IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Показват българската кола на Great Wall в Пекин

Премиерата на новия компактен седан, който ще се произвежда и у нас, е след броени дни.

Показват българската кола на Great Wall в Пекин
Както вече знаете, китайската Great Wall ще произвежда коли на българска територия. Производството трябва да стартира догодина в съвместното предприятие на Литекс Моторс и Great Wall в село Баховица край Ловеч.

Там ще се произвеждат няколко модела, един от които ще има премиера на автомобилното изложение в Пекин този месец (25.04.2010 - 02.05.2010). Става дума за Tengyi C30 - компактен седан с размери, близки до тези на Toyota Yaris седан - междуосие - 2610 мм, обем на багажника - 510 литра, и маса - 1136 кг.

Tengyi C30 ще разполага с алуминиев 1.5-литров бензинов двигател, снабден със система за променливо газоразпределение. Мощността ще бъде 105 к.с, а максималният въртящ момент - 138 Нм.

Китайските компании вече срещнаха сериозни проблеми при първите си опити да стъпят на европейския пазар. Провалът на краштестовете на китайските коли накара хората да се отдръпнат от тях, въпреки конкурентните цени. С новия Tengyi C30 обаче Great Wall обещава качествен и безопасен автомобил, който ще посрещне всички норми на Евросъюза.

Сред системите на борда на автомобила ще бъдат ABS, EBD и двойни въздушни възглавници. Ще са налични още защита от крадци, кожена тапицерия, люк на тавана и др.

Вероятно Tengyi C30 ще се сдобие с ново име на европейския пазар. Заедно с него в България ще се произвеждат и моделите Florid, Coolbear, Hover 5 и Wingle.
0 от 500
  • #25
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ами те, утвърдените марки, бягат от нас като дявол от тамян!....Виж кои марки къде изградиха заводи из Европа и виж ние какво имаме...Направи си сметка какво мнение имат за нашата държава...
  • #24
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Pepino ( преди 15 години )
    С удоволствие бих предпочел да стимулирам БГ автопроизводството, ако ставаше въпрос за някой утвърдена марка, но към чайните съм скептичен.
  • #23
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Pepino ( преди 15 години )
    Малко съм скептичен към този завод. И в момента в БГ има геноцид към притежателите на нов автомобил, а не ми се мисли какво може да настане, за да се "стимулира" "българското" производство на китайски ***. За съжаление тук стимул се прави с рестрикции, а не с облекчения..
  • #22
    8 rate up comment 2 rate down comment
    ha,ha ( преди 15 години )
    Селски,ако е нов VW,ОК.Но дъртя VW е както казваш ти за "пумияри".
  • #21
    11 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    А ааз какво казах бе? Според теб, парите неса в хората на Виденов? Бях тогава студент във Варна и много се надявах, да има работа в тоя завод.
  • #20
    16 rate up comment 9 rate down comment
    187 ( преди 15 години )
    това съм го писал и преди - китайска инженерна мисъл, сглобена от българи - косите ми настръхват...тези машини ще се разпадат в движение.дано греша...
  • #19
    14 rate up comment 1 rate down comment
    ( преди 15 години )
    Заводът на Ровер във Варна го затри Виденов! 1997 дойде след това. По време на Виденов затвориха много чужди компании, някои временно, други - завинаги.
  • #18
    5 rate up comment 23 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    същите *** дето всеки ден плючт тук по VW сега потриват довоно ръце, че ще могат да си купят евтин китайски кайнобил, дано е по евтин от дачията се надяватколко сте прозрани и жалки - пумияриаре чиба
  • #17
    18 rate up comment 3 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Дано да не стане като с Rover във Варна, когато плановете бяха за поне 2000 продажби годишно, а реално бяха продадени само 200 автомобила! Държавата тогава не се намеси, за да спаси в зародиша българското автомобилостроене. Вместо това дойде 1997 година и всички парички преминаха в ръчичките на кого? Ами сетете се. В ръцете на същите тия, които затриха българското автомобилостроене още в началото! Това, че ще имаме автомобилостроене е хубаво нещо, защото ще покаже и на световните автомобилостроители, че не ядем само лук. Тук има много кадърни инженери, макар и от по-старото поколение. Освен това българинът е доказал, че може да работи много добре, ако му се предлага достатъчно добро възнаграждение, за да си няма ядове със заеми, сметки, храна и семейство. Все пак, ако някой си мисли, че ще построи завод, в който работниците му ще вземат средната заплата за страната, не трябва да се надява на качество. По-скоро ще има големи и здънки в бъдеще. Като знам, че колкото са кадърни инженерите, толкова некадърен е ръководният персонал, бъдещето на такова начинание ми се вижда мъгляво. България тотално страда от липсата на добри икономисти и ръководни кадри.
  • #16
    18 rate up comment 6 rate down comment
    kkk ( преди 15 години )
    dano da uspee da izmesti Dacia Logan kato Taxi i firmen avtomobil