IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Спирачният асистент става задължителен

Нормата важи за всички нови леки и лекотоварни возила на територията на Европейския съюз.

Спирачният асистент става задължителен
Системите за подпомагане на водача при внезапно спиране (познати още като „спирачен асистент” или под съкращението BAS) стават задължителни за всички нови леки и лекотоварни возила на територията на Европейския съюз от 24.02.2011 г.

Тези законови изисквания са част от новата нормативна програма на ЕС, целяща повишаване на безопасността на пешеходците в пътното движение.

Системите за спирачна асистенция оказват помощ на водача в ситуации на пътя, изискващи аварийно, внезапно спиране. Ако човекът зад волана натисне внезапно и рязко спирачния педал, системата разшифрова това действие като реакция от възникнала критична ситуация на пътя и бързо увеличава спирачното усилие, спомагайки за съкращаване на спирачния път и предотвратяване на евентуален сблъсък.

Според изследванията на ЕС, ако всички автомобили бъдат оборудвани серийно със спирачни асистенти, всяка година в Европа ще могат да бъдат предотвратени до 1 100 тежки инцидента на пътя с участието на пешеходци.

Такава система разработена от Bosch ще видим в серийно производство през 2010 година в автомобилите на Audi.

Превантивната система за аварийно спиране на Bosch действа на три нива:

Предупредителната функция за опасност от евентуален удар на системата установява наличието на потенциални препятствия и алармира водача – първоначално със звуков или визуален сигнал, а впоследствие и с кратко, рязко задействане на спирачките.

Ако след това водачът реагира с натискане на спирачния педал, системата прибягва до активиране на спирачния асистент, който увеличава налягането в спирачната система и скъсява спирачния път с цел избягване на удара в препятствието.

Възможно е също така водачът да не реагира на предупреждението и ударът да стане неизбежен. В такъв случай системата прилага самостоятелно максималното спирачно усилие малко преди удара.

Изследването на специалистите на Bosch на базата данни на GIDAS (German In-Depth Accident Study, съдържаща точни сведения за огромен брой ПТП) показва, че прилагането на превантивната система за аварийно спиране би могла да предотврати близо 3/4 от катастрофите с удар в задната част на автомобили, при които са възникнали травми на пътници.
0 от 500
  • #2
    0 rate up comment 1 rate down comment
    The Fan ( преди 16 години )
    А от 2020 - предлагам за по сигурно изобщо да няма шофьор в колите, а пешеходците да се движат само в тунели. Аман от простотия, тея коли вече заприличаха на роботи. Къде остана водача? Или презумцията е че все повече некадърници карат коли и трябва да им се помогне. Аз си искам старите бегачки дето сам си определях дали да боксувам при тръгване , дали да влача гуми при спиране , дали да се нося с вратите напред. Ама както е тръгнало скоро и стари коли няма да можем да купуваме щото са опасни.
  • #1
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Интересно ... но недай си боже тази система в някоя ситуация не разпознае правилно "случващото" се на пътя и закове и някой ти се натресе отзаде .... ще има подобни инциденти със сигурност ... Технологиите не могат да заместят напълно човека ...