
При тест на немския автомобилен клуб ADAC за поведението на автомобила при рязка смяна на тежестта в завои Nemo се преобърнал при скорост от 80 км/ч. Тестът симулира ситуация, в която внезапно пред автомобила изниква препятствие, което трябва да бъде заобиколено. Затова се прави рязко ляв завой и веднага след него десен.
Любопитното е че са тествани на практика три еднакви автомобила Citroën Nemo, Peugeot Bipper и Fiat Qubo, но резултатите са различни, защото италианският автомобил е имал ESP, а френските - не.
Citroen-ът се провалил на теста, а Fiat-а – не. Тестваният Fiat Qubo е разполагал с електронна система за стабилизация ESP и се е справил безпроблемно с маневрата, всички колела на автомобила останали „здраво стъпили“ на земята.
При Peugeot Bipper, който както и Citroën Nemo е продукт на PSA, тестът не е бил направен, поради съображения за сигурност. Поради тази причина, според тестващите, можело да се очаква същото пътно поведение, както при Nemo.
PSA Peugeot Citroen реагира мигновено на резултатите и обяви, че започва да оборудва двата модела серийно с ESP. Това се отнася за дизеловите версии, които излизат на пазара от септември 2010 година. За бензиновите модификации ще трябва да се почака по-дълго, тъй като за тях трябвало да се разработи нова стабилизираща програма. ADAC посъветва Fiat да последва този пример и да започне възможно най-бързо да оборудва серийно всички версии на Qubo с ESP.
ADAC съветва при покупката на един от тези три модела задължително да се следи за наличие на ESP, дори това да увеличи цената ви, съветват германците, по-добре се откажете от други неща като алуминиеви джанти например отколкото от стабилизиращата програма.


4