IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Citroen Nemo се обърна на тест на ADAC

Дори за опитни тест пилоти това си е ужасяваща секунда:

Citroen Nemo се обърна на тест на ADAC


При тест на немския автомобилен клуб ADAC за поведението на автомобила при рязка смяна на тежестта в завои Nemo се преобърнал при скорост от 80 км/ч. Тестът симулира ситуация, в която внезапно пред автомобила изниква препятствие, което трябва да бъде заобиколено. Затова се прави рязко ляв завой и веднага след него десен.

Любопитното е че са тествани на практика три еднакви автомобила Citroën Nemo, Peugeot Bipper и Fiat Qubo, но резултатите са различни, защото италианският автомобил е имал ESP, а френските - не.

Citroen-ът се провалил на теста, а Fiat-а – не. Тестваният Fiat Qubo е разполагал с електронна система за стабилизация ESP и се е справил безпроблемно с маневрата, всички колела на автомобила останали „здраво стъпили“ на земята.

При Peugeot Bipper, който както и Citroën Nemo е продукт на PSA, тестът не е бил направен, поради съображения за сигурност. Поради тази причина, според тестващите, можело да се очаква същото пътно поведение, както при Nemo.



PSA Peugeot Citroen реагира мигновено на резултатите и обяви, че започва да оборудва двата модела серийно с ESP. Това се отнася за дизеловите версии, които излизат на пазара от септември 2010 година. За бензиновите модификации ще трябва да се почака по-дълго, тъй като за тях трябвало да се разработи нова стабилизираща програма. ADAC посъветва Fiat да последва този пример и да започне възможно най-бързо да оборудва серийно всички версии на Qubo с ESP.

ADAC съветва при покупката на един от тези три модела задължително да се следи за наличие на ESP, дори това да увеличи цената ви, съветват германците, по-добре се откажете от други неща като алуминиеви джанти например отколкото от стабилизиращата програма.
0 от 500
  • #16
    12 rate up comment 0 rate down comment
    L. ( преди 15 години )
    Да припомним на швабите, че и Мерцедес А класа се преобърна на същия тест... пардон още на змейката!
  • #15
    12 rate up comment 1 rate down comment
    АБ ( преди 15 години )
    Определено немците се заяждат, особено след като Форд би по продажби VW в Европа. Иначе е ясно че всяка баничарка без ЕСП би се обърнала на такъв тест.
  • #14
    13 rate up comment 1 rate down comment
    TurboD ( преди 15 години )
    От самолет се вижда провокацията на германците, явно кризата ги е захапала много яко и са готови на всичко за повече продажби... Едно е ясно - шофьора е супер профисионалист, който няма да се учудя ако обърне и болид от формула 1...
  • #13
    6 rate up comment 0 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    Хюндай Санта Фе им е конкурент,познавам хора които са се обръщали ей така на равен път,смяна лентата и по таван ЯКО....и ЕСП да му сложат пак остава проблема,не при 80,а при 120....
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    autoaddict ( преди 15 години )
    RS1600, Subarufan, благодаря за разяснението :)
  • #11
    7 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Всъщност сензорите за отрицателно ускорение са в средата на автомобила около централната конзола. Те мерят ускорение, а не деформация, така че не се разполагат при зоната на предполагаемия удар.Някои автомобили имат и сензори отчитащи деформация също, но не са основните те.
  • #10
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Subarufan ( преди 15 години )
    Не съм на 100% сигурен, но повечето сензори, които задействат отварянето на въздушните възглавници са разположени отпред, и регестрират челни удари и активират системата. Не е само Тойота, която се е преобръщала и нито един airbag не се е задействал- чувал съм го за много коли...
  • #9
    10 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Еърбезите се отварят в зависимост от силата и направлението на удара.Например предните се отварят при удар с отклонение от централната ос до 30 градуса и определена стойност на отрицателно ускорение.В този случай, силен удар реално нямаше. Кубчето просто се катурно и се засурка по чело. Нормално е да не се отвори нищо.За ползата от ESP две мнения няма.То затова при бусове като Ford Transit, VW Crafter, MB Sprinter е стандарт...
  • #8
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Boneff ( преди 15 години )
    абе да ама едно е да ти се повдигне гумата друго е да ти се преобърне колата?!? нали така?
  • #7
    22 rate up comment 0 rate down comment
    ravn ( преди 15 години )
    Това е показен клип, че ESP трябва да се вгражда серийно във всички класове коли, особено при SUV-овете и баничарките, поради високия център на тежестта!