IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW Up Lite – 2 литра на 100 км

Това е концепцията VW Up Lite, един автомобил с четири места и разход от под 2 литра на 100 км.

VW Up Lite – 2 литра на 100 км
Колата е изложена на автомобилния салон в Лос Анджелис и ще влезе в серийно производство през идните 2-3 години. VW Up Lite е била разработена за около 18 месеца. 



За разлика от стандартния Up, който е със задно предаване и разположен отзад двигател, концепцията Lite е с разположен отпред двигател и предаване към предните колела. 



Промени има и във външния вид. Улрих Хакенберг (Ulrich Hackenberg), шефът на VW по развойната и изследователска дейност, казва, че засега производството на Up Lite излиза доста скъпо и това ще забави серийното пускане на модела с няколко години. Иначе моделът практически е готов за серийно производство. 

„Колата е произведена от много скъпи материали – алуминий, карбон и фибростъкло, има акумулатор от ново поколение, който също е скъп, както и най-съвременния дизелов двигател”, обяснява Хакенберг. 



„Наред с това, нашият опит от модела VW Lupo 3L показва, че хората не са склонни все още да заплащат много за супер икономичен автомобил от този размер. Затова серийната версия трябва да бъде създадена така, че да излиза с по-ниска цена”, продължава Хакенберг. 



Дизайнът на Lite използва елементи от най-новия стил на моделите на VW. Предната част има стила на Polo и Golf. Отзад вратата е по подобие на тази от концепцията L1. Колата има дължина 3840 мм (почти колкото дължината на Polo), височината е 1400 мм. Up Lite е с изключително аеродинамична форма Cd = 0.23. Прозорците са абсолютно изравнени с повърхността на каросерията и колата е с активни предни отвори за въздух, които автоматично се отварят, когато двигателят се нуждае от повишено охлаждане. 



Външните огледала са заменени от две олекотени камери. Каросерията е произведена от алуминий и стомана, като горната част е изцяло от алуминий, а покривът е от карбон и фибростъкло. Това е позволило този автомобил да има собствено тегло от само 695 кг. Дизеловият двигател е с обем 800 см3 и два цилиндъра, мощност 50 к.с. и максимален въртящ момент 120 Nm. 



Този двигател е създаден на базата на добре познатия агрегат с обем 1.6 литра използван при Golf Bluemotion. За да постигне разход от около 2 литра на 100 км водачът трябва да активира режима Eco, който намалява мощността до 36 к.с. Двигателят се изключва автоматично при спиране. Той е подпомаган от електродвигател разположен между него и трансмисията DSG със седем скорости. 

Само на електроенергия могат да се изминават около 2 км., но най-често електродвигателят подпомага дизеловия агрегат при ускорение.
0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 16 години )
    Много си прав, ама...Е, няма да ти гори точно 5/100, ама 6-те хиляди лева и 10 да станат, най-малкото, че ще караш по-голям клас автомобил за 100 хил.км. и ще ти е по-удобен.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Бартер де Слива ( преди 16 години )
    Продължават напъните за постигане на 1/100, заради неуспеха на което си отиде предишния шеф на VW. Готови били за серийно производство, но излизало много скъпо :D Eдин какъв да е дизел гори средно 5/100, с 3 литра повече, което са 6 лева, за 100 000 км това са 6000 лева. Защо да дам 40 000 лева за тясна (може би икономична)сапунерка, като мога за 30 000 лева да си купя по-голяма дизелова кола и 6-те хиляди лева да ги плащам по-късно през годините и пак да платя по-малко...
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    L. ( преди 16 години )
    ... и тъъъъкмо направят колите да вървят без гориво... и току виж разбрали че няма глобално затопляне, а в Русия открили 100 годишно находище на петрол на суперниски цени.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Firestarter ( преди 16 години )
    Пропуснали са да напишат колко е максималната скорост на това?
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    thebrainless ( преди 16 години )
    Изглежда красиво, само този тип дизайн на джантите ми се къса от общото излъчване
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Volkswagen показа нова интерпретация на прототипа Up!
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Бай ( преди 16 години )
    тва е WV цената ще е народна!
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Vantage ( преди 16 години )
    Лека корекция. Разхода на Up! Lite е 2.44 . Разхода на някой от другите автомобили от "Up!-серията" може да падне под 2 литра, но не и на "Up! Lite", за който пишете сега.
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    G12 ( преди 16 години )
    Поздравления,обаче тънкостта е в крайната цена,това е ключа за палатката.Те и някакви студенти бяха направили икономична кола,но всичко опира да крайната цена.
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 16 години )
    Тая разработка ми харесва. Малко се губи смисълът от ниския разход заради високата цена. Който си купи тая кола, няма да е заради икономиите.