IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Решава се съдбата на Audi R4

Бъдещето на спортното купе Audi R4, автомобил с монтиран в средата на шасито двигател с размера на Porsche Boxster, се решава сега.

Решава се съдбата на Audi R4
В Audi и Volkswagen в момента обсъждат, дали бъдещите модели ще бъдат с алуминиева или със стоманена архитектура. 



Според представител на Audi, решението за R4 сега е в ръцете на шефовете във Volkswagen. Според най-новата информация, в момента в групата проучват дали стоманена или алуминиева конструкция е по-добра опция за бъдещите модели на групата. Концепцията e-tron, както и R8, са изработени на алуминиево шаси. 



Според конструктори от групата базирана във Волфсбург, сега въпросът е дали да се заложи на по-евтината, но по-тежка стоманена конструкция или на по-леката, но доста по-скъпа алуминиева структура. Според вътрешен във VW човек, „реакцията на концепцията e-tron е била много положителна”. Сега се преценявали всички възможности, като в Audi и VW не бързали с решението, „защото с R4 не заместваме съществуващ модел, а създаваме изцяло нов”. 



Участието на Volkswagen в проекта R4 е свързано със собствените планове на марката да използва същата платформа за да създаде свое купе/роудстер с монтиран в средата двигател, базиран на концепцията BlueSport, показана през 2009 в Детройт. 

В една стратегия на обвързаност между серийните модели на Audi и VW (от рода на Polo/Audi A1, Golf/Audi A3), двете марки ще създадат два различни автомобила, които обаче ще имат разположен в средата на общата им платформа двигател и ще имат задно предаване. 



Подобна нова платформа може да бъде използвана и от Porsche, където сега се обсъжда възможността за нов модел с който да започва моделния ред на фирмата, разположен под Boxster

Като цяло шансовете за поява на всичките тези нови модели на трите марки, базирани на една и съща платформа, се определят като доста високи. В Audi дори вече са определили, че за бъдещия R4 ще се използват бензиновите турбодвигатели с обем 1.4 и 1.6 литра и дизеловият двулитров турбоагрегат.
0 от 500
  • #5
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Bandit ( преди 15 години )
    Незнам за алуминиевата или стоманената конструкция, но отстрани адски много наподобява на Алфа Ромео GT, имаше една такава двувратка преди 10-тина години, ако я помните.
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Xtrax ( преди 15 години )
    Явно обаче - доста по-скъпа щом мислят отново за стомана.
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Xtrax ( преди 15 години )
    Това със стоманената архитектура сякаш е крачка назад, интерсно дали ще го направят.
  • #2
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    То алуминиевата сплав от която се правят Аудитата е със същата здравина като на стоманата но е 3-4 пъти по лека.
  • #1
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Да пуснат стоманена конструкция специално за България. Хем ще им е по-евтино, хем на закупилите АУДИ ще им е по-добре. Ще им е по-здрава предницата за нашите дупки :)