IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?

Италианци тестваха 6 модела, резултатите се оказаха доста интересни

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?

Италиански сайт тества 6 от най-продаваните в страната електрически автомобила, за да провери пробега и ефективността им. Журналистите ги караха в града, по магистралите и по провинциални пътища, докато батериите им се изтощят напълно.

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?

Целта на това специално сравнение не бе просто да се отговори на въпроса "Докъде могат да стигнат?", а за да се провери истинската им автономия. Още по-важно бе да се разбере колко ток всеки от тези модели консумира. Или с други думи, да се изпробваа ефективността им, защото е добре хората по-бързо да свикнат с параметри като кВтч/100 км и км/кВтч, които скоро ще станат по-познати на всички.

Тестовите автомобили

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?

Представяйки категорията, задвижвана от батерии, чиито представители изобщо не са играчки, а удобни, безопасни и практични, като много бензинови или дизелови автомобили, бяха избрани 6 от най-продаваните модели в страната. Най-малкият е Smart EQ fortwo, който има и най-малък капацитет на батерията, докато Renault Zoe и Nissan Leaf са представители на компактните автомобили с нулеви емисии. Сегментът на електрическите всъдеходите и кросоувъри е добре представен от Hyundai Kona Electric, но и от луксозния и оригинален Jaguar I-Pace, плюс Tesla Model S 100D, който е готов да потвърди качествата, които го превърнаха в една от най-продаваните електрички в света.

Маршрутът

Тестът се проведе на обща дължина от 150 километра в и извън Рим - 45% градско шофиране, 45% извънградско и 10% магистрала. Този маршрут обобщава класическо пътуване дом-работа-дом, но също така до летището или до вилата край града. Целта за всички автомобили, участващи в този тест, наречен "Къде пристигнах с...", бе да се изпразни заряда на батерията, за да се установи истинската автономия на всеки модел, но също така да се направи класиране въз основа на потреблението на електроенергия.

Най-ефективен се оказа Hyundai Kona

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?

Първият модел, който спря, бе Smart EQ fortwo, а този, който измина най-много разстояние, бе Tesla Model S. Което не е изненада, докато крайното класиране по ефективност бе по-малко предвидимо. Италианците се изненадват, че неочакваният победител е Hyundai Kona Electric - корейската новост, която знае как най-добре да намали потреблението на електроенергия, без да жертва представянето.

Лъжат ли производителите за пробега

Друг интересен факт от теста е пробегът, който се различава от официално обявения от производителя, но не много. В таблицата по-долу са дадени резултатите - в първата колона се километрите, изминати по време на теста, във втората са данните по WLTP, а в третата - тези по NEDC.

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?

0 от 500
  • #4
    27 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Е са ще дойде оня австралопитек тинтирито химлера да ви каже как с 40 лева крадена нафта от БДЖ стига от гората му до морето и дори остават пари за ротманс плочка за из път.
  • #3
    12 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Коната е ОК обаче цената е доста солена. С голямата батерия цените почват от 39 000 евро. С малката от 35 000 евро. Цени в Германия. Не е никак евтино. Ако немците предлагаха някакви отстъпки за електрички щеше да е добре но те нищо подобно не предлагат за да могат да си продават нафтовите печки и да тровят всички нищо, че приказват колко еко били станали.
  • #2
    10 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    А Рено са там, където Нисан бяха преди това. Всъщност рендетата, ако не бяха Нисан, нямаше нито една електричка да имат. Онзи, който е в ареста каза Нисан да не правят малки електрички, а само големи, защото продават повече в САЩ, а рендетата понеже продават повече в Европа да правят малки. Иначе браво на Хюндай! Ефективен електромобил са направили, което радва. Сега остава да почнат да правят електрички с РЕАЛЕН пробег 600-800 км на достъпни цени и ще станат наистина масови.
  • #1
    8 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 10 месеца )
    Браво на Хюндай! И все пак 2018 те са там където Рено бяха 2010, Зое е от тогава, и сега се очаква новият модел. Тази модификация вече сериозно остаря.