IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Citroen Nemo се обърна на тест на ADAC

Дори за опитни тест пилоти това си е ужасяваща секунда:

Citroen Nemo се обърна на тест на ADAC


При тест на немския автомобилен клуб ADAC за поведението на автомобила при рязка смяна на тежестта в завои Nemo се преобърнал при скорост от 80 км/ч. Тестът симулира ситуация, в която внезапно пред автомобила изниква препятствие, което трябва да бъде заобиколено. Затова се прави рязко ляв завой и веднага след него десен.

Любопитното е че са тествани на практика три еднакви автомобила Citroën Nemo, Peugeot Bipper и Fiat Qubo, но резултатите са различни, защото италианският автомобил е имал ESP, а френските - не.

Citroen-ът се провалил на теста, а Fiat-а – не. Тестваният Fiat Qubo е разполагал с електронна система за стабилизация ESP и се е справил безпроблемно с маневрата, всички колела на автомобила останали „здраво стъпили“ на земята.

При Peugeot Bipper, който както и Citroën Nemo е продукт на PSA, тестът не е бил направен, поради съображения за сигурност. Поради тази причина, според тестващите, можело да се очаква същото пътно поведение, както при Nemo.



PSA Peugeot Citroen реагира мигновено на резултатите и обяви, че започва да оборудва двата модела серийно с ESP. Това се отнася за дизеловите версии, които излизат на пазара от септември 2010 година. За бензиновите модификации ще трябва да се почака по-дълго, тъй като за тях трябвало да се разработи нова стабилизираща програма. ADAC посъветва Fiat да последва този пример и да започне възможно най-бързо да оборудва серийно всички версии на Qubo с ESP.

ADAC съветва при покупката на един от тези три модела задължително да се следи за наличие на ESP, дори това да увеличи цената ви, съветват германците, по-добре се откажете от други неща като алуминиеви джанти например отколкото от стабилизиращата програма.
0 от 500
  • #6
    17 rate up comment 1 rate down comment
    цецо ( преди 15 години )
    абе то и инсигнията си вдигна едната гума но стана кола на годината
  • #5
    10 rate up comment 1 rate down comment
    autoaddict ( преди 15 години )
    В една друга тема имаше мнение за катастрофа с Тойота, която се превъртяла през таван и нито един от 9-те еърбега не се отворил. Не знам тестваният модел тук колко е имал, но не видях да се отваря еърбег. Дали пък да не се задействат само при удар, но не и при преобръщане?! ...
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    дрифтър ( преди 15 години )
    ти луд ли сиако са натоварени знаеш ли какво ще се случи със задницата!!?
  • #3
    15 rate up comment 4 rate down comment
    автофен ( преди 15 години )
    Ако това е изненада за тези тест-пилоти, значи са пълни аматьори! Да ги изпратят да учат физика. Да не би да са очаквали, че ще правят дрифтове с тези коли?!
  • #2
    26 rate up comment 3 rate down comment
    xaxa ( преди 15 години )
    На този тест сигурно 80 процента от колите в БГ ще се обърнат и то при по-малка скорост
  • #1
    31 rate up comment 1 rate down comment
    BlackBone ( преди 15 години )
    Нормално за такива автомобили без ЕСП да се получи така. Тези баничарки п-принцип са товарни и ако са натоварени мисля че няма да се получи така но все пак не може винаги да караш натоварен ... дано по-скоро да ги обурудват всички с ЕСП