IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

На пазара идва „горещата” Fabia RS

Новата Skoda Fabia RS все още не е в дилърските центрове на фирмата, но вече може да се поръча в много европейски страни.

На пазара идва „горещата” Fabia RS
Докато при първата генерация на Fabia RS двигателят беше турбодизел, сега нещата идват на мястото си и „горещата” версия е с подходящия бензинов двигател. 



Все още не се знае дали Fabia RS ще се предлага и с турбодизел, както е при SEAТ Ibiza FR 2.0 TDI (105 kW). Спортната версия на Fabiа, чиято премиера видяхме в Женева, ще струва в Чехия 499 900 крони (около 38 300 лева), а спортното комби 515 000 крони (около 39 450 лева). 



Новата Fabia RS предлага уникален интериор, който ще видим само при този модел – кожен волан с три спици, от който може да се превключват и седемте скорости на трансмисията DSG, спортни седалки регулируеми на височина и с логото на RS на облегалките, електрически прозорци, табло Onyx, климатична система Climаtronric, аудиосистема Swing и др. 



Модел RS на Fabia може лесно да бъде разпознат благодарение на дневните LED светлини и халогенните фарове, летите джанти с размер 17 цола Gigaro и спойлерът на покрива (при хечбека) в цвета на каросерията. 



Спортно окачване е комбинирано със системите ESP, ABS, ASR, като предлага и нещо ново – функция наречена XDS, която при преминаване през остър завой електронно задейства спирачката на предното вътрешно (за завоя) колело, което повишава въртящия момент на външното предно колело. 



Двигателят на Fabia RS е 1.4 TSI (132 kW, 250 Nm), същият който използва и най-силната Ibiza Cupra и новото Polo GTI. Двигателят 1.4 TSI работи в комбинация със системата за директно впръскване на горивото и има освен турбина също и компресор. 



Бензиновата помпа доставя горивото до инжекторите под налягане от 150 бара. Комбинацията между турбина и компресор позволява хармонично нарастване на мощността с увеличаване на оборотите. При максимум до 2400 обороти в минута, въздухът в цилиндрите се нагнетява от механичния компресор. При по-високи обороти (към 3500) компресорът се изключва и работи турбината. 









 
0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    hmm za veroiatnata minimalna razlika v tegloto obache ne sam saglasen.. vse pak ne sa izpolzvani karbon i fibrostaklo za kupeto a chista lamarina a tia si teji.. kato se dobavi i udaljenoto shasi i promenenoto okachvane na zadnata os moje i da se poluchi sashtestvenata razlika v tegloto, koiato bi triabvalo da dava i razlika v uskorenieto
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Разликата в теглото е вероятно минимална (няколко десетки кг. макс).Максималната скорост почти не зависи от теглото, а най-вече от аеродинамиката (при еднакви двигатели в случая).Съвсем възможно е комбито да има една идея по-добра аеродинамика от хечбека (и двата типа каросерии са с (еднакво) лоша принципно).
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    plopi ( преди 15 години )
    Ами не само теглото и големината са определящи за скороста. Има значение и аеродинамиката!
  • #4
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    za po-tejkite koli e normalno da imat po visoka max skorost, no za syshtoto uskorenie pri ednakvi obem i moshtnost veche niama logika.. bi triabvalo kombito da e s 3-4 stotni po-bavno
  • #3
    4 rate up comment 3 rate down comment
    sis ( преди 15 години )
    Чудя се как са и конкуренти Сеат и Поло, като те всички са все WV. Да кажеш, че няма други марки, в този сегмент за сравнение, та са включени само рено и опел....
  • #2
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    как така комбито има същото ускорение ,като е по-тежко и при това има по-висока максимална скорост ?
  • #1
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Не е зле... ( преди 15 години )
    ... за уикенда, да оставя фиестичката да сии почива, че не е първа младост вече :)