IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Citroen Nemo се обърна на тест на ADAC

Дори за опитни тест пилоти това си е ужасяваща секунда:

Citroen Nemo се обърна на тест на ADAC


При тест на немския автомобилен клуб ADAC за поведението на автомобила при рязка смяна на тежестта в завои Nemo се преобърнал при скорост от 80 км/ч. Тестът симулира ситуация, в която внезапно пред автомобила изниква препятствие, което трябва да бъде заобиколено. Затова се прави рязко ляв завой и веднага след него десен.

Любопитното е че са тествани на практика три еднакви автомобила Citroën Nemo, Peugeot Bipper и Fiat Qubo, но резултатите са различни, защото италианският автомобил е имал ESP, а френските - не.

Citroen-ът се провалил на теста, а Fiat-а – не. Тестваният Fiat Qubo е разполагал с електронна система за стабилизация ESP и се е справил безпроблемно с маневрата, всички колела на автомобила останали „здраво стъпили“ на земята.

При Peugeot Bipper, който както и Citroën Nemo е продукт на PSA, тестът не е бил направен, поради съображения за сигурност. Поради тази причина, според тестващите, можело да се очаква същото пътно поведение, както при Nemo.



PSA Peugeot Citroen реагира мигновено на резултатите и обяви, че започва да оборудва двата модела серийно с ESP. Това се отнася за дизеловите версии, които излизат на пазара от септември 2010 година. За бензиновите модификации ще трябва да се почака по-дълго, тъй като за тях трябвало да се разработи нова стабилизираща програма. ADAC посъветва Fiat да последва този пример и да започне възможно най-бързо да оборудва серийно всички версии на Qubo с ESP.

ADAC съветва при покупката на един от тези три модела задължително да се следи за наличие на ESP, дори това да увеличи цената ви, съветват германците, по-добре се откажете от други неща като алуминиеви джанти например отколкото от стабилизиращата програма.
0 от 500
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    bmwE91 ( преди 15 години )
    Това е ужасно.Дали това важи и за Берлинго?
  • #25
    4 rate up comment 0 rate down comment
    MaHuaK ( преди 15 години )
    Е това е от сблъсак с друг болид, аз понеже гледам F1 и съм забелязал, че не се обръщат болидите без сериозна причина, най-често съм виждал такива ситуации в завий когато са много болиди, а завоя е тесен, допират се гумите и на някой болид гумата се качва върху гумата на другия болид, обръщането в такъв случай е 90% сигурно!
  • #24
    3 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    И за да има мир, ето ви и една снимка. http://***.theage.com.au/ffximage/2006/07/03/GALL_F1_8_gallery__470x281.jpg
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Това детски картинг с *** ли бе? Разбира се, всяка кола може да се преобърне, ако срещне препятствие по пътя или гумата дефектира при голямото натоварване.
  • #22
    7 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Малко след А-класата се преобърна и Голф 4 при един тест. Ауди ТТ от първо поколение пък имаше проблеми при влизане с висока скорост в бързи завои ( около 140 км/ч). Имаше доста смъртни случаи. Ауди веднага реагираха и поставиха спойлер на задния капак. Не е само до центъра на тежестта, а и до настройките на окачването. Пробвал съм нещо подобно като при тоя тест с моята Фиеста без ESP. Направих го умишлено. Резултатът бе поднасяне на задницата и след леко коригиране с волана, колата влиза в релси. Втори път ми се случи в реална ситуация при изпреварване и завой след това. Наложи се да дам повече газ, защото тоя, дето изпреварвах, сякаш нарочно увеличи скоростта. След прибиране в моята лента малко преди завоя, бях с доста висока скорост за неговото вземане, а на всичко отгоре пред мен се появи автомобил. Получи се смяна динамичния център на тежестта, а аз завъртях още по-рязко волана. Получи се същото. Задницата поднесе леко и я изправих с лека корекция. Като гледам, какво може да се случи при други автомобили, става страшно. Сещам се и за тестовата Дачия на Иван от BTV, която се преобърна на пистата. Към това число бихме могли без съмнение да причислим и почти всички SUV без ESP.
  • #21
    8 rate up comment 2 rate down comment
    1 ( преди 15 години )
    e*asi tiq shvabi o6te ot hitlerovo vreme sa mnogo dobri v propagandata
  • #20
    3 rate up comment 4 rate down comment
    markoni ( преди 15 години )
    Проблема е в задкормилното устройство.
  • #19
    5 rate up comment 2 rate down comment
    ravn ( преди 15 години )
    Спомням си, че и 1-вото поколение на Audi TT май имаше някакъв подобен проблем или се бъркам?
  • #18
    17 rate up comment 0 rate down comment
    автофен ( преди 15 години )
    На А-класата преди да й сложат ESP, беше по-зле от Трабант! Не се бъзикам, тестовете го показаха....
  • #17
    6 rate up comment 1 rate down comment
    автофен ( преди 15 години )
    Прави сте колеги. Някои спецове казват, че с карт не можеш да се обърнеш, но аз явно съм голям талант, защото се обърнах:))) Наистина намирисва на пронемска кампания...