IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW Up Lite – 2 литра на 100 км

Това е концепцията VW Up Lite, един автомобил с четири места и разход от под 2 литра на 100 км.

VW Up Lite – 2 литра на 100 км
Колата е изложена на автомобилния салон в Лос Анджелис и ще влезе в серийно производство през идните 2-3 години. VW Up Lite е била разработена за около 18 месеца. 



За разлика от стандартния Up, който е със задно предаване и разположен отзад двигател, концепцията Lite е с разположен отпред двигател и предаване към предните колела. 



Промени има и във външния вид. Улрих Хакенберг (Ulrich Hackenberg), шефът на VW по развойната и изследователска дейност, казва, че засега производството на Up Lite излиза доста скъпо и това ще забави серийното пускане на модела с няколко години. Иначе моделът практически е готов за серийно производство. 

„Колата е произведена от много скъпи материали – алуминий, карбон и фибростъкло, има акумулатор от ново поколение, който също е скъп, както и най-съвременния дизелов двигател”, обяснява Хакенберг. 



„Наред с това, нашият опит от модела VW Lupo 3L показва, че хората не са склонни все още да заплащат много за супер икономичен автомобил от този размер. Затова серийната версия трябва да бъде създадена така, че да излиза с по-ниска цена”, продължава Хакенберг. 



Дизайнът на Lite използва елементи от най-новия стил на моделите на VW. Предната част има стила на Polo и Golf. Отзад вратата е по подобие на тази от концепцията L1. Колата има дължина 3840 мм (почти колкото дължината на Polo), височината е 1400 мм. Up Lite е с изключително аеродинамична форма Cd = 0.23. Прозорците са абсолютно изравнени с повърхността на каросерията и колата е с активни предни отвори за въздух, които автоматично се отварят, когато двигателят се нуждае от повишено охлаждане. 



Външните огледала са заменени от две олекотени камери. Каросерията е произведена от алуминий и стомана, като горната част е изцяло от алуминий, а покривът е от карбон и фибростъкло. Това е позволило този автомобил да има собствено тегло от само 695 кг. Дизеловият двигател е с обем 800 см3 и два цилиндъра, мощност 50 к.с. и максимален въртящ момент 120 Nm. 



Този двигател е създаден на базата на добре познатия агрегат с обем 1.6 литра използван при Golf Bluemotion. За да постигне разход от около 2 литра на 100 км водачът трябва да активира режима Eco, който намалява мощността до 36 к.с. Двигателят се изключва автоматично при спиране. Той е подпомаган от електродвигател разположен между него и трансмисията DSG със седем скорости. 

Само на електроенергия могат да се изминават около 2 км., но най-често електродвигателят подпомага дизеловия агрегат при ускорение.
0 от 500
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    чепа ( преди 16 години )
    този "удължен" Уп не ми харесва визуалнопредишното беше в пъти по сексиама докато види бял свят ще претърпи боз знае колко трансформацииразхода ме кефида не е 2 л 4 да е пак е супер :)
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Фитипалди ( преди 16 години )
    Усещате ли разочарованието на арбските петролопроизводители...