IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Nissan Leaf – първият електромобил в Европа с конкурентна цена

В понеделник Nissan обяви европейските цени на електромобила Leaf.

Nissan Leaf – първият електромобил в Европа с конкурентна цена
Засега, поръчки за електромобила ще се приемат само в четири европейски страни – Великобритания, Холандия, Ирландия и Португалия. 



Страните са избрани, защото в тях правителствата предлагат специални бонуси при закупуване на електромобил в размер на около 5 000 евро, съобщават от изданието Automotive News. 



Без да се вземат предвид бонусите, цената на електромобила Leaf е около 30 000 евро. Поръчките за Nissan Leaf ще се приемат от юли. Купувачите в Холандия и Португалия ще получат своя автомобил през декември, а във Великобритания и Португалия от февруари 2011. 



Според представители на японската фирма, базовата версия на електромобила ще струва колкото аналогичен по размери и оборудване дизелов автомобил. За сравнение хибридът Toyota Prius, струва в Германия 25 450 евро. Мини електромобилът Mitsubishi i-MiEV има цена от 48 000 долара. 



Цена от около 25 000 евро (след използване на бонуса) е безпрецедентна за електромобил, при това в компактния клас, а не в класа на мини колите. 



В Япония електромобилът на Nissan ще бъде на пазара от декември и ще струва еквивалента на 25 500 евро. Според експерти, експлоатация на Nissan Leaf от 6 години с ежемесечен пробег от около 1000 км ще доведе до икономия от над 5 000 евро в сравнение с експлоатацията на подобен автомобил с бензинов двигател. 



Nissan Leaf има електродвигател с мощност 109 к.с. и комплекс от литиево-йонни акумулатори, позволяващи колата да измине с едно зареждане 160 км. 



Зареждането на акумулаторите от стандартната домашна електрическа мрежа трае около 8 часа. Чрез специални зарядни станции това става за около 30-40 минути. 


 
0 от 500
  • #39
    10 rate up comment 1 rate down comment
    поул ( преди 13 години )
    оше 97-*** GM правят за Калифорния електромобил - пробег около 400 км, скорост до около 240 км/чПатента за батериите е купен от нефтодобивен холдинг. 2003 правителството дава път на хибридите и производителите изтеглят от пазара всички електромобили и ги унищожават!!!Дано не позволим пак големите пари да ни ограбват живота! Събирам пари за електромобил и се надявам скоро да мога да си взема.Дано сложат и облекчения за фирми с електромобили за служебни коли!
  • #38
    3 rate up comment 2 rate down comment
    факт ( преди 13 години )
    Никола Тесла с един автомобил без двигател (!!),само с някаква тайнствена кутия, навремето е обиколил цяла Северна Америка,като свидетели са казвали,че тази кола е развивала до 200 километра в час! Как са успели да му затворят устата и с какво са го държали,а не са го убили направо,не знам. Направете справка по въпроса и ще останете изненадани от този факт....
  • #37
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Извън темата, ама.....не се сдържах, батериите не се пише с "й"!
  • #36
    3 rate up comment 0 rate down comment
    ssek ( преди 15 години )
    Това в профил прилича доста на Нисан Верса, който се продава в Щатите. От опит мога да кажа, че това е доста просторна кола, която, според мен даже дава повече от предлаганото в компактния клас. Просторна, разбира се, за нашите разбирания - не за щатските :)
  • #35
    16 rate up comment 0 rate down comment
    LEXUS ( преди 15 години )
    30000 евро плюс 5000 евро правителствена помощ става 25000 евро кола,която харчи 0/100. Ами Голф6 1.6ТДИ 105к.с.с DSG,щото тоя Нисан не е с ръчка хаха, та Голфа излиза 20000 Евро,а харчи 5/100 комбинирано. Сметнете какви разходи има тоя Голф... Нисана се изплаща на 1-вата година,а е напълно безшумен и високотехнологичен!
  • #34
    7 rate up comment 1 rate down comment
    ( преди 15 години )
    При рязко освобождаване на енергия се нагряват. Демек, ускорение и продължително движение с максимална скорост (те електромобилите И затова са ограничени на доста ниска скорост). Също имаш и външни фактори. При много висока температура батерийте имат склонност да гърмят и да се самозапалват. За това не е излишно, шофьора да вижда каква им е температурата... за всеки случай, не че при една серийна кола има висок шанс да се случи. И да, електричесиките коли имат охлаждане на батерийте :)
  • #33
    7 rate up comment 0 rate down comment
    LEXUS ( преди 15 години )
    Браво на японците. И при хибридите, и при ел.колите са пионери в модерните серийни разработки. Добре че са японците. Цената му е много добра за тая супер-технология. Абсолютно безшумен автомобил, модерен и отвътре и отвън! Този Нисан е в класа на Голф и харчи 0л./100км.. Разходът за ток си го сметнете 1 КВтч. е стотинки. Тази кола след 2-рата година се возиш без пари в сравнение с бензин и дизел.Технологията си е технология,а който иска да се вози в тракторен дизел и да си плаща...
  • #32
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Do ac/dc ( преди 15 години )
    Защо ми се струва,че в този клас няма бензинови коли с цена до 10000 Евро, освен Дачия, ако го броим за кола...
  • #31
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Ф104 ( преди 15 години )
    Не ми е много ясно - от какво се променя температурата на батериите. Според мен те се загряват при зареждането, а при консумация от тях не би трябвало. И какво се прави ако се вдигне температурата им. Охлаждане ли има?
  • #30
    3 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 15 години )
    Температура на батерийте е това. Климатика си е на централната конзола.Показанията са си стандартни като бройка - моментна скорост, часовник, външна температура, температура на батерийте (вместо на маслото), налична мощност (вместо оборотомер), заряд на батерийте (вместо налично гориво в резервоара) и още малко от бордовия компютър. Нито повече, нито по-малко.