IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Спирачният асистент става задължителен

Нормата важи за всички нови леки и лекотоварни возила на територията на Европейския съюз.

Спирачният асистент става задължителен
Системите за подпомагане на водача при внезапно спиране (познати още като „спирачен асистент” или под съкращението BAS) стават задължителни за всички нови леки и лекотоварни возила на територията на Европейския съюз от 24.02.2011 г.

Тези законови изисквания са част от новата нормативна програма на ЕС, целяща повишаване на безопасността на пешеходците в пътното движение.

Системите за спирачна асистенция оказват помощ на водача в ситуации на пътя, изискващи аварийно, внезапно спиране. Ако човекът зад волана натисне внезапно и рязко спирачния педал, системата разшифрова това действие като реакция от възникнала критична ситуация на пътя и бързо увеличава спирачното усилие, спомагайки за съкращаване на спирачния път и предотвратяване на евентуален сблъсък.

Според изследванията на ЕС, ако всички автомобили бъдат оборудвани серийно със спирачни асистенти, всяка година в Европа ще могат да бъдат предотвратени до 1 100 тежки инцидента на пътя с участието на пешеходци.

Такава система разработена от Bosch ще видим в серийно производство през 2010 година в автомобилите на Audi.

Превантивната система за аварийно спиране на Bosch действа на три нива:

Предупредителната функция за опасност от евентуален удар на системата установява наличието на потенциални препятствия и алармира водача – първоначално със звуков или визуален сигнал, а впоследствие и с кратко, рязко задействане на спирачките.

Ако след това водачът реагира с натискане на спирачния педал, системата прибягва до активиране на спирачния асистент, който увеличава налягането в спирачната система и скъсява спирачния път с цел избягване на удара в препятствието.

Възможно е също така водачът да не реагира на предупреждението и ударът да стане неизбежен. В такъв случай системата прилага самостоятелно максималното спирачно усилие малко преди удара.

Изследването на специалистите на Bosch на базата данни на GIDAS (German In-Depth Accident Study, съдържаща точни сведения за огромен брой ПТП) показва, че прилагането на превантивната система за аварийно спиране би могла да предотврати близо 3/4 от катастрофите с удар в задната част на автомобили, при които са възникнали травми на пътници.
0 от 500
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    FF ( преди 16 години )
    :) E, предпоалгам никой не взема шофьорска книжка, след като е навъртял 50 000 км ;) Така, че винаги ще има нови шофьори по пътищата, които ще правят много грешки. Проблемът е, че ЕС мисли само за собствените си джобове - дайте да покажем, че нещо правим. Най-лесно това се показва, като се приемат закони, свързани с околната среда и сигурността. Никой не може да виде резулатът от тия закони, защото докато дойде време за резултат, вече са приети нови или половината сме хвърлили топа :)))))))
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    :) ( преди 16 години )
    Ти по-добре се научи да сменяш скорости.
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 16 години )
    ... Как би реагирала BAS, когато неволно се закачи *** на спирачката при превключване на скоростите? Аз ще кажа как реагира без BAS. Автомобилът все едно за части от секундата е ритнат отпред. Задейства ли се тая BAS в подобен случай и ако се задейства ( защото ме съмнява, че ще се задейства, нали затова е и направена), кога спира действието и? Успокоителното за мен е, че автомобилът освен BAS ще има ESP и ABS поне. Но в такъв случай, ако зад мен се движи друг автомобил(магистрала)...?
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 16 години )
    Колега, каквото пише в нета и по списанията, това знам за спирачния асистент. Дадох линк към системата SBC на Мерцедес. Добре, съгласен съм с теб, че системата си има алгоритъм. Но какъв е алгоритъма в описания от мен случай? Просто ми е интересно, защото честно казано ме е страх. След няколкото случая със спирачния *** на моята Фиеста, се отказах от превключване на по-висока скорост при изпреварване. Вече съм и свикнал, но аз говоря по принцип. ...
  • #18
    0 rate up comment 1 rate down comment
    RS1600 ( преди 16 години )
    Колеги, не сте добре запознати с действието на спирачния асистент.Има заложен алгоритъм, който разпознава желанието за екстремно спиране. Т.к. много водачи натискат *** недокрай (но рязко когато има нужда), системата задейства 100% спирачно усилие вместо тях. Все едно са натиснали *** докрай. Естествено ако пуснеш спирачките, действието се прекратява. Повечето нови коли (новата Фиеста вкл.) и сега са оборудвани с асистент. Не ми се е случвало да ме подведе.
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Петрол ( преди 16 години )
    Внимателното шофиране е по-добро от тези системи. Пак ще има катастрофи и то не малко, но електрониката ще се усложни. Каквото и да поставят, ако не внимаваш, пак може да се катастрофира.
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    http://mercedes-bulgaria.com/forum/mercedes-cls/spirana-sistema-sbcabr/Колко проблеми само...и това нещо ще става задължително! Всъщност, фирмата убиец отново е BOSH!
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 16 години )
    И какво не ви хареса в примера който дадох :) Това е пример от реалността. Сещате ли се за проблемът със спирачките на Е-класата през 2004 година (SBC)? Не? Ами поразтършувайте се, не сте малки ;) Просто казах, че това е политика на ЕС, която може да доведе до обратен ефект. Виж, системата с радар е друго нещо, но това ще оскъпи неимоверно много автомобилите в малкия клас!
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Слави ( преди 16 години )
    абе то нека си спира като натисна до край ама да може да се исключва. примерно извън града тва няма да ми трябва. освен тва *** ESP освен че харчи спирачки ами и неможе искатериш заснежен баир с него. добре че се изключва
  • #13
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 16 години )
    Така, че не пишете неща, без да сте достатъчно запознати със системата. Ако говорим за системата на Volvo - City Safety, там нещата са различни. Автомобилът спира сам. Но какво точно разбира ЕС под спирачен асистент? Мислите ли, че едно Поло или Фиеста ще спират сами през 2011 година, както е описано по-горе в статията? Аз не мисля!