен между 1750 и 3000 об/мин. С него седанът на BMW ускорява от място до 100 км/час за 8.2 секунди и има максимална скорост от 220 км/час. Средният разход на гориво (потвърден и от опита на Форд), е 4.1 литра на 100 км. 



За да се постигне това, в автомобила са използвани редица съвременни технологии, като Аuto Start-Stop, Brake Energy Regeneration, Electric Power Steering, специални джанти и гуми Michelin EnergySaver.
0 от 500
  • #16
    5 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    не само че ще платиш 10к премия за батерията ами и след 150к км ти или следващия собственик пак ще трябва да ги плати за да смени старата. не им е дошло времето на елктричките...
  • #15
    8 rate up comment 1 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Иване, за петролната мафия си прав, ама другото няма връзка с реалността.Свободен си да си купиш електромобил. Има по 30 000 долава двуместни. Караш 80 км, зареждаш 80 часа. Не става. Засега.И в близко бъдеще приложението им ще е ограничено.
  • #14
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Иван ( преди 15 години )
    Последни напъни на петролната мафия за запазване на статуквото-чрез плоска реклама да се покаже колко е хубав автомобилът с двигател с вътрешно горене! Ако сложат един електромотор (или четири за всяко колело) и батерия, цената на колата трябва да падне наполовина, а зареждането да е практически без пари!
  • #13
    13 rate up comment 0 rate down comment
    test ( преди 15 години )
    А ако дойде да зареди в нашите бензиностанции, където нй-упорито се мъчат да налеят поне с 8-10 литра по-вече отколко е по спецификация резервоара ще си подобри рекорда :).
  • #12
    14 rate up comment 3 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Хибридните и др. скъпи системи имат предимство САМО И ЕДИНСТВЕНО В ГРАДА.На извънградско пречат, а не помагат.
  • #11
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Не кой знае какво със всички тия технологии. Един нормален дизел би горял само 1 л повече без скъпоструващите системи за пестене на гориво.
  • #10
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Фолксваген могат само да се ухапят....
  • #9
    9 rate up comment 2 rate down comment
    autoaddict ( преди 15 години )
    В момента ценовата разликата е много малка между горивата и паричните разходи на на двата автомобила ще са близки, въпреки. Но пък ако хибридът е аналогичен, но с дизелов двигател, теоритично би харчил още по-малко от това БМВ.По темата конкретно: Впечатляващи отлични резултати. За мен двигател с такава мощност би бил повече от достатъчен.
  • #8
    10 rate up comment 3 rate down comment
    shtryklio ( преди 15 години )
    Сравняваш бензин с дизел, ти луд ли си?!
  • #7
    14 rate up comment 13 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    Пряко сравнение 520д срещу Приус,тойотата с изключен климатик и радио,а БМВ'то с включени равносметката е че тойотата харчи повече,какво да добавя повече....