Всъщност това не е първи опит на френската фирма да закупи шведската.
През 1993 г. Renault и Volvo бяха пред сливане, но съпротивата на част от управата на Volvo и на част от собствениците, обединени тогава в Шведска Асоциация на притежателите на акции от Volvo, провалиха сделката.
По принцип двете фирми се допълват добре, защото ударението при Renault е върху малките и средни масови автомобили, докато Volvo е специалист при по-големите и луксозни модели.
Разговорите с Volvo обясняват и решението на Renault да замрази проектите си за нови луксозни модели от по-висок клас. Ако сделката бъде приключена успешно ще се стигне по-скоро до поглъщането на шведската марка от Renault, а не до влизането на Volvo cars в алианса Renault-Nissan.
Наскоро Volvo декларира загуби от 1.5 милиарда долара в условията на криза.
Това определено засили решителността на Ford (със загуби от 6 милиарда долара само за последното тримесечие на 2008 г) да се раздели с шведската марка.