
Според представител на Audi, решението за R4 сега е в ръцете на шефовете във Volkswagen. Според най-новата информация, в момента в групата проучват дали стоманена или алуминиева конструкция е по-добра опция за бъдещите модели на групата. Концепцията e-tron, както и R8, са изработени на алуминиево шаси.

Според конструктори от групата базирана във Волфсбург, сега въпросът е дали да се заложи на по-евтината, но по-тежка стоманена конструкция или на по-леката, но доста по-скъпа алуминиева структура. Според вътрешен във VW човек, „реакцията на концепцията e-tron е била много положителна”. Сега се преценявали всички възможности, като в Audi и VW не бързали с решението, „защото с R4 не заместваме съществуващ модел, а създаваме изцяло нов”.

Участието на Volkswagen в проекта R4 е свързано със собствените планове на марката да използва същата платформа за да създаде свое купе/роудстер с монтиран в средата двигател, базиран на концепцията BlueSport, показана през 2009 в Детройт.
В една стратегия на обвързаност между серийните модели на Audi и VW (от рода на Polo/Audi A1, Golf/Audi A3), двете марки ще създадат два различни автомобила, които обаче ще имат разположен в средата на общата им платформа двигател и ще имат задно предаване.

Подобна нова платформа може да бъде използвана и от Porsche, където сега се обсъжда възможността за нов модел с който да започва моделния ред на фирмата, разположен под Boxster.
Като цяло шансовете за поява на всичките тези нови модели на трите марки, базирани на една и съща платформа, се определят като доста високи. В Audi дори вече са определили, че за бъдещия R4 ще се използват бензиновите турбодвигатели с обем 1.4 и 1.6 литра и дизеловият двулитров турбоагрегат.


1