IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Nissan Leaf – първият електромобил в Европа с конкурентна цена

В понеделник Nissan обяви европейските цени на електромобила Leaf.

Nissan Leaf – първият електромобил в Европа с конкурентна цена
Засега, поръчки за електромобила ще се приемат само в четири европейски страни – Великобритания, Холандия, Ирландия и Португалия. 



Страните са избрани, защото в тях правителствата предлагат специални бонуси при закупуване на електромобил в размер на около 5 000 евро, съобщават от изданието Automotive News. 



Без да се вземат предвид бонусите, цената на електромобила Leaf е около 30 000 евро. Поръчките за Nissan Leaf ще се приемат от юли. Купувачите в Холандия и Португалия ще получат своя автомобил през декември, а във Великобритания и Португалия от февруари 2011. 



Според представители на японската фирма, базовата версия на електромобила ще струва колкото аналогичен по размери и оборудване дизелов автомобил. За сравнение хибридът Toyota Prius, струва в Германия 25 450 евро. Мини електромобилът Mitsubishi i-MiEV има цена от 48 000 долара. 



Цена от около 25 000 евро (след използване на бонуса) е безпрецедентна за електромобил, при това в компактния клас, а не в класа на мини колите. 



В Япония електромобилът на Nissan ще бъде на пазара от декември и ще струва еквивалента на 25 500 евро. Според експерти, експлоатация на Nissan Leaf от 6 години с ежемесечен пробег от около 1000 км ще доведе до икономия от над 5 000 евро в сравнение с експлоатацията на подобен автомобил с бензинов двигател. 



Nissan Leaf има електродвигател с мощност 109 к.с. и комплекс от литиево-йонни акумулатори, позволяващи колата да измине с едно зареждане 160 км. 



Зареждането на акумулаторите от стандартната домашна електрическа мрежа трае около 8 часа. Чрез специални зарядни станции това става за около 30-40 минути. 


 
0 от 500
  • #29
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Ф104 ( преди 15 години )
    Много ме кефи таблото. Има само 3-4 параметъра, които се отчитат. Това отляво с означение на термометър сигурно е климатика..Отдясно означението с бензоколонката също е класика....
  • #28
    3 rate up comment 1 rate down comment
    ac/dc ( преди 15 години )
    Цената все още е висока, но бързо ще падне. След 2-3 г ще има батерии с двойно по-голям капаитет и по-ниска себестойност, и точно тогава ще се състои бума на ел. автомобилите. От друга страна в момента тези коли трудно ще се борят с по ефтините бензинови коли до 10 000 евро.
  • #27
    0 rate up comment 4 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    а литий-йон батериите са скъпи заради технологичните процеси. лития за една такава батерия изобщо не е много пари - не повече от 500$. другото е сложна химия и енергия... затова мисля че това е грешен път.
  • #26
    3 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    аз не вярвам скоро да има евтини батерии. къде къде е по лесно да дупнеш един кладенец и да вадиш нефт... има една американска фирм акоято прави опити да направи нещо като течни батерии. т.е. заредена течност и устройство което черпи ток от нея. ако стане това ще е хитро - отиваш и си сипвяш 50 литра "електрони" :-)
  • #25
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Wane ( преди 15 години )
    Тежкотоварните автомобили от недалечното бъдеще е по-вероятно да бъдат хибриди в серия според мен. И в момента има компании за багери чиито топ-модели са хибриди.
  • #24
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Wane ( преди 15 години )
    По принцип има такова надуване на цените при появата на нещо ново. В бизнес средите го наричат skimming, но в случая не мисля, че е така (макар да не знам със сигурност). А цената на техниката падна не само заради маркетинговите им стратегии, но основно заради ефективността на производството.Tata Nano е на подобна цена, защото е има куп липси от инженерна, техническа и потребителска гледна точка. Никой нормален човек от развита страна не би си купил Nano. В Индия разбира се ситуацията е друга.
  • #23
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 15 години )
    Просто за момента разходите за развитието и внедряването в сериино производство на тази технология са много високи. Вярвам че след 10 год нещата ще са коренно различни от днес. Не само като цени но и експлоатационните характеристики ще се удвоят. Спомнете си как през 1996 год първия плазмен телевизор (тогава ~30 инча) струваше колко днешни 30 хил. лева(преди деноминацията).
  • #22
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Danev ( преди 15 години )
    Това е пътя,браво!Този медел не струва,но показва на къде ще се върви.Предполагам,че до 5-7 години нещата ще изглеждат далеч по-нормално,като пробег и цена.На течни горива ще останат камоините,багерите и самолетите.
  • #21
    3 rate up comment 2 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Алчността се неутрализира от конкуренцията.Скъпи да наистина батериите.
  • #20
    3 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 15 години )
    независимо,че е миниатюрна кола и без никакви екстри,това само по себе си говори за какво става дума.Аз не казвам,че след една година ел автомобилите ще струват 10 к евро,но те трябва и ще станат толкова евтини,след 10-20-30 години.Няма как просто иначе.Когато конкуренцията стане силна и почнат наистина да се надпреварват ожесточено,когато бензина и дизела останат на заден план,обзалагам се,че цената им ще падне.Естествено ако доживеем или не се самоунищожим :)