IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Показват българската кола на Great Wall в Пекин

Премиерата на новия компактен седан, който ще се произвежда и у нас, е след броени дни.

Показват българската кола на Great Wall в Пекин
Както вече знаете, китайската Great Wall ще произвежда коли на българска територия. Производството трябва да стартира догодина в съвместното предприятие на Литекс Моторс и Great Wall в село Баховица край Ловеч.

Там ще се произвеждат няколко модела, един от които ще има премиера на автомобилното изложение в Пекин този месец (25.04.2010 - 02.05.2010). Става дума за Tengyi C30 - компактен седан с размери, близки до тези на Toyota Yaris седан - междуосие - 2610 мм, обем на багажника - 510 литра, и маса - 1136 кг.

Tengyi C30 ще разполага с алуминиев 1.5-литров бензинов двигател, снабден със система за променливо газоразпределение. Мощността ще бъде 105 к.с, а максималният въртящ момент - 138 Нм.

Китайските компании вече срещнаха сериозни проблеми при първите си опити да стъпят на европейския пазар. Провалът на краштестовете на китайските коли накара хората да се отдръпнат от тях, въпреки конкурентните цени. С новия Tengyi C30 обаче Great Wall обещава качествен и безопасен автомобил, който ще посрещне всички норми на Евросъюза.

Сред системите на борда на автомобила ще бъдат ABS, EBD и двойни въздушни възглавници. Ще са налични още защита от крадци, кожена тапицерия, люк на тавана и др.

Вероятно Tengyi C30 ще се сдобие с ново име на европейския пазар. Заедно с него в България ще се произвеждат и моделите Florid, Coolbear, Hover 5 и Wingle.
0 от 500
  • #35
    3 rate up comment 23 rate down comment
    Last OTTOMAN^S ( преди 15 години )
    hey komsii nakoy kazal ce ste bili v ec i ste si bili obrazovani he he heTurcia se proizvejdat fiat,toyota,ford,hyundai,mitsubishi,mercedes,i drugiprez 2011 ste se proizvede i el. otomobila vie nali ste ec za vas kitayski great wall heh hehhehehehehe
  • #34
    16 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 15 години )
    През 1997-*** Виденов вече го изритахме, още в началото, но Ровър-България вече се беше оттеглил
  • #33
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Mirko ( преди 15 години )
    КАРАМ ГРЕЙТ УОЛ ОТ 3 ГОДИНИ. НУВЪР БЕНЗИНОВ И СЪМ ДОВОЛЕН. ЗА ЦЕНАТА СИ КАЧЕСТВОТО Е ДОБРО. НАПОСЛЕДЪК ГОЛЕМИТЕ ЕВРО ПРОИЗВОДИТЕЛИ МНОГО НАДУХА ЦЕНИТЕ НА РЕЗ.ЧАСТИ
  • #32
    22 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Май тябваше да си призная, че тая статия ме направи много щастлив тоя следобяд, заедно с новината, публикувана тук, че Форд Фиеста е номер едно в Европа! Все пак новината, че тук ще се произвеждат автомобили, ме направи много по-щастлив!
  • #31
    10 rate up comment 3 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Както се спомена и по-рано, Китай не се допуска до ЕС заради несигурните автомобили, които произвежда. Също така, една от причините е и копирането. Ние сме в ЕС. Може да сме най-бедната държава, но сме в ЕС, за разлика от Турция примерно! Ние сме много по-напред от Турция, ако погледнем в перспектива! В България работната ръка струва почти колкото в Китай. Ние имаме научен потенциал, имаме инженери, имаме образование...просто ние сме грамотни!
  • #30
    5 rate up comment 2 rate down comment
    EVO ( преди 15 години )
    искам само да добавя нещо защото виждам че се изпуска , за съжаление влизаме малко в политиката тук но няма начин , задайте си сами и си отговорете - всички големи компании инвестират в Китай-защо????!!!!! защото там произведеното им излиза почти на безценица а го продават за космически цени ....... а сега Китай !!!!!!!!! те тук ще произвеждат !!!!! коли !!!! - какво следва тогава !!! сами си отговорете къде сме ние .........
  • #29
    7 rate up comment 1 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    И аз не съм щастлив от факта че най-големите аутсайдери ще правят коли тук,ама като прогонихме големите играчи сега ще се задоволяваме и с интереса на Китайците...
  • #28
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Милен ( преди 15 години )
    Нормално производителите и то не само на коли да не инвестирет в България при положение че нямаме нормална пътна инфраструктура. А и сме прекалено на изток и разходите за транспорт съответно са по-големи. Няма и как да компенсираме тези недостатъци, защото производителността на труда е по-ниска в сравнение със средната за Европа, а и като цяло разходите за производство не са много по-ниски. Добре че китайците са решили да инвестират и то в район, който в момента е западащ.
  • #27
    10 rate up comment 1 rate down comment
    autoaddict ( преди 15 години )
    И все пак приведствам една такава новина, тъй като сама по себе си е положителна. А какъв отзвук ще има в бъдеще и дали ще се реализира този проект - ще поживеем и ще видим.
  • #26
    14 rate up comment 0 rate down comment
    autoaddict ( преди 15 години )
    Тук държава няма. Има географско понятие. Дори следвоенна Сърбия е по-добре. ФИАТ имат завод там. Гледах репортажи преди време за пенсиите там, които са по-високи, а също и в Македония. Сименс, Нокиа, Рено и т.н. имат заводи в Румъния. Форд, Рено и Тойота имат заводи в Турция. Имам лични наблюдения какво се случи с холандските инвеститори пожелали да купят пивоварната "Леденика" Мездра и т.н., и т.н. ... Отиваме в друга тема вече ...