
Все още не се знае дали Fabia RS ще се предлага и с турбодизел, както е при SEAТ Ibiza FR 2.0 TDI (105 kW). Спортната версия на Fabiа, чиято премиера видяхме в Женева, ще струва в Чехия 499 900 крони (около 38 300 лева), а спортното комби 515 000 крони (около 39 450 лева).
Новата Fabia RS предлага уникален интериор, който ще видим само при този модел – кожен волан с три спици, от който може да се превключват и седемте скорости на трансмисията DSG, спортни седалки регулируеми на височина и с логото на RS на облегалките, електрически прозорци, табло Onyx, климатична система Climаtronric, аудиосистема Swing и др. 
Модел RS на Fabia може лесно да бъде разпознат благодарение на дневните LED светлини и халогенните фарове, летите джанти с размер 17 цола Gigaro и спойлерът на покрива (при хечбека) в цвета на каросерията.
.jpg)
Спортно окачване е комбинирано със системите ESP, ABS, ASR, като предлага и нещо ново – функция наречена XDS, която при преминаване през остър завой електронно задейства спирачката на предното вътрешно (за завоя) колело, което повишава въртящия момент на външното предно колело.
.jpg)
Двигателят на Fabia RS е 1.4 TSI (132 kW, 250 Nm), същият който използва и най-силната Ibiza Cupra и новото Polo GTI. Двигателят 1.4 TSI работи в комбинация със системата за директно впръскване на горивото и има освен турбина също и компресор.
.jpg)
Бензиновата помпа доставя горивото до инжекторите под налягане от 150 бара. Комбинацията между турбина и компресор позволява хармонично нарастване на мощността с увеличаване на оборотите. При максимум до 2400 обороти в минута, въздухът в цилиндрите се нагнетява от механичния компресор. При по-високи обороти (към 3500) компресорът се изключва и работи турбината.
.jpg)
.jpg)


4