IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Nissan Leaf – първият електромобил в Европа с конкурентна цена

В понеделник Nissan обяви европейските цени на електромобила Leaf.

Nissan Leaf – първият електромобил в Европа с конкурентна цена
Засега, поръчки за електромобила ще се приемат само в четири европейски страни – Великобритания, Холандия, Ирландия и Португалия. 



Страните са избрани, защото в тях правителствата предлагат специални бонуси при закупуване на електромобил в размер на около 5 000 евро, съобщават от изданието Automotive News. 



Без да се вземат предвид бонусите, цената на електромобила Leaf е около 30 000 евро. Поръчките за Nissan Leaf ще се приемат от юли. Купувачите в Холандия и Португалия ще получат своя автомобил през декември, а във Великобритания и Португалия от февруари 2011. 



Според представители на японската фирма, базовата версия на електромобила ще струва колкото аналогичен по размери и оборудване дизелов автомобил. За сравнение хибридът Toyota Prius, струва в Германия 25 450 евро. Мини електромобилът Mitsubishi i-MiEV има цена от 48 000 долара. 



Цена от около 25 000 евро (след използване на бонуса) е безпрецедентна за електромобил, при това в компактния клас, а не в класа на мини колите. 



В Япония електромобилът на Nissan ще бъде на пазара от декември и ще струва еквивалента на 25 500 евро. Според експерти, експлоатация на Nissan Leaf от 6 години с ежемесечен пробег от около 1000 км ще доведе до икономия от над 5 000 евро в сравнение с експлоатацията на подобен автомобил с бензинов двигател. 



Nissan Leaf има електродвигател с мощност 109 к.с. и комплекс от литиево-йонни акумулатори, позволяващи колата да измине с едно зареждане 160 км. 



Зареждането на акумулаторите от стандартната домашна електрическа мрежа трае около 8 часа. Чрез специални зарядни станции това става за около 30-40 минути. 


 
0 от 500
  • #19
    3 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 15 години )
    Както казах не съм 100% запознат.И сравнението ми с телефоните не твърдя,че е абсолютно свръзано и точно с темата.Но и в моята мисъл има някаква логика,ако забелязваш,а именно,че когато едно нещо е ново и няма голяма конкуренция в дадената област,цената му се надува.Така беше и с телефоните и с компютрите,и въпреки,че става дума за различни стоки,принципът е един и същ.Щом цената на едно ТАТО НАНО ли беше,може да е 2000-3000 евро и производителя пак да е на печалба
  • #18
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Wane ( преди 15 години )
    Не е лакомия цената на батерийте. Просто са скъп продукт. Преди няколко месеца купихме батерии за една кола (за значително по-малък пробег) и при все, че производителя ни спонсорира и си спести печалбата, пак дадохме около $3500. Сравнението ти с телефоните е съвсем неправилно, най-малко защото при колите се слагат 50-200 батерии. Най-общо можеш да си направиш сметка за разликите в цената.10000евро за базов модел е невъзможно. Толкова струва една бензинова кола от най-ниския клас. Че ще паднат цените с масовото производство е ясно, но цени от типа на 10000евро за електромобил в ниския-среден клас няма как да видим някога. По-реалистично е нещо от сорта на 16-18000евр.
  • #17
    2 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 15 години )
    всичко с времето си,но за да се развият технологиите,трябва тия първите модели да се купуват.не знам,сигурно ще има будали сред западняците,които да си купят,но от наша гледна точка(българската :) ) Пробега на ел енергия трябва да се вдигне и цената да падне.Сред българите,единствените които биха си купили такава кола,са само богаташите за да парадират с нея,а не толкова от нужда или мисъл за природата.
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 15 години )
    Човек,не съм запознат с цената на батериите.Може би си прав.Но високата цена на такава батерия,може би е плод на лакомия,самата й стойност не вярвам да е толкова висока.Може да не е същото нещо,но по тази логика и батериите на телефоните ни трябва да струват 1 000 евро да речем.Въпросът е,че ако искат да ги наложат тези коли в по-близко бъдеще,трябва да ги направят достъпни за най-обикновените хора.Това му е майката.Със сигурност,няма как изведнъж да изкарат кола която ще върви 5 000 км на ел
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    малко трудно - в момента само батерията за подобна кола струва 10к евро. аз смятам че хибридите за момента имат по добро бъдеще, в среднослочен план. примерно нещо като Volt но с по малка батерия, дори по добре кондензатор и с малко по мощен двигател.
  • #14
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Da ( преди 15 години )
    Не беше ли Chevrolet Volt първият електромобил? Нисан иначе са го докарали на цена, не е никак лоша. Проблема е, че след 160 км трябва да се търси станция за зареждане на батерията. Мисля, че Chevrolet Volt имаше общо 500 км пробег (65 км на батерия), което ще реши проблема с ограничения пробег. Почват да го произвеждат в САЩ от октомври 2010.
  • #13
    2 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 15 години )
    Напротив,аз пък също мисля,че цените им трябва да паднат и ще паднат рано или късно.Някъде от порядъка на 10 хил евро базов модел.Това трябва да стане,ако производителите искат да заменят бензина и дизела с електроавтомобилите масово.Ако не стане,още много време ще ги гледаме само на картинка,до времето когато свърши петрола,хахах е ние -не ,но внуците ни ...
  • #12
    16 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 15 години )
    Добре, че хората в света не са толкова ограничени, колкото балканските субекти, защото в противен случай единствената марка автомобили щеше да е Mercedes... Нормалните хора имат вкусове и предпочитания, не живеят с фикс идеята, че най-доброто, което могат да постигнат в живота си е да си купят Merc. Цената на Nissan-а е съвсем атрактивна за момента. В бъдеще, ако падне до към 20-22000eur без бонуси ще е идеално, но да падне на половина е просто несериозно мнение...
  • #11
    18 rate up comment 1 rate down comment
    C ( преди 15 години )
    баш пак мерцедес да си купя за 30к евро --е тоя БАЛКАНСКИ манталитет:)))ще си взема НИСАН точно щото изглежда страхотно и това щото ще ме гледат като ТЕЛЕ боядисана порта а пък след време ще има и облекчения в ДАНЪКА:))) на феновете на ГЕРМАНЩАЙН стига с тъпните!!!
  • #10
    3 rate up comment 5 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Абсолютно става само за градско, да. 160 км. пробег ама при идеални условия.На практика - наполовина (зиме, задръствания, пуснати консуматори, фарове, климатик и пр.).Отиваш на работа, зареждаш, връщаш се, зареждаш. За това е о.к.