IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Nissan Leaf – първият електромобил в Европа с конкурентна цена

В понеделник Nissan обяви европейските цени на електромобила Leaf.

Nissan Leaf – първият електромобил в Европа с конкурентна цена
Засега, поръчки за електромобила ще се приемат само в четири европейски страни – Великобритания, Холандия, Ирландия и Португалия. 



Страните са избрани, защото в тях правителствата предлагат специални бонуси при закупуване на електромобил в размер на около 5 000 евро, съобщават от изданието Automotive News. 



Без да се вземат предвид бонусите, цената на електромобила Leaf е около 30 000 евро. Поръчките за Nissan Leaf ще се приемат от юли. Купувачите в Холандия и Португалия ще получат своя автомобил през декември, а във Великобритания и Португалия от февруари 2011. 



Според представители на японската фирма, базовата версия на електромобила ще струва колкото аналогичен по размери и оборудване дизелов автомобил. За сравнение хибридът Toyota Prius, струва в Германия 25 450 евро. Мини електромобилът Mitsubishi i-MiEV има цена от 48 000 долара. 



Цена от около 25 000 евро (след използване на бонуса) е безпрецедентна за електромобил, при това в компактния клас, а не в класа на мини колите. 



В Япония електромобилът на Nissan ще бъде на пазара от декември и ще струва еквивалента на 25 500 евро. Според експерти, експлоатация на Nissan Leaf от 6 години с ежемесечен пробег от около 1000 км ще доведе до икономия от над 5 000 евро в сравнение с експлоатацията на подобен автомобил с бензинов двигател. 



Nissan Leaf има електродвигател с мощност 109 к.с. и комплекс от литиево-йонни акумулатори, позволяващи колата да измине с едно зареждане 160 км. 



Зареждането на акумулаторите от стандартната домашна електрическа мрежа трае около 8 часа. Чрез специални зарядни станции това става за около 30-40 минути. 


 
0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 7 rate down comment
    razgradski pop ( преди 15 години )
    tezi 160km probeg na den sa samo pri uslovie 4e:1.ne izpolzvate klimatika, 2.dvijenie po raven pat (nikakvi bairi..:), 3.v kolata ima samo 1 4ovek (6ofyora)4.nyama nikakav vyatar..
  • #8
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 15 години )
    Точно това според мен е градска кола: 4 места, голям багажник и 160 км. пробег, което си е голямо разстояние за един град. Освен това по задръстванията колата хаби ток само за радио и климатик. Колко от вас ходят на дълъг път със Смарт или Рено Клио? Пък който иска извън града - да си вземи дизел или хибрид и да си кара икономично! Дизайна и на мен ми е странен, но все пак не е нещо плашещо!
  • #7
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Просто не го виждам как ще стане това. Представете си, че се връщате от работа . Лондон, Rush Hour, зверско задръстване... и изведнъж... опааааа - нема батерия? 160 км просто не са рационални. Няма как де се използва за дълъг път. Ако няма как да се използва за дълъг път, а е градска кола, то защо тогава не е в категория мини??
  • #6
    2 rate up comment 11 rate down comment
    Ево ( преди 15 години )
    Много грозно бе! Тия фарове направо влизат в купето. Язък за хубавата марка.
  • #5
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Жицата ( преди 15 години )
    Дано да е грешка на драскача това, че за 6 години по 1000 км. на месец ще даде икономия от 5 000 евро в сравнение с бензинов аналог. Демек ще харчи колкото дизел+по- високата цена. Кофти работа. Вярвам, че това е бъдещето. Но с такива показатели и цена няма много скоро да го видим масовизиран. Къде ще го сравняваш с примерно топ модела на Ц5 или Лагуна щото 30 000 евро за това стигат. Ако и разхода за 100 км съвпада... Трябва да си много надъхан зелен за да го предпочетеш. Дано да не съм прав.
  • #4
    7 rate up comment 8 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    типичен нисан - грозен и практичен. добре че багажика е голям - може да си купиш и един дизелов генератор няколко kW и да си дозареждаш сам като тръгнеш на дълъг път.:-)
  • #3
    7 rate up comment 2 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Според мен е добър опит. Това е сре първите що годе масови изцяло електрически автомобили.Приложението му ще остане засега доста лимитирано поради ограничения пробег и височката цена.
  • #2
    8 rate up comment 8 rate down comment
    W12 ( преди 15 години )
    Цените никак не са атрактивнис течение на времето и развитието на технологиите дано паднат поне наполовина. на тоз етап такива возила ще си позволяват само фирми и корпорации и то в държави, където ще бъдат данъчно стимулирани за това, чрез освобождаване от данъци , бонуси и т.н.щот за 30000 евро си купуаш мерцедес, а не такова грозилище
  • #1
    9 rate up comment 1 rate down comment
    ШШ ( преди 15 години )
    е ТВА Е ПОЧВА СЕ!!!направо е красивец:)