Двигателят има работен обем 1742 cm3, но странно защо, в групата са решили да го обозначат като 1.8 Di Turbo Jet (при Lancia) и 1.8 TBi (при Alfa Romeo 159 и Brera).
Двигателят има променливо време за отваряне на всмукателните и изпускателните клапани, директно впръскване на горивото под високо налягане, турбина от най-ново поколение и радикално кратък срок на така наречения motor management, (електронното управление на двигателя, което съкращава времето за реакция на турбината и на целия двигател, когато водачът рязко натисне педала на газта).
Основните параметри на двигателя са максимална мощност 147 kW, достъпна без промяна от 4750 об/мин до 5500 об/мин. и максимален въртящ момент 320 Nm достъпен при 2000 об/мин. По двигателят се работи все още и от фирмата обещават при някои следващи модели максималният въртящ момент да бъде в наличност още от 1400 об/мин.
С този двигател Alfa Romeo 159 ускорява от място до 100 км/час за 7.7 секунди и има максимална скорост 235 км/час, а Lancia Delta ускорява за 7.4 секунди и има максимална скорост от 230 км/час. При Alfа Romeo (159 и Brera ) този двигател ще се комбинира с механична скоростна кутия с шест степени, а при Lancia с автоматична скоростна кутия с шест предавки.