IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW Up Lite – 2 литра на 100 км

Това е концепцията VW Up Lite, един автомобил с четири места и разход от под 2 литра на 100 км.

VW Up Lite – 2 литра на 100 км
Колата е изложена на автомобилния салон в Лос Анджелис и ще влезе в серийно производство през идните 2-3 години. VW Up Lite е била разработена за около 18 месеца. 



За разлика от стандартния Up, който е със задно предаване и разположен отзад двигател, концепцията Lite е с разположен отпред двигател и предаване към предните колела. 



Промени има и във външния вид. Улрих Хакенберг (Ulrich Hackenberg), шефът на VW по развойната и изследователска дейност, казва, че засега производството на Up Lite излиза доста скъпо и това ще забави серийното пускане на модела с няколко години. Иначе моделът практически е готов за серийно производство. 

„Колата е произведена от много скъпи материали – алуминий, карбон и фибростъкло, има акумулатор от ново поколение, който също е скъп, както и най-съвременния дизелов двигател”, обяснява Хакенберг. 



„Наред с това, нашият опит от модела VW Lupo 3L показва, че хората не са склонни все още да заплащат много за супер икономичен автомобил от този размер. Затова серийната версия трябва да бъде създадена така, че да излиза с по-ниска цена”, продължава Хакенберг. 



Дизайнът на Lite използва елементи от най-новия стил на моделите на VW. Предната част има стила на Polo и Golf. Отзад вратата е по подобие на тази от концепцията L1. Колата има дължина 3840 мм (почти колкото дължината на Polo), височината е 1400 мм. Up Lite е с изключително аеродинамична форма Cd = 0.23. Прозорците са абсолютно изравнени с повърхността на каросерията и колата е с активни предни отвори за въздух, които автоматично се отварят, когато двигателят се нуждае от повишено охлаждане. 



Външните огледала са заменени от две олекотени камери. Каросерията е произведена от алуминий и стомана, като горната част е изцяло от алуминий, а покривът е от карбон и фибростъкло. Това е позволило този автомобил да има собствено тегло от само 695 кг. Дизеловият двигател е с обем 800 см3 и два цилиндъра, мощност 50 к.с. и максимален въртящ момент 120 Nm. 



Този двигател е създаден на базата на добре познатия агрегат с обем 1.6 литра използван при Golf Bluemotion. За да постигне разход от около 2 литра на 100 км водачът трябва да активира режима Eco, който намалява мощността до 36 к.с. Двигателят се изключва автоматично при спиране. Той е подпомаган от електродвигател разположен между него и трансмисията DSG със седем скорости. 

Само на електроенергия могат да се изминават около 2 км., но най-често електродвигателят подпомага дизеловия агрегат при ускорение.
0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 16 години )
    Точно по тая логика си купих бензинов автомобил, вместо дизелов!Направих си сметка,че не мога да избия 2500 лева + по-високите данъци и застраховки при дизела с моя годишен пробег от 15 000 км.90 % от хората не могат да разберат предимствата на бензиновия пред дизеловия автомобил. Обаче ако всичко се постави на една законова основа и се поиграе малко с данъците и застраховките,може да се окаже, че тоя автомобил ще стане доста изгоден. Разбира се, ние в БГ сме далеч от това. Имаме нафта на черно!
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    petar ( преди 16 години )
    тези я вадят тази концепция през 2 месеца-все една и съща простотия...то не беше лупо 3л...не беше и "върховния" 1,6 тди дето и той го докарва около 3л
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    BMW_fen ( преди 16 години )
    Edna kola ne gori li edno 10 na 100 zna4i ne vari :D:D i tva ne e kola za men
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Бартер де Слива ( преди 16 години )
    Така де! И Приусът е глупост, има смисъл ако държавата го направи привлекателен, да спирам в синя зона без да плащам, да не плащам данък, винетка и т.н. Иначе и той е една простотия, дори за извън градско е по-неикономичен вариант от дизелова кола.
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Бартер де Слива ( преди 16 години )
    Ako не ми гори 5/100, то и сапунерката няма да гори 2/100, нали знаеш, че всичко опира до начина на каране. С моята кола съм постигал точно два пъти по-голям разход ако карам безотговорно. Има вече доста коли на пазара със среден разход на хартия под 5/100. Като знам при А2 какви чупки са правени за да гори малко - малки гуми, без климатик, 20 литра резервоар и т.н... и тук ще е нещо подобно. Всеки иска икономична кола, ама не искам да се чувствам като скот и да я купя на двойна цена!
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    car ferro ( преди 16 години )
    Те и за Лупо-то обещаваха да гори 3/100,но дори Аутобилд не можа да скрие,че реалния разход не пада под 4.5/100.Не в това е проблема,а в цената.Всички могат да направят такава кола,нищо свръх технологично няма.И на автосалоните ги показват,но като дойде скъпа за производство и до там,скъпи са.И тази няма да е под 20 000 лв.,гаранция.
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    nixi ( преди 16 години )
    Само да добавя, че под високотехнологични материали имам предвид такива, че да се намали общото тегло на колите - единствения начин за чувствително намаляване на разхода на гориво.
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    nixi ( преди 16 години )
    Естествено, че е промивка на мозъка, с толкова електроника съвременните дизели са вече почти(или напълно) достигнали върха на своето развитие и не виждам как ще станат много по-добри. Следователно почват да се търсят високотехнологични материали които са СКЪПИ и по-лошото - за производството им е нужна МНОГО енергия, за производството на която се отделя МНОГО CO2 и какви ли още не ***.Получава се един порочен кръг в който замърсяването на планетата не намалява, но нали е важно да сме ЕКО.
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    чалгаджи ганчо ( преди 16 години )
    2 на 100 масло?
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Емо ( преди 16 години )
    Добре де, а по тази логика защо по дяволите се купува приуса, който е на цена на кола от по-високият клас?!?!? Всичко е до реклама и промиване на мозъка!