IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Спирачният асистент става задължителен

Нормата важи за всички нови леки и лекотоварни возила на територията на Европейския съюз.

Спирачният асистент става задължителен
Системите за подпомагане на водача при внезапно спиране (познати още като „спирачен асистент” или под съкращението BAS) стават задължителни за всички нови леки и лекотоварни возила на територията на Европейския съюз от 24.02.2011 г.

Тези законови изисквания са част от новата нормативна програма на ЕС, целяща повишаване на безопасността на пешеходците в пътното движение.

Системите за спирачна асистенция оказват помощ на водача в ситуации на пътя, изискващи аварийно, внезапно спиране. Ако човекът зад волана натисне внезапно и рязко спирачния педал, системата разшифрова това действие като реакция от възникнала критична ситуация на пътя и бързо увеличава спирачното усилие, спомагайки за съкращаване на спирачния път и предотвратяване на евентуален сблъсък.

Според изследванията на ЕС, ако всички автомобили бъдат оборудвани серийно със спирачни асистенти, всяка година в Европа ще могат да бъдат предотвратени до 1 100 тежки инцидента на пътя с участието на пешеходци.

Такава система разработена от Bosch ще видим в серийно производство през 2010 година в автомобилите на Audi.

Превантивната система за аварийно спиране на Bosch действа на три нива:

Предупредителната функция за опасност от евентуален удар на системата установява наличието на потенциални препятствия и алармира водача – първоначално със звуков или визуален сигнал, а впоследствие и с кратко, рязко задействане на спирачките.

Ако след това водачът реагира с натискане на спирачния педал, системата прибягва до активиране на спирачния асистент, който увеличава налягането в спирачната система и скъсява спирачния път с цел избягване на удара в препятствието.

Възможно е също така водачът да не реагира на предупреждението и ударът да стане неизбежен. В такъв случай системата прилага самостоятелно максималното спирачно усилие малко преди удара.

Изследването на специалистите на Bosch на базата данни на GIDAS (German In-Depth Accident Study, съдържаща точни сведения за огромен брой ПТП) показва, че прилагането на превантивната система за аварийно спиране би могла да предотврати близо 3/4 от катастрофите с удар в задната част на автомобили, при които са възникнали травми на пътници.
0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 16 години )
    ... Изпреварвате. Карате нов, непознат автомобил с BAS. Носите 47 номер обувки. От четвърта, решавате да включите на 5-та скорост, но голямата ви лява маратонка се закача рязко в спирачния *** и се включва BAS. какво става тогава? Всеки може сам да се досети. Всъщност в тая ситуация съм изпадал неколкократно, докато не бях свикнал с новата кола. Може би досега щях да съм мъртъв, ако имах BAS!
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Тия системи са точно за такива водачи дето не могат да преценят кога да натиснат спирачката.
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 16 години )
    Момчета, като давате минусчета, поне се обосновавайте ;) В статията има малко подвеждане. Говори се за BAS, а след това се цитира система на Bosh, която съдържа BAS! А самата статия е за това, че тая система на Бош ще бъде въведена за първи път при Ауди. А какво е BAS? Това е система, която разпознава рязкото натискане на спирачния *** и когато той не е натиснат докрай, системата върши това вместо водача. Печелят се до 0.4 секунди при спиране. Представете си следната ситуация...
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 16 години )
    Тъпооооооооо!!!!!!!!! Само като се сетя, че моя *** доста често го натискам рязко, но до момента на зацепване, направо ми прилошава! Че така мога да се самоубия с тоя BAS! Все пак, не винаги мога да преценя точния момент на зацепване, което е предпоставка колата да спре рязко и да стане мама миа! МНого *** закони има в ЕС!
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    The fan ( преди 16 години )
    Stan - явно си точно от този тип шофьори дето визирима. Защото ако си познаваш автомобила и възможностите доста от инцидентите на пътя няма да ти се случат. Да, катастрофирал съм - един път по моя вина - в една стена и около 8 пъти мен са ме удряли разни некадърници(защото не можели да спрат или карат без да се съобразяват). Колата колкото и екстри да има няма да те спаси ако не можеш да караш. Относно разните електронни асистенти-някои от тях само пречат. И мога да изброя доста примери.
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    това за бош и ауди въобще не е новина. мерцедес от години вграждат серийно BAS в моделите си. някой пак се опитва да прави реклама на ваг...не правят лоши коли, ама се оливате с хвалбите. на хората вече им писна...
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Wane ( преди 16 години )
    Спокойно, стандартнит спирачен асистент работи на такъв принцип, че няма как да стане объркване. Освен това като отпуснеш спирачния ***, действието на асистента се прекратява. И BAS е търговско наименование собственост на първите, които започнаха да го вграждат преди над 10 години - Mercedes.А втората част от статията не се връзва с първата, защото се говори за някаква система за избягване на удара (като серийно вгражданата в XC60 CitySafe), която Audi ще пускат. Това е нещо друго.
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    RS1600 ( преди 16 години )
    Няма нищо лошо в електронните помощници. Статията не е особено точна между другото.Под нови се има предвид новопуснати на пазара.ESP също поетапно ще се стандартизира. Първо за новопуснатите модели (2010 Ноември), после за всички.Тази система на Ауди пък не знам как я намесиха. Това е съвсем друго, а и подобни се предлагат отдавна от много марки.
  • #4
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Stan ( преди 16 години )
    abe siguren sum che i dvamata ste nekadurni shofiori. The Fan, ti normalen li si. Nqkoga katastrofiral li si. Az edin put za malko da ne ubiq edin piqn koloezda4. Vinata ne e moq ama ako go bqh ubil nqmashe da mi puka dali e moq vinata i dali toi bil piqn. Ta ako skapanata kola(kolkoto i robotizirana da e) me spasi ot:1-vo, da ne me ubie nqkoi takuv kato teb deto iska useshtane na putq i izpusne kontrol na kolata shtoto ima dupki po putq2-ro, ako pred men izko4i nqkoi piqn ili ne piqn ***
  • #3
    0 rate up comment 1 rate down comment
    (RWD) ( преди 16 години )
    Така е за съжаление. Но от друга страна повечето шофьори са некадърни, затова EU правят такива закони. Би трябвало старите модели в движение да останат по пътищата, а с тях и истинското усещане за автомобила.