IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Citroen Nemo се обърна на тест на ADAC

Дори за опитни тест пилоти това си е ужасяваща секунда:

Citroen Nemo се обърна на тест на ADAC


При тест на немския автомобилен клуб ADAC за поведението на автомобила при рязка смяна на тежестта в завои Nemo се преобърнал при скорост от 80 км/ч. Тестът симулира ситуация, в която внезапно пред автомобила изниква препятствие, което трябва да бъде заобиколено. Затова се прави рязко ляв завой и веднага след него десен.

Любопитното е че са тествани на практика три еднакви автомобила Citroën Nemo, Peugeot Bipper и Fiat Qubo, но резултатите са различни, защото италианският автомобил е имал ESP, а френските - не.

Citroen-ът се провалил на теста, а Fiat-а – не. Тестваният Fiat Qubo е разполагал с електронна система за стабилизация ESP и се е справил безпроблемно с маневрата, всички колела на автомобила останали „здраво стъпили“ на земята.

При Peugeot Bipper, който както и Citroën Nemo е продукт на PSA, тестът не е бил направен, поради съображения за сигурност. Поради тази причина, според тестващите, можело да се очаква същото пътно поведение, както при Nemo.



PSA Peugeot Citroen реагира мигновено на резултатите и обяви, че започва да оборудва двата модела серийно с ESP. Това се отнася за дизеловите версии, които излизат на пазара от септември 2010 година. За бензиновите модификации ще трябва да се почака по-дълго, тъй като за тях трябвало да се разработи нова стабилизираща програма. ADAC посъветва Fiat да последва този пример и да започне възможно най-бързо да оборудва серийно всички версии на Qubo с ESP.

ADAC съветва при покупката на един от тези три модела задължително да се следи за наличие на ESP, дори това да увеличи цената ви, съветват германците, по-добре се откажете от други неща като алуминиеви джанти например отколкото от стабилизиращата програма.
0 от 500
  • #36
    1 rate up comment 4 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    Ти не си нишо особено аз не само съм ги виждал,но съм бил официално поканен от дилъра на Ауди да тествам постиженията им в спортните автомобили.Карал съм S8,S5 и RS4,така че аз знам със сигурност на какво са способни тези коли,не занасят,а за обръшане и дума да не става...нечовешки стабилни са Ауди...
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    може да занася но не да се обръща,това са много различни неша...
  • #34
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Sound of Silence ( преди 15 години )
    Е, и професионалните шофьори не са безгрешни... Mercedes Benz ML, model 2012 - катастрофа с фатален изход за 1 и тежки наранявания за тестовия пилот на SUV-а. Съвсем скорошен инцидент в Германия.
  • #33
    1 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Момче или младеж. Няма какво да си мечтаем. Първото поколение на ТТ бе без спойлер. Получиха се няколко смъртни случаи заради това, че колата занася в бързи завои с около 140 км/ч. Това не би трябвало да бъде проблем, но *** го кажи на жертвите, не на мен! Веднага след това Ауди почнаха да монтират спойлер на задния капак. Имаше и кампания за поправка на тая недомислица - дизайн срещу сигурност.
  • #32
    3 rate up comment 3 rate down comment
    sibbad0-тъпак ( преди 15 години )
    Стига *** изказвания на недорасли ***,TT,RS4.... първо,едно келешче тук си мисли,че като ги виждал от близо и ходи гордо на село.Второ,и двете коли не са нищо особено,ама нищо особено.
  • #31
    1 rate up comment 5 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    На равно ТТ неможе да се обърне и с 200,пред мен RS4 с професионален шофер напреви 360 градуса без проблем вие за ТТ си мечтайте,скоростта беше доста над 100км/ч с 4 човека на борда....
  • #30
    1 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Гледах на забавен каданс. Просто при първия десен завой задницата без ЕСП поднесе и това не позволи правилно насочване към следващия конус. Оттам вече воланът бе завъртян явно повече, което предизвика по-голяма промяна на динамичния център на тежестта. Впоследствие нямаше абсолютно никакво време за коригиращо действие с волана, за да се предотврати преобръщането. Когато колата е с ЕСП, то спирачките се задействаха още при първия завой и не позволиха поднасяне на задницата. После автомобилът лесно се насочи към следващия конус. ЕСП отново се намеси, като водачът направи лека корекция с волана. От там нататък нямаше как да има проблем при излизането от завоя. Нали разбираш, че няма как с 80 км/ч колата да не поднесе още в първия завой. Ако не бе поднесла, може би нямаше да се преобърне, защото щеше да бъде насочена правилно към втория конус.
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    СБА ( преди 15 години )
    Наблюдавайте много внимателно позиционирането на предните колела на двата тестови автомобила. Не съм сигурен, но ми се струва, че има разлики в работата с волана, най-вече дъгата на първия - ляв завой и после корекциите в десния. Това не означава, че Ситроена няма проблеми - просто пилота, като че ли ни улеснява във възприемането на техническите различия.
  • #28
    1 rate up comment 0 rate down comment
    AnonimeN ( преди 15 години )
    Важи с пълна сила. И всеки, който кара Берлинго ще те посъветва мноооого да внимаваш при подобни маневри. Аз досега не съм се обърнал само защото късмета е бил с мен :))
  • #27
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Жицата ( преди 15 години )
    има едни коли сериини при това дето не се обръщат ;)Така че не ми обяснявайте, че всяка кола се обръщала.